Spelrum
Giraffen37
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 842

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Marie082008-09-18 23:54
Antal inlägg: 292

bobo flux
Det är inte mitt resonemang...det är de riktlinjer man arbetar efter idag när det gäller mobbing.

Nemi
När han skrev att han tror att ingen spelvärd skulle göra ngt sådan...han utgår från att man har gått om varandra.

Naturligtvis kan det vara så......men samtidigt, precis som han skriver, så har ju även värdar sina egen personligheter, kanske att de varit med på ngn diskussion(inte som värdar, men dock som människor, värdar har väl också rätt till humör?)...
Det är väl enklare om varje värd svarar för sig istf för att man ger ett gruppsvar modell "Vi är oskyldiga"?!

bobo flux2008-09-18 23:58
Antal inlägg: 11371

i så fall ber jag om ursäkt ifall jag missuppfattade dig, Marie08. Det var meningen "Iaf utefter hur skolor och dagis borde arbeta." som fick mig att tro att det var dina åsikter. Återigen, sorry!

trashone - Ej medlem längre2008-09-19 00:01
Antal inlägg: 18678

Jag är nyfiken hur Ts hanterar dessa pm. Ev besvarningar osv.

TazzRat2008-09-19 00:04
Antal inlägg: 268

Nykoket: Du måste skoja? På vilket sätt "skuldlade" jag offret? Jag frågade vad som hade hänt. Ty det verkar väl ganska troligt att något har skett för att "förövaren" ska ha riktat sin uppmärksamhet mot "offret"? Jisses... Som om jag vore främmande för hur mobbare väljer sina offer.

Marie082008-09-19 00:13

Du skuldlade hennom genom att be om detaljer...vilka inte ska behövas ges offentligt öht...

De kan personen ta med Betapetsledningen. Det viktiga är ju att uppmärksamma ett problem och prata om det!

Pg up - Ej medlem längre2008-09-19 00:16
Antal inlägg: 1354

Det är så enkelt som det bara kan bli.

TS kan gå till värdarna (eller varför inte till den mailadress som någon nämnde här tidigare), lägga ut exakt vad som skett, underförstått att det finns en grund som grundar sig i vad som hänt. Sedan får det bedömas därefter.

trashone - Ej medlem längre2008-09-19 00:17

Oj oj. Starta tråd, säga a, sen inget mer och då "måste" vi genast ta dennes parti?

TazzRat2008-09-19 00:20

Marie08: Skuldlade jag "offret" genom att fråga hur det kommer sig att "mobbarna" inriktade sig mot denne? Nej. Skuldläggning vore om jag sa "Vad hade du ställt till med då?" Det jag gjorde var att försöka förstå vad som hade hänt. Jag bad dessutom inte om "detaljer" utan om en grund till vad som hade hänt. ...Vilket TS med smeksamma ord förvägrade mig o därmed undanbad sig min fortsatta involvering i diskussionen. Kände dock att jag på intet sätt ämnade lämna den så länge jag anklagades för att skuldbelägga någon för något överhuvudtaget.

Om TS inte på NÅGOT vis vill ha någon diskussion ALLS om det här känns det MÄKTA dumt att lägga ut det i forumet. Det var TS val att göra detta offentligt. Det finns andra vägar att kontakta värdarna på.

JaapConrad - Ej medlem längre2008-09-19 00:25
Antal inlägg: 1788

Är helt på TazzRats sida. Hela inlägget av Marie08 är en enda stor självmotsägelse, och vårt "offer" har överhuvudtaget inte redogjort för vad som hänt. Hur ska man prata om ett problem om man inte får be om detaljer? Att ge ett förbehållslöst stöd fungerar om man är någons morsa, inte när denne någon begär upprättelse av forumets ansvariga och andra medlemmar.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-09-19 00:27
Antal inlägg: 7605

Marie08/Nykoket/Tant Tiger - ser ni fiender i varje hörn?
Varför öppna en tråd om något som borde redas ut direkt hos värdarna?
Vad/vem är det som jagas och varför?
Finns det ett offer?
Skuldbelägger man "offret" genom att fråga vad som kan ha utlöst "förföljelsen"?
Det är väl lite väl fientligt. Och sen att jämställa ett gräl med våldtäkt?
Om man öppnar en diskussionstråd så här, så undrar ju folk om man borde ta åt sig och om något behöver redas ut.
Då borde väl ts kunna berätta vad det handlar om iaf?
Ev. ta upp det igen med värdarna och be dem stänga tråden om det nu inte finns något att diskutera.
Vill ts att ett antal medlemmar ska stängas av eller vad?
Sen har jag väldigt svårt att tro att en "psykiskt sjuk/utvecklingsstörd" person planlöst söker ett mobbingsoffer här i forumet?

JaapConrad - Ej medlem längre2008-09-19 00:35
Antal inlägg: 1788

Marie08/Nykoket/Tant Tiger kanske är samma person...

Jag får en riktigt stark "Myggor och Tigrar"-vibb här. Det är inte en skön känsla.

Marie082008-09-19 00:45

Jag svarar på det som gäller det jag har skrivit...

Jag har reagerat på hur TS har blivit bemött och jämfört det med hur mobbningsoffer inte borde bemötas irl.

Om att människor undrar om de ska ta åt sig...
Där förstår jag inte riktigt...menar du att man inte vet om att man mobbar?

Om ordet offer....så kallas det helt enkelt mobbningsoffer om jag inte missminner mig. Per automatik så finns det alltså en förövare...personen som ägnar sig åt vuxenmobbning!
(nästan som matematik)

Varför alltid sukta efter detaljer när ämnet är klart diskutabelt ändå? Detaljerna och annat får betapets ledning ta ställning till!

trashone - Ej medlem längre2008-09-19 00:47

Vilket ämne, mobbing? När det i detta fall är oklart att så är fallet.

TazzRat2008-09-19 00:54

Marie08: Men ämnet ÄR inte diskutabelt utan bakgrund. Som Trashone skrev: Är meningen med tråden bara att vi ska anta att TS är utsatt? Får vi inte ens diskutera vad som t ex kan vara mobbing o vad som kan anses vara "med i leken får leken tåla"?

TS frågar vad värdarna ska göra åt problemet, o hur länge "vissa personer" skall få fortsätta att trakassera. Vi har ju inte en susning om vad som hänt. Visserligen är jag heller ingen forumvärd- o efter att TS informerade mig om att inga detaljer kommer att ges förlorade jag intresse för denna odiskutabla tråd. Dock vändes tråden till att bli något slags påhoppande på de som var villiga att diskutera, o då blev bl a jag helt plötsligt en bov.

En del här verkar ha en aning om vem TS är, jag har inte en susning. Därför blev situationen en aning absurd i det att vi ska diskutera en potentiell mobbingsituation där vi skall ifrågasätta hur värdarna kan låta en potentiell situation fortgå. Är du med på vad jag menar?

TazzRat2008-09-19 00:54

Ursäkta; Trashone SKREV inte så. DEt var min fria tolkning.

Bitte - Administratör2008-09-19 07:46
Antal inlägg: 24214

Efter div förfrågningar på mail och PM och här,,, om denna person är jag så säger jag NEJ det är inte jag ,,, Där emot så kan jag förstå TS då jag faktist har varit och kanske är i samma sits många gånger,, Jösses om jag skulle ha sparat allt som jag fått under åren ,, och då senast för vadå 1-2 veckkor sedan,,

Kram Bitte
Nu kan ni sluta spekulera i om det är jag ds

Marie082008-09-19 09:09

Tazzrat.....sorry, missade ditt 00.20
Just det där är en nyans för långt...och ganska viktigt i mobbhanteringen...
"...att fråga hur det kommer sig att "mobbarna" inriktade sig mot denne?"

Som att fråga den utsatte om vilka 'förövarens' orsaker är till varför h*n gör som h*n gör. Hur ska den utsatte kunna svara på det?
(det gäller alla brott där ett offer finns)

H*n kanske inte har gjort mer än att ha deltagit i en debatt?

Marie082008-09-19 09:12

Tazzrat...
Känner du dug påhoppad av att det finns de som inte tycker som du? Konstig inställning(och ordval) om man deltar i en debatt:)

snorklan2008-09-19 09:58
Antal inlägg: 1686

Marie08.. Jag måste säga att det är DU som framstår som onyanserad i din tolkning av ts problem.. Må hända att du kanske känner ts och vet mer än vi andra, i annat fall tror jag att du reagerar mer på dina egna känslor (erfarenheter?) än vad som faktiskt sägs.

Jag säger inte att ts inte är "mobbad", men hur kan vi veta det? Det framgår inte alls vad som föranlett "påhoppen" på ts. Det är inget som säger att ts själv inte har del i det som skett. Jag säger INTE att det är ok med mobbing, men vi vet ju inte ens att det är vad som sker..

Jag tycker Tazzrat sagt allt rätt bra redan..

Bitte - Administratör2008-09-19 10:10
Antal inlägg: 24214

Men visst har TS skrivit om vad detta handlar om,, Div påhopp,,

Bitte

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?