Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 540

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ewaleena - Ej medlem längre2008-08-20 22:03
Antal inlägg: 1977

Har man inget bättre att göra med sin tid än att regga 100 konton på beta, med olika mailadresser som också ska reggas, för att kunna sabba i forumet... ja då vet jag inte ens vad jag ska skriva om sånt folk!!!

Varför är det störigt att inte kunna skriva i forumet under låt säga 30 dagar när man är nyreggad?? och låta dom nyreggade bara ha tillgång till supporten?? Det är ju troll utan dess like i de flesta trådarna.. Frågan har som sagt varit uppe förut och inget händer, ändå stängs fler och fler trådar pga flams och det öppnas en uppsjö av trådar om samma ämne om och om igen..

Elmis2008-08-20 22:22
Antal inlägg: 2916

eller så kan man ta en promenad istället...

grönöga - Ej medlem längre2008-08-20 22:24
Antal inlägg: 5570

Får jag följa med Elmis..?

Elmis2008-08-20 22:26
Antal inlägg: 2916

Har du högt tempo i kroppen så visst. :)

grönöga - Ej medlem längre2008-08-20 22:28
Antal inlägg: 5570

jeppz, knata på du så hänger jag efter =)

stefanf2008-08-21 08:30
Antal inlägg: 1744

Man kanske inte behöver sätta gränsen på 30 dagar utan 5 dagar? Det kanske är lagom tid för att trollbehovet har runnit av..?

Ill:s kommentar tycker jag är ett klassiskt exempel när man vill döda en diskussion utan något egentligt argument.. :) Har själv använt det ibland när jag inte orkar göra något. Brukar funka rätt bra.. :)

I praktiken kommer givetvis ingen att regga 100 konton på en gång för att kunna trolla. Det funkar inte så. Dessutom är förslaget inte ett försök att få folk att bete sig som man önskar - utan att ge den gigantiska majoriteten en möjlighet till ett bra forum, fritt från folk som inte vill annat än sabba.

Förslaget innebär också med mycket stor sannolikhet att spelvärdar och administratörer slipper ägna lika mycket tid som idag åt idioter.

Förvisso kan man säga att det är bra som det är, att inget behöver ändras men det låter inte så på folk och jag själv tycker också att det finns rätt mycket utrymme för förbätting/utveckling.

Det enda _riktigt_ tunga argumentet mot en kortare skrivfrist är i princip om programmerare/administrat örer inte gillar utvecklingsidéerna och är sugna på att lägga ner tiden. Då är det ju inte mer att prata om. Det är priset man får betala för att det är gratis.. :)

bobo flux2008-08-21 09:01
Antal inlägg: 11371

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Ju fler trådar med "fjant"-tema som är uppe, desto större är risken att det sprider sig till andra trådar med mer seriösa ämnen. Starta en(1) st "fjanttråd" istället som kontinuerligt rensas så fort det kommer upp i X antal inlägg (exempelvis 5000) utan att den för den skull förintas.
Hänvisa därefter utan prut alla med fjanterier i andra trådar till denna tråd. Klarar de inte det, så stäng av dem!

Så här ser jag målande på problemet med fjanterier i trådarna:
Klarar inte kidsen av att hålla sig i bollhavet när de vill kasta bollar på varandra, ska de inte vara på IKEA.

illiterate - Ej medlem längre2008-08-21 10:53
Antal inlägg: 6521

stefanf: Argument hade jag ju visst. Med tanke på att det inte finns någon CAPTCHA när man registrerar sig är det inget som hindrar någon från att skriva en liten kodsnutt som automatiskt resulterar i 100 nya konton, eller 10000 för den delen, om man orkar. Vidare behöver man inte ha mer än en fysisk mailadress för alla kontona, om man är lite smart. Antingen permuterar man punkter i användarnamnet, som man ser till att det är jättelångt, eller också använder man olika mailforwardingtjänster.

Jankster - Ej medlem längre2008-08-24 17:31
Antal inlägg: 656

Men om man måste ha spelat typ åtminstonde fem avslutade matcher (det är väl inte för mycket begärt med tanke på att forummedlemmarna är på en betapet-sida?) hindrar det dom som kommer tillbaka med flera konton per dag bara för att förstöra i forumet.

Det är kanske inte omöjligt men svårare att skriva en kod som spelar åt en med.

stefanf2008-08-25 20:46
Antal inlägg: 1744

Nej (ill) klart det inte är _omöjligt_ men det innebär inte att det är ett problem man skulle behöva ägna särskilt många sekunders fundering eftersom det _i praktiken_ är helt ointressant. Om någon, mot all mänsklig förmodan, ändå får för sig att regga ett par hundra konton samtidigt - bara för att trolla och härja i forum - så får man nog lösa det då. Att man skulle avstå från att göra förbättringar på grund av ett totalt osannolikt problem känns dock lite väl... defensivt.. :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?