Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade18
Mobilspel
Pågående19 748

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blue_moon2007-12-26 19:33
Antal inlägg: 9713

Nä det är bara beräkning. Hehe din dumme fan, nu ska jag klå dig så det stänker och öka min rating!

y not2007-12-26 19:46
Antal inlägg: 9014

jo men även det är en typ av bekräftelse.

vulcan2007-12-26 20:22
Antal inlägg: 7666

Om det är Hugo jag spelar mot IRL så brukar jag knuffa omkull honom och skratta om jag förlorar. Med PP vill jag helst göra detsamma, men han ser ut att ha lite för stora överarmsmuskler för att jag ska våga. Elmis kittlar jag, Radagast tackar jag med ett elstötsaggregat dolt i handflatan och y not vinner jag bara mot. Kvinnliga motspelare kysser jag på hand och bockar djupt oavsett utgång av partiet. Fast Pottränad ska få en snusstråle mellan ögena om hon har mage att spöa mig en gång till på tävling.

y not2007-12-26 20:30

vinner bara mot, pfts

om du i alla fall vann måttligt, och inte så förnedrande som du gör

Det är faktiskt inte tillåtet att välja ut alla bra brickor, och Porlak kan du vara själv ;

nina733 - Ej medlem längre2007-12-26 21:44
Antal inlägg: 4346

Men tänk att det ska tjafsas in i det oändliga om denna vett o etikett,huruvuda man tackar för matchen eller ej.
Sluta nångång !
Det har sagt tusen gånger. Det är INGEN regel som säger att man måste det. Det hör till artighet och god ton ok, men folk gör som dom vill.
Personligen tackar jag alltid för matchen, om inte spelaren hunnit gå ur spelet, men jag struntar fullständigt i om den andre tackar eller inte.
Jisses, det är ju bara ett spel bakom en datorskärm.

Elmis2007-12-27 02:00
Antal inlägg: 2916

Jag är inte kittlig annat än på hemliga ställen...

Pottränad - Ej medlem längre2007-12-27 09:46
Antal inlägg: 4315

Det förklarar ju varför Vulcan och Elmis alltid ska tacka varandra för matchen "senare".

Och Vulcan, jag ska bjuda dig på den där snusen innan vi börjar spela. Kan bli nog så spännande match det där *ser fram emot*

y not2007-12-27 10:59

och nina 733
om man nu vill tjafsa i det oändliga om något du inte tycker intresserar dig
så varför kan du inte strunta i det på samma sätt som du struntar i om nån tackar dig?

Worddokument - Ej medlem längre2007-12-27 12:28
Antal inlägg: 297

Jag tackar alltid oavsett om jag vinner eller förlorar men ger fullständigt f-n i om motståndaren gör det. Jag kostar t.o.m. på ett grattis om motståndaren vunnit. Men att orka bry sig om folk gör detsamma? Nej.

BosseBolle2007-12-27 16:05
Antal inlägg: 265

Jag tackar i princip aldrig för matchen just för att förvilla och förarga motspelaren. Därefter för jag logg på spelare jag mött och nästa gång vi spelar utelämnar jag också det klassiska "hej" i inledningen av matchen. Förhoppningsvis är då den mentala påfrestningen så stor för min motspelare att han tackar för sig och ger upp, varpå min rating skjuter i höjden som en raket.

y not2007-12-28 13:49

försvann det några inlägg här?

Angeloflove2007-12-30 14:42
Antal inlägg: 3858

öh, typ är hälften av inläggsskrivarna här födda på stenåldern eller? Som nån sa, saker förändras. Att skriva tfm kan knappast jämföras med att hålla upp dörren för andra t ex...

Hahaha.

blue_moon2007-12-30 15:12
Antal inlägg: 9713

Att lämna en färdigspelad match utan att tacka är som att slå igen dörren framför näsan på den som kommer efter. Jag känner mig snopen och avpolletterad.

Angeloflove2007-12-30 15:29
Antal inlägg: 3858

jaja, känn du så. jag bryr mig knappast iaf.

Q-tile - Ej medlem längre2007-12-30 15:48
Antal inlägg: 1319

Saker förändras, Angeloflove, men jag tycker det är synd att det måste gå åt att man hånar de som värnar om ett spelande där man tackar för matchen genom att säga att de måste vara stofiler för att sätter värde på det/inte blir otrevliga för att hänga med i förändringen som tydligen är ett faktum. ;-)

All förändring är inte till det bättre.

Själv kan jag tycka att det pliktskyldiga sekundsnabba tfgm följt av omedelbar nedstängning inte betyder särskilt mycket, men det känns bättre än ingenting.

Miss_jk2008-01-03 13:27
Antal inlägg: 8941

I en liknande tråd för ett tag sedan skrevs det även om att vissa personer tyckte det var fruktansvärt ohyfsat att bara skriva "tfm" eller "tt" i stället för att skriva ut hela ordet/orden. Vissa kanske tycker att det är ohyfsat att inte le mot folk man möter på stan, vissa kanske tycker det är ohyfsat att inte hälsa på spärrvakten i t-banan trots att man bara springer förbi och visar sitt kort. Folk har olika åsikter om vad som är ohyfsat och ej, så det kanske är dags att släppa detta ämne en gång för alla?

y not2008-01-03 13:45

ja det tycker jag verkligen.
Vissa sajker bör man inte få diskutera längre.
Det är verkligen ohyfsat av betapet att inte arkivera och avbryta en såfdan här diskussion när den kommer upp.
Jasså gör de det redan
Vad bra
/vän av ordning

le-lou2008-01-03 13:54
Antal inlägg: 17500

aaah, detta diskuteras fortfarande och här kommer ett meningslöst inlägg till =)

står det inte i reglerna så är det upp till var och en.
att diskutera detta i all oändlighet är ungefär lika meningsfullt som att diskutera det faktum att JAG tycker att folk ska säga sitt namn i telefon och presentera sig när de ringer mig. Störande må det vara, men på ett eller annat sätt så är det faktiskt så att inte alla tycker som jag, och det får man väl ändå respektera?
Att sätta artighet som en regel funkar ju inte, då inte alla håller med om vad som är artighet och vad som inte är det.
Själv bryr jag mig inte ett dugg om nån tackar eller inte, alltså är TFM - fenomenet något som går mig helt förbi. Själv tackar jag, men det gör jag mest av en ren vana och är inget jag verkligen menar, om man säger så.
Skriva tråd efter tråd om att nån inte säger hej eller tack för matchen....suck. Varför lägga tid på att försöka uppfostra vuxna människor? Och behövs det verkligen?
Tar man så illa upp på en sån skitsak (ursäkta mig) över att nån inte tackar så kanske man inte ska spela överhuvudtaget tänker jag. Skaffa lite hud, och se spelet istället för att få spasmer över nån stackare som drar efter spelet utan att TACKA. Ve och fasa :)

När jag tänker efter....
att traggla det här ämnet .....kan väl vara minst lika respektlöst som att någon inte tackar för sig i så fall? Finns säkert nån som uppfattar ett "tfm" efter förlust som provocerande....och ska de skriva trådar om det också? Allt handlar om vad man tolkar in, och gemensamt för alla , känsliga/icke känsliga är sluta tolka in saker som inte finns
Ge upp ämnet snällaaaaa nån gång. . .

Gunni - Ej medlem längre2008-01-03 13:58
Antal inlägg: 248

Amen

Skogaholm - Ej medlem längre2008-01-04 11:59
Antal inlägg: 85

le-lou, är inte detta ett diskussionsforum där många trådar bygger på att argument ställs mot varandra? Samtidigt som du ganska utförligt redogör för din ståndpunkt i frågan så uppfattar jag att du vill snäsa av diskussionen i nästaläget. Detta blir märkligt för mej!
Vad jag vet har ingen här havdat att det borde införas ngn regel på att tacka för match. Vad tex. jag menar är dock att det är viktigt(kanske speciellt från övervakarhåll, då dessa ses som representanter för sajten) att alla tillsammans förespråkar respekt, god ton och "vanligt bonnhyfs" i och runt spelandet. Här blir väl att i ngn form tacka för en match en liten del som kanske vi alla bör försöka göra. Det där argumentet att bara för att vi spelar över dator är det mindre viktigt att hålla lika mkt på god ton som i vanlig interaktion kan jag inte helt köpa. I en tid där datoriseringen har gjort att kommunikation mellan människor förskjutits mer och mer från att ses ansikte mot ansikte till att chatta, spela sällskapsspel över intenet osv. tycker jag det är viktigt att EXTRA noga vidhålla god ton och ett respektfullt bemötande!
Till sist är det inte bara vuxna människor(som du skriver man inte ska uppfosta) som spelar. Många är barn och ungdomar som behöver lära sig att visa respekt och god ton. Då det är omöjligt att veta om det är ett barn man spelar mot kan det finnas ett potentiellt vuxenansvar i alla matcher det inte tackas. Jag har själv en tonårsson, som alltid är mkt trevlig vid vinst mot pappa men är ytterst rabiat och aldrig tackar vid förlust. Vi har många diskussioner om detta.
Jag må låta som ett "vuxenpretto", men menar att det är allas ansvar i alla livssituationer att vara med och försöka upprätthålla(återinföra?) moralen i samhället. Sen är det väl inte världens undergång om inte alla tackar för match, men ett moraliskt förfall är en process med många steg.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?