Spelrum
Giraffen | 23 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hottiz | 2006-02-01 07:44 | |
![]() | Varför spelar folk med hög rating bara standard/normal Är det så att dom har ordsökarprogram som hjälper dem? Vart går gränsen för fusk? Jag spelar för att det är skoj...inte för att det bara går ut på vinna. | |
Fjupplisa | 2006-02-01 08:13 | |
![]() | Nu vet ju inte jag om jag räknas till högratarna, men har iaf kring 2000, har aldrig använt såna ordprogram. Har man lite flyt o vinner lite stort mot såna som har högre rating än en själv, så får man ju mycket poäng o därmed höjs ratingen. Jag spelar för att det är kul, MEN jag gillar oxå att vinna. :) | |
gubbi | 2006-02-01 09:21 | |
![]() | Att högratade bara skulle spela standard/normal är utan tvekan en myt. Om du tar en titt på topplistan och granskar spelstatistiken för dessa spelare, så ser du att majoriteten spelar olika varianter av slumpad spelplan. Det finns också en annan skara högratade spelare, som tävlar IRL i denna ädla sport. Många av dessa (inklusive mig själv) spelar på standardbrädet, eftersom det är detta bräde som används i tävlingssammanhang (även om jag då och då spelar en slumpad för skojs skull). Det är således tillsammans med normaltid det mest "autentiska" valet. Vissa spelare tycker att hets går alldeles för snabbt för att vara intressant eller roligt, andra gillar specialbrädet mest. Vissa spelar enbart för att det är kul, medan andra till varje pris vill vinna. Det handlar till syvende och sist om tycke, smak och personlighet. Dessutom bör man vara väldigt försiktig med att haspla ur sig antydningar om att folk med hög rating utnyttjar program utan att ha väldigt goda belägg för något sådant. | |
Måns_E | 2006-02-01 15:52 | |
![]() | hottiz: Normal tycker jag tyvärr att väldigt få högratade spelare spelar. Naturligtvis så har alla olika spelsätt och jag kan bara tala för mig själv, men jag spelar normalbräde dels för att jag tävlar IRL, och efter några tusen matcher på normalbräden tycker att det är lite jobbigt att tänka om. Normal eller snabb tid spelar jag för att jag gillar att tänka länge, för att få ut ett stategiskt riktigt drag, gärna på mer än 3 bokstäver. Även IRL så tänker jag länge, så det är verkligen inget speciellt för nätet. Huruvida en del använder program eller inte så varken vet jag eller bryr jag mig så mycket om den saken längre. De som jag tycker spelar på ett tråkigt sätt, eller på andra sätt exempelvis fuskanklagelser, undviker jag, vare sig de har program eller inte :) | |
Legobiten | 2006-02-01 17:04 | |
![]() | Undviker Måns så gott det går... ;) | |
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-02-01 18:42 | |
![]() | haha. ja, man ser väl vad man vill antar jag. jag tycker nästan alla med hög rating spelar slumpad hets. jag har ofta väldigt problem med att få någon att spela standard snabb mot, även med fulla spelrum. normal spelar jag i princip aldrig, men jag kan tänka mig att det är asom förgjort att hitta något högratat motstånd till. | |
hottiz | 2006-02-02 05:54 | |
![]() | nja inte vill jag beskylla nån men har sett de mest konstiga rullord visas o då funderar man ju lite...(som att det finns program man matar in vad man har i kylskåpet och får då tips på maträtter av det man har). | |
Legobiten | 2006-02-02 11:26 | |
![]() | Sånt program finns säkerligen! Har du nåt tips på nåt bra så skriv det hottiz! Undrar vad det kan bli för smaskigt av en rutten tomat, jättegamla minimorötter, woksås, två starköl och dillkaviar? | |
Guinevere | 2006-02-02 12:53 | |
![]() | Gryta! | |
jssfrk | 2006-02-02 13:32 | |
![]() | Dillkaviar? *ryser* Drick ölen och dippa morötterna i woksåsen. Släng tomaten. | |
Måns_E | 2006-02-02 13:36 | |
![]() | (Hej Guin! så du har hittat hit nu :D) | |
Guinevere | 2006-02-02 14:19 | |
![]() | ( :0 ) | |
Plebej - Ej medlem längre | 2006-02-02 17:56 | |
![]() | Dummaste argument jag hört tror jag. Spelar man snabb standard vilket 90 av irl:spelarna här gör innebär det ju att man har längre tid att tänka till och följdaktligen så rullar man mer frekvent. Folk som lirar slump hets däremot..där håller din tes bättre. | |
Luciatåg | 2019-01-04 20:32 | |
![]() | Undrar varför min rating sjunker hela tiden? Kan jag aldrig spela mot personer med högre rating utan att förlora? Känns som att jag är på en nedåtgående trend fast jag blir bättre och bättre på att spela, något som känns igen? | |
lolololololo | 2019-01-04 21:01 | |
![]() | Japp! Jag segar mig upp till 1800 och sen bara rasar det... | |
graseba88 | 2019-01-05 00:24 | |
![]() | Är väl snarare tvärtom? Upplever att de högst rankade i spelrummen ofta spelar panik liksom jag, så att man faktiskt får något för att vara snabbtänkt och sätta press på sin motståndare. | |