Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 587 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ÖverPräktig | 2007-06-28 22:47 | |
![]() | Ja, Pistör saknas också men kommer kanske med i nya SAOL. Tänker på huvudrollsinnehavarna (varav några är riktiga Scrabbleproffs) i diskmedelstråden då YES nämndes ovan. | |
| urbano - Ej medlem längre | 2007-06-28 23:04 | |
![]() | Yes Citron var en smurf i ordets andra betydelse Birgerkung??? | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-06-28 23:07 | |
![]() | Ja så var det. Men det var på en annan sajt och för omkring 150 år sen, så det behöver vi inte ta här. Åter till ämnet. SMURF är ett ord som tyvärr inte står med i ordlistan. Men i nästa version kommer det med! | |
| getramses | 2007-06-28 23:07 | |
![]() | yes citron var ett forumalias som ville stämma allt och alla för att de hade roligare än han/hon (om jag inte missminner mig) | |
| getramses | 2007-06-28 23:10 | |
![]() | har SAOL digital media i sina referensdatabaser? isf: SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF SMURF | |
| jssfrk | 2007-06-29 02:54 | |
![]() | "Vill man haka något på PIST får man nöja sig med det märkliga ordet KPIST." Jag läste givetvis "det mäktiga ordet KPIST". | |
| urbano - Ej medlem längre | 2007-06-30 00:40 | |
![]() | Va trist att diskussinen dog när jag tillfälligt vilade mej från inlägg! Bort med avprickningslistor, och det illa kvickt! | |
| Shyarm | 2007-06-30 01:26 | |
![]() | Är SMURF ett godkänt ord? | |
| hugokolbaz | 2007-06-30 10:15 | |
![]() | Du är i fel tråd urbano. Fortsätt ditt korståg på rätt ställe. | |
| frröölunda - Ej medlem längre | 2007-06-30 10:19 | |
![]() | Helt korrekt, men jag sitter i alla fall vid rätt dator! Nää vänta nu, det här e ju inte mitt hus! Varför ligger grannens fru i min säng? | |
| Isbrant | 2007-06-30 19:33 | |
![]() | Jag blir mest nöjd när jag hittar ord som jag inte trodde fanns. Satt idag med "sortera" på handen men hittade ingen hakning.. Lade lite slentrianmässigt ned brickorna framför ett "d" och se. SORTERAD gick... Även FRILAND har jag lagt utan att veta om dess existens.. (sökte frilans) Annars saknar jag ordet "rull". | |
| Qrax | 2007-07-01 00:37 | |
![]() | Ja, det är alltid kul när man lyckas lägga ord som man absolut inte tror finns. I förra matchen kunde jag få ut KONST. Mina två återstående brickor var A och P. "Happ, jag testar väl APKONST då. Det finns säkert. LOL" Och så funkade det... Över 3x ord dessutom. =) | |
| sushifish | 2007-07-01 21:04 | |
![]() | KOLHALT var en chansning som gick in just, kände mig som värsta kemisten hehe | |
| MonsterFrank | 2007-07-01 21:39 | |
![]() | Kommer aldrig glömma då jag bara hade ett F kvar, passat de två senaste gångerna, motståndaren har passat tre. Lägger ut mitt F på olika ställen och trycker lägg. Första och andra försöket minns jag inte vad jag fölrsökte med, det gick iaf inte. Sista då, vad spelar det för roll om jag missar, jag vinner ändå...Och så lägger jag HYF/FE, så att jag hamnar över 400 poäng i den matchen också :) Hade ingen aning om att HYF fanns :) | |
| Miss_jk | 2007-07-02 11:07 | |
![]() | Jag chansade på "trerums". Trodde för allt i världen inte att det skulle gå, men jag testade eftersom jag vanligtvis är så sjukt dålig på att rulla... Den gick in! Har nu lyckats komma upp i hela 10 rullningar! =) | |
| levakdörB | 2007-07-03 10:26 | |
![]() | Jag spelade en match häromvekan, där jag hade hakningarna BETEL/NOTBLAD och ARVe/STeARIN. Annars var klunsig en trevlig liten chansing. | |
| matilda96 | 2007-08-02 22:57 | |
![]() | vf funkar inte ''är'' att lägga | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-08-02 23:36 | |
![]() | är är en böjning av ordet vara | |
| blue_moon | 2007-08-03 09:37 | |
![]() | När SAOL 13 snart börjar tillämpas här kommer det att kunna läggas, som en stark böjning av verbet. Ordet har funnits med i tidigare SAOL som en alternativ stavning till AIR. | |
| TomasLeonard | 2007-08-05 05:04 | |
![]() | Nedstiga, nedstiga ,nedstiga...hur kan ett sådant ord inte finnas med?? En jäkla tur att det inte var tredje försöket ...eller en rullning. Det känns rätt, första tanken man får vid nobben , är ok, man stifger inte neråt. Men sedan att stiga i sammanhanget är att ta ett steg..? Slår upp på Google ok javisst ...citat efter citat tom ur biblen på nedstiga!!! Och hur sjutton skulle en ängel annars komma ner till jorden... skandal!!! | |