Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 720

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mimikryp2008-09-27 12:23
Antal inlägg: 9057

Ett utmärkt exempel av bobo flux, men precis som mr Sparrow säger så kvarstår ju problemet ändå. Spelen rör sig och man kan råka gå in i ett spel man inte alls vill spela bara för att ett spel längre upp i listan "försvinner". :-(
Även jag har lidit mig igenom ett slumpat spel för att inte få avdrag.

keyboard_000 - Ej medlem längre2008-09-27 22:36
Antal inlägg: 12

Jag gjorde processen kort efter att ha hamnat i ett slumpspel där startstället innehöll Z jämte sex andra konsonanter; motståndaren får börja, lägger sitt drag och så är brädet serverat med allehanda röda och gula rutor för nästa drag när hon står i tur efter att jag fått byta.

Att komma överens med motståndaren om att passa sig ut funkar inte i praktiken, åtminstone inte i de snabbaste speltempona för om det är motståndaren som får fördel så är h*n antagligen väldigt snabb med att göra sitt första drag.

Jag försökte på tio sek få ut min begäran om att passa innan h*n la men h*n lade och tittade först sen.

Det finns alltså varken tid för eller, i många fall, vilja från motståndarens sida att förhandla om att gå ut ur matchen.

Jag har redan spelat ett stort antal matcher sen omändringen av förvalen infördes och hittills lyckats med konststycket att göra rätt val (egentligen, att välja överhuvudtaget) - sen sitter jag plötsligt och stirrar på ett randomgame-bräde, med hetstempo... Men jag lär mig, enligt Odin och säkert många andra, nog.

Hur smidigt hade det inte varit att införa ändringen av förval först och sen, med kanske en veckas fördröjning, straffet för ryggmärgshandlingar...

keyboard_000 - Ej medlem längre2008-09-27 22:38
Antal inlägg: 12

tillägg: moståndaren verkade inte med akt och mening vilja utnyttja den beskrivna situationen så ingen skugga må falla över denn* !

P-nilla2008-09-27 23:12
Antal inlägg: 15

Vill bara säga att jag förstår att det kan vara heta känslor ibland och att man vill ha mer info osv... vill bara påminna om att detta är ett spel som vi spelar helt gratis och då ksnske man kan ta saker som dom kommer ibland

bobo flux2008-09-27 23:17
Antal inlägg: 11371

Givetvis P-nilla, jag går inte ut och skjuter med slangbella på folk om jag skulle råka klicka in mig på fel spel på grund av att listen rör sig i main-rummet. Men, det är ändå ett problem för mig. Ett förslag är att Ledig-rutan inte sträcker sig hela vägen ut under den gröna pilen!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?