Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 720 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kirkelina | 2008-09-20 15:27 | |
![]() | Ändra tillbaks så man kan avbryta ostraffat om man råkar starta "fel" spel. Det händer ju också att den som ansluter kan komma in i fel spel eftersom spellistan flyttar sig. | |
| uffe6y | 2008-09-20 22:58 | |
![]() | kan ni inte varna att ni byter regler,,,tappade precis dryga 100 p på att ge upp innan första ordet lades | |
| vulcan | 2008-09-20 23:16 | |
![]() | nu har du å andra sidan lärt dig och gör aldrig om misstaget, du som lärare borde kunna uppskatta finessen med trial and error-pedagogik :-) | |
| uffe6y | 2008-09-20 23:21 | |
![]() | ja det var ju snällt | |
| obitje | 2008-09-20 23:30 | |
![]() | apropå det här med att spelskaparen ändrar matchens spelegenskaper precis i sista stund: skapa en knapp där samtliga spelare som gått in till matchrummet måste klicka "redo". om spelegenskaperna ändras när alla tryckt redo så måste man trycka "in" sig igen. så funkar det på aoe3 som jag spelat online. då blir ingen spelare överrumplad av att matchen påbörjas och har samtyckt om dom förutbestämda förhållandena. | |
| Nemi | 2008-09-22 19:42 | |
![]() | (Jag flyttar upp denna tråd lite då det verkar vara många som frågar om detta men inte har hittat tråden) | |
| emmylicious | 2008-09-26 09:51 | |
![]() | jag tycker det är ett jättebra förslag och trots att jag inte råkat ut för några missöden än så tycker jag faktiskt att det ska informeras om såna här saker på framsidan.. visst, man tar igen sina poäng om man förtjänar dom men iallafall men jag förstår att folk blir upprörda. | |
| Mimikryp | 2008-09-27 12:08 | |
![]() | Nu har jag gått in i ett spel men min motståndare ansluter inte. Med de nya reglerna ska jag då inte kunna avbryta utan att få en avbruten match i statistiken! Den säger att det är osportsligt och att jag bör passa mig ur istället. Men hur ska jag kunna passa mig ur när spelet inte startar? *muttrar* | |
| Mimikryp | 2008-09-27 15:37 | |
![]() | Hallå... Hjälp! :-( | |
| Mimikryp | 2008-09-27 16:34 | |
![]() | Den som öppnade spelet och som jag väntar på ska ansluta är inte ens online längre. Men ändå säger spelhelvetet att det är osportsligt och så vidare! *fräser* | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-09-27 16:49 | |
![]() | det händer lite då å då att nån blir utloggad just innan spelet startar. man vet aldrig om det beror på att han inte kan starta eller vad det är och ibland är det så att allt typ bara låser sig. det var vid dem tillfällena det var bra att få avbryta innan spelet började men om det nu inte är så längre så måste nån sorts lösning ske vid såna tillfällen. dessutom tror jag inte alla riktigt fattat hur bra det är med en grön pil typ.. folk hoppar in i ett spel och ändrar sig samtidigt som den som startat öppnar spelet å så sitter man där.. händer ofta att folk hoppar ut o in ut o in flera gånger om. jag vet inte om det är ratingen som skrämmer dem eller att de bara retas. startar man med en sån inhoppare kan man ge sig tusan på att man inte kan starta spelet sen eftersom där är man alldeles själv.. men då måste det väll ändå vara okej att avbruta? | |
| uffe6y | 2008-09-27 16:57 | |
![]() | tycker de nya reglerna är skit,,,,jag gillar slumpad men vill ha möjligheten att kunna avbryta innan första ordet läggs just pga om den som får starta får ett läge som gör att matchen är avgjord på första ordet så är allt det roliga borta | |
| Mimikryp | 2008-09-27 17:27 | |
![]() | uffe6y; Du avbryter alltså även om startläget är till din fördel så du kan avgöra matchen på första draget? ;-P | |
| RedAlert | 2008-09-27 17:31 | |
![]() | "Den som ger sig in i leken får leken tåla" var ett såntdär talesätt man avskydde som liten, men jag tycker nog det får gälla vid slumpat. Ibland är det surt, men de nya reglerna där är jättebra tycker jag. | |
| Mimikryp | 2008-09-27 20:39 | |
![]() | RedAlert; Jag håller helt med dig, om det är de regler man tror att man valt. ;-) | |
| uffe6y | 2008-09-28 14:06 | |
![]() | Minikryp...nej men då är det upp till motståndaren att avbryta om denne inte vill köra.. | |
| Kirkelina | 2008-09-28 15:55 | |
![]() | När det gäller gröna pilen så kan man faktiskt ställa in i sina inställningar så alla spel är synliga. Man slipper alltså klicka på gröna pilen. Men detta löser inte problemet med att man i alla fall kan hamna i fel spel genom att spellistan flyttar upp. Klickar jag på dörren i ett spel långt ner i listan och någon annan samtidigt ansluter till ett spel ovanför så hamnar jag automatiskt i spelet under det jag tänkt ansluta till. I sådana lägen vore det bra med en knapp där båda spelarna måste acceptera innan spelet kan starta. | |
| keyboard_000 - Ej medlem längre | 2008-09-28 18:08 | |
![]() | Det kommer inte att bli någon ändring i systemet när det väl införts. Inget i admins kommentarer hittills tyder på något annat. Det är en del av spelandet på denhär sidan att man hamnar i fel matcher då och då och det är bara att leva med det. Och, som jag gör, hata det... | |
| odin - Administratör | 2008-09-28 20:37 | |
![]() | Har du inget bättre att skriva keyboard så tycker jag du ska knipa. | |