Spelrum
Giraffen37
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 842

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ingson2008-09-19 10:15
Antal inlägg: 4285

läs och ta till er stefanf 22:11 en gång till.

Det blir ju en diskussion om en diskussion

bobo flux2008-09-19 10:32
Antal inlägg: 11371

Bitte, "div påhopp" omfattar väl ett ganska stort spektrum? Jag kan köpa tazzrats resonemang. Det är svårt att bara hålla med när man inte har alla korten på bordet och vet vad saken handlar om. Rent hypotetiskt kan det ju vara så att det inte har begåtts några påhopp och trakasserier överhuvudtaget.

Rent generellt utgår jag ifrån att så gott som alla håller med om att det är fel med påhopp och trakasserier, men det blir svårt att applicera på just detta specifika fallet när man inte vet vad det handlar om, eller hur?

Blamse tlött2008-09-19 10:37
Antal inlägg: 201

Jag tycker tråden gå¨tt så långt så den bör inte ligga under support...

Bitte - Administratör2008-09-19 10:38
Antal inlägg: 24214

Men bobo flux om nu Ts vill göra flera uppmärksamma på problemet och kanske att flera vågar träda fram ,, hade faktiskt själv för någon vecka sedan kontakt med en spelare som berättade rätt hemska saker för mig,,

Och jag kan helt kalrt förstå vad TS menar , då jag som sagt själv är i samma sits,, så inte är det BARA att spela här,, då det kommer otrevliga /sjuka inlägg om mig som person i forumet, mm, mm

Till TS , kramar om ,,

Bitte

Bitte

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-19 10:40
Antal inlägg: 3169

Det är ju tråkigt om någon känner sig "jagad" och "påhoppad" men det är inte så lätt att stoppa sånt där heller. Även om värdarna blir informerade och "mobbaren" blir avstängd så kan denne bara starta ett nytt konto och fortsätta med trakasserierna. Så jag ser inte hur man ska kunna komma bort från problemet förutom att TS väljer att starta ett helt nytt konto och förblir anonym.

bobo flux2008-09-19 10:46

Det är bra att du kan helt klart kan förstå det, Bitte. Men jag är inte i din och TS situation, så jag kan inte helt klart förstå det utan alla korten på bordet. Jag är dessutom väldigt försiktig med att dra några slutsatser i såna här diskussioner efter att bara ha hört en parts version.

fingerprints2008-09-19 10:47
Antal inlägg: 37

Oftast handlar det om hur man själv lägger fram sina sakfrågor i forumet. Om man använder sig av ett tufft, hårt och kaxigt språk så får man nog räkna med att bli bemött på samma sätt.

Jag är tämligen säker vem som finns bakom "tant tiger". Och med hennes sätt i forumet får hon nog tåla mothugg i samma anda!

bobo flux2008-09-19 10:48

En konstruktiv lösning, om jag ska komma med en sån, skulle kanske vara en block-funktion? I så fall skulle ju trakasserarna tvingas starta om ett nytt konto för varje påhopp de ska skicka.

Marie082008-09-19 10:53
Antal inlägg: 292

Som att be den mobbade byta skola för att komma undan:/

Nej snorklan, jag känner inte till ngt om ts eller TS' situation. Men jag känner igen det som beskrivs i inlägget...gör du? Om du inte gör det så förstår jag att du har svårt för att till dig det som skrivs....om du gör det(känner igen) så utveckla gärna varför du försvarar företelsen;)?

------------

Om mobbning annars...så blir det lätt att den utsatte förlöjligas med vidare uttalanden som *Uäuä, nu känner jag mig mobbad ju*. Då gäller det för de som läser/tittar på att vara så klarsynta att de känner igen en sådan situation och uppmärksamma den innan det växer...

För då kommer 'försvarare' från båda sidor börja att diskutera vem som är den mobbade egentligen och om båda kanske inte har skuld i det som händer! Mobbarna har alltså lyckats flytta fokus från det egentliga skeendet.
Medans detta fenomen sker så håller sig mobbarna ganska passiva, kanske att de inflikar ngt då och då för att hålla igång de som ju egentligen bara söker rättvisa:/

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-19 11:05
Antal inlägg: 3169

Ja Marie, tyvärr är det väl så det fungerar med mobbing att det är den mobbade som får byta skola.. Men sen kan jag inte riktigt likställa mobbing på skola med "mobbing" på nätet där man faktiskt kan logga ut eller vara anonym osv. Personligen tror jag att det blir ännu värre när man väljer att starta en tråd om det. Då känner mobbarna att de har lyckats med att göra någon ledsen.. Nej, ignorera dem istället, visa att ni inte slösar på er tid genom att läsa deras skruttmail..

bobo flux2008-09-19 11:07

Men Marie08, hittills har vi ju bara Trådskaparens version av det som inträffat, som för mig dessutom inte känns särskilt utförlig. Det hör väl också till ordningen att man, när man ska ta ställning i en konflikt, ska se båda sidor på myntet innan man skaffar sig en uppfattning, dvs höra alla inblandade parters version av vad som skett?

snorklan2008-09-19 11:15
Antal inlägg: 1686

Marie08.. Vart i mitt inlägg kan du utläsa att jag försvarar mobbing?
Och jag har absolut inga problem med att förstå begreppet eller att den som utsätts far illa/mår dåligt av det.

Det jag dock säger är att vi inte vet ett skvatt om hur det ligger till..

Marie082008-09-19 11:20

Ok bobo flux....helt rätt!

Då väntar vi på mobbarnas version av det hela...

*väntar*

*väntar*

*väntar*

Tror du att en sådan kommer?

ok snorklan...
Känner du TS eller har personlig erfarenhet av ngt liknande...eftersom du förstår det?
(frågan är en pseudofråga och är bollad tillbaks för att visa hur onödig den var från början;)...behövs alltså inget svar)

snorklan2008-09-19 11:27

Du ter dig ganska hopplös att diskutera med Marie08.. Du fabricerar fritt kring vad jag sagt.

Behöver man egen erfarenhet av mobbing för att förstå att den utsatte lider? (Eller kan det räcka med att man är empatisk?)

Det jag sa till dig var att du verkar ganska onyanserad i ditt resonerande vilket får mig att tro att du har egna erfarenheter då du reagerade, i mitt tycke, ganska starkt. Som tidigare sagts.. Vi har knappt sett ena sidan av situationen, hur kan du då döma korrekt?

trashone - Ej medlem längre2008-09-19 11:31
Antal inlägg: 18678

Bara jag som inte har en aning om vem tant tiger kallat sig innan visst.

Sen är ts inte unik i att fått pm med skit, vi är många som får det. Kopiera till värd och skaka av sig är vad man gör då. Starta tråd med minimal info och få igång tex Marie är bad.

Margana2008-09-19 11:31
Antal inlägg: 826

det är väl en väsentlig skillnad i att få brev till sin mail här på vilda och att bli bemött i forumet...

kan förstå att man kan bli tufft bemött i forumet om man ger sig in i en diskussion och det kan jag köpa...men för den skull ska man inte behöva ta emot hatbrev från på sin betamail som hänrör sig från debatt i forumet

varför tjaffsa om vad exakt ts fått för kommentarer...varför inte bara se det som en hypotetiks diskussion

är det rätt att man ska få hatbrev från höger och vänster om man har olika åsikter i forumet och även om man är rätt så frän i sina kommentarer så är väl det inget som automatiskt betyder att det är okej att snacka skit om en...

strunta i vem som skriver inlägget och fokusera på ifall det är okej att nån ska må dåligt och bli personligt påhoppad...

jag tycker i alla fall inte att det är okej

Margana2008-09-19 11:32
Antal inlägg: 826

ursäkta mig..ska vara beta inte vilda...man är med i för många communitys nu för tiden *suck*

Marie082008-09-19 11:35

Den perfekta domen får du av mig efter att mobbarna postar sin version;)

Man behöver inte egen erfarenhet av mobbing för att se att den existerar...kände du inte igen frågan?
"Må hända att du kanske känner ts och vet mer än vi andra, i annat fall tror jag att du reagerar mer på dina egna känslor (erfarenheter?) än vad som faktiskt sägs."

Jag ville bara uppmärksamma dig på att ditt påstående var konstigt...vilket du ju förstod när du fick samma påstående tillbaks. (En pseudofråga är en låtsasfråga)"

snorklan2008-09-19 11:38

Men gud!! Jag sa att jag upplevde din reaktion som starkt och att du verkade onyanserad i ditt resonerande.. Förstår du nu?

bobo flux2008-09-19 11:53

"Ok bobo flux....helt rätt!

Då väntar vi på mobbarnas version av det hela...

*väntar*

*väntar*

*väntar*

Tror du att en sådan kommer?"

Det vet jag inte Marie08, men tycker du det är rätt att ta ställning i en fråga efter att bara ha hört en version? Har det slagit dig att möjligheten (även om jag inte finner den sannolik) finns att Trådskaparen kanske bara hittat på alltihop? Du utgår bara från en version av det som inträffat.

en fråga till dig, Marie08: Ska exempelvis (OBS! detta är ett principiellt exempel, ingenting annat och ska inte kopplas till någon reell situation) polisen göra likadant och bara fråga en inblandad part i en tvist och sedan uteslutande basera sin utredning utifrån det vittnesmålet utan att höra den andra parten?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?