Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade43
Mobilspel
Pågående20 056

Forumkategorier

Användare Inlägg  
illiterate - Ej medlem längre2007-06-09 03:22
Antal inlägg: 6521

Jag slår vad om att det är Betsson-bubblorna som överbelastar processorn...

ordsvall - Ej medlem längre2007-06-09 08:18
Antal inlägg: 425

äntligen känner jag mig inte udda längre..! jag har exakt samma problem som beskrivs av t ex trådskaparen och Birgerkung. jag är likt illiterate synnerligen skeptisk till de där bubblande banners sajten är behäftad med. i övrigt undrar jag vad det beror på att det beskrivna problemet inte är lika gravt i firefox som i IE. jag använder öht inte IE när jag är inloggad här eftersom chattandet i spelrummet är omöjligt, hjälper inte nämnvärt att stänga ner allt utom spefönstret heller. märkligt i allmänhet och frustrerande i synnerhet...

Birgerkung - Spelvärd2007-06-09 22:57
Antal inlägg: 2392

Det lustiga är att problemet försvann på min dator för några veckor sen. Nu kan jag chatta obehindrat. Jag vet inte med mig att jag har ändrat något, men det kan ha gjorts någon uppdatering möjligen.

Skörbjugg2007-06-12 14:29
Antal inlägg: 112

Mac OS med Safari löser ditt problem.

Tillsammans med en Mac förstås.

Faderullan2007-06-12 21:12
Antal inlägg: 87

Munson:

Jag tog bort Norton från min dator med Vista. Ingen skillnad what so ever någonstans i hela laptopen.

odin - Administratör2007-06-12 21:32
Antal inlägg: 7442

Ska börja köra Vista nästa vecka när jag fått mina nya datorprylar (mums!) då får vi se :-)

illiterate - Ej medlem längre2007-06-13 01:31

Tacka vet jag XP. Kraschar aldrig, och slukar inte 25% av processorkapaciteten för DRM och annat krimskrams som inte bidrar till någon som helst ökad användarnytta, om man inte räknar kortare batteritid som en förbättring. Vista skulle jag inte överväga att byta till även om jag fick 2000 kr för att byta. Helst ska man naturligtvis använda något OS med ZFS [ www.opensolaris.org/...un ity/zfs/ ] om man vill bli salig. T ex nästa version av OS X, eller någon kommande version av lämplig linuxdistro. Synd bara att de flesta musikprogram jag använder är gjorda för Windows... :'(

Gisli22007-06-13 19:36
Antal inlägg: 16

Vista kommer att bli riktigt bra så fort sevicepack 1 kommer. Då vågar större organisationer/företag byta. Vista kräver mer kräm av datorn (mer RAM-minne oftast). Eventuella prestandajämförelser som hänvisats till tidigare i denna tråd är inte riktigt relevanta då mjukvaran inte varit optimerad.

illiterate - Ej medlem längre2007-06-13 21:56

Vista följer ju lite i MSN-utvecklingens fotspår. Mer bloat, mer designat för fjortisar, slösar mer och mer på minne, och blir segare och segare.

Munson2007-06-16 00:40
Antal inlägg: 7

Odin, vi väntar på att du löser det här nästa vecka då. ;)

Isbrant2007-06-21 00:48
Antal inlägg: 38

Min chatt beter sig precis likadant med bärbar och Vista.
Tyckte också att det blev möjligen lite bättre med Firefox..
Det är störande att det är segt att lägga bokstäverna med tangenterna också..

Jarmis2007-06-21 11:49
Antal inlägg: 134

Rikku: Lite svårt att bygga sin egen dator om man köper en laptop... Dessutom som firman betalade, så jag fick inte direkt välja exakt vad jag ville ha. Allt är inte så enkelt vettu! =)

dixunis2007-06-21 12:52
Antal inlägg: 192

Jag har samma "problem".

odin - Administratör2007-06-24 00:34
Antal inlägg: 7442

Jag kör nu Vista med 2GB minne. Funkar hur bra som helst. Låter skumt. Får undersöka lite här.

brakis - Ej medlem längre2007-09-04 17:58
Antal inlägg: 56

Men oj, vilken intressant tråd! Har precis samma probem med min nya Vista-laptop. Har t o m haft den på service i Holland och de bytte tangentbord, men det blev inte bättre. De hävdade att det egentligen inte var något fel på den.

Grejen är att det går hyftsat när datorn är kall, men när det börjar bli varm är det bara varannan bokstav som fastnar i Betachatten. Mycket irriterande. Har funderat på att klaga igen, men det kanske inte är ett hårdvarufel.

Är ö h t väldigt besviken på Vista, då många av mina arbetsprogram (jobbar heltid vid datorn) inte går att installera utan dyra uppgraderingar och det finns inga maskiner längre på marknaden med XP, möjligen Dell där man fortfarande kan välja OS.

Frågan är om laptoppen skulle uppföra sig annorlunda om man nedgraderade till XP? Vad tror ni?

Följer snacket i denna tråd för att få tips och se hur det går för er andra i samma båt!

illiterate - Ej medlem längre2007-09-04 18:19

Brakis, svaret är ja. Men ännu hellre skulle du kunna installera Ubuntu och leva lyckligt resten av livet.

Restetus2007-09-04 18:38
Antal inlägg: 42

Ja, Vista är ett halvfärdigt skit OS.

Nemi2007-09-04 19:20
Antal inlägg: 5952

Försök stänga av processer som inte behöver autostartas eller ens köras i bakgrunden, det finns guider till hur man gör sånt på nätet och läs på om vad det går att göra i din webläsare för att flash-saker och annat ska påverka användandet så lite som möjligt. Allt går oftast att "slimma till" lite. Jag har rätt så gamla och trötta datorer så jag har fått lära mig att göra sånt för att jag varit nödd och tvungen men det har varit nyttigt. Vista har jag aldrig testat men jag anar att dessa råd är applicerbara på det med.
Nu kör jag faktiskt ubuntu på min lapotop och är väldigt nöjd med det.

/Nemi

Birgerkung - Spelvärd2007-09-04 19:46
Antal inlägg: 2392

brakis, hur mycket minne har du i datorn? Jag tror att det är brist på minne som är problemet, inte att datorn blir varm. I så fall kan mer minne vara lösningen.

Nemi2007-09-04 20:50
Antal inlägg: 5952

Justja, det var det mitt inlägg handlade om, att det det är processer som använder minnet i onödan och att datorn blir seg pga det. Jag insåg nu att jag skrivit allt utom det ;)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?