Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 522 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Udina | 2008-11-01 23:37 | |
![]() | Kan inte Betapet lägga upp ett rum för "mångspelare"? Ett rum där de som vill spela 3 eller 4 kan träffas. Ibland får man vänta länge i rummen för att människor vill spela 2 mot 2. Det är väl en bra idé?! Kram | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-01 23:38 | |
![]() | Kram | |
| SheDeVille | 2008-11-02 00:10 | |
![]() | Flyttar tråden till support. | |
| Ballabo | 2008-11-02 00:23 | |
![]() | väldigt bra förslag tycker jag | |
| SheDeVille | 2008-11-02 00:32 | |
![]() | Jag är inte den bästa att svara men jag kan svara utifrån tidigare önskemål/diskussioner om rum för olika typer av spel, speciella rum för högrankade etc - När det gjorts försök med speciella rum har det inte fallit väl ut. (Nu finns två specialrum - Grisen och Musen som har andra ordlistor än övriga rum) Rummen är ju olika välbesökta på olika tider - om du är i ett rum med många spelare så borde det rimligen gå fortare att fylla ett spel på 3-4. De enda som kan svara på din fråga definitivt är Odin eller Monk. | |
| monk - Administratör | 2008-11-02 19:35 | |
![]() | Alla vill ha rum som passar just deras spelstil, rum för slumpat, för hets, för panik, för 3-4 spelare, för högratade osv. Alla dessa rum tror vi skulle bli rörigt och det är alltså skälet till att vi vill ha kvar det som det är idag. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-10 23:29 | |
![]() | Monk, du är säkert medveten om försöket med att få papegojan till en naturlig samlingsplats för oss som föredrar klassiskt bräde. Argument till att ha ett rum för företrädesvis klassiska spel har presenterats då och då. Tror du verkligen att om ni gjorde ex. Papegojan till ett rum för klassiska spel att ni per automatik måste göra resten av rummen specialanpassade också? Det tror inte jag. Vi som gillar klassiskt vill helt enkelt ha ett rum, oavsett hastighet på spel eller rating. Det gäller ett rum. Själva fördelningen på rum blir ju representativ också. Ett rum av nio, det är väl ungefär så många renodlade klassiker det finns jämfört med slumpare/blandspelare. Av Betapets tolv rum är tre redan specialrum. Ett specialrum till gör väl inte sajten så värst rörig? | |
| blue_moon | 2009-02-11 06:51 | |
![]() | Håller med Katalias. Den ursprungliga, klassiska formen av scrabble borde, om någon, ha ett eget spelrum. Vi kan väl åtminstone testa en tid och se om det slår väl ut? | |
| bländie | 2009-02-11 11:13 | |
![]() | Jag förstår inte heller administratörernas hårdnackade motstånd mot detta - medan man tillfredställt vad som måste vara mycket mindre behov, som "Musen". | |
| netstrumpa - Ej medlem längre | 2009-02-11 11:58 | |
![]() | Väl talat, katalias... | |
| Mouche - Administratör | 2009-02-11 17:07 | |
![]() | Å ägarna till Betapets vägnar meddelar jag följande. Nedan skrivna är ett utdrag från en mailkonversation mellan mig och ägarna: "... vår hållning är fortfarande att rummen inte ska indelas efter spelstil, men det stör oss inte att vissa stämmer träff med likasinnade i olika rum..." Detta innebär i klartext att det -inte- är aktuellt med ett speciellt avsett rum för någon enskild spelstil, men att ägarna inte har något emot att man, som redan nu sker, samlas i ”gäng” i något av spelrummen. ----------- Frågor om detta kan ställas till mig via mail, PM eller här i Forumet. Jag ber alla att ha tålamod med att jag stundvis inte finns tillhanda vid datorn. Ni kan dock vara säkra på att jag kommer att besvara de frågor som ställs, och som jag -kan- förklara, så fort jag bara hinner! Jag vill också tillägga att jag vet att många nu kommer att bli besvikna och att jag verkligen beklagar detta. Mouche | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-11 22:50 | |
![]() | Mouche, kan inte låta bli att reagera på "...att rummen inte ska indelas efter spelstil...". Min fråga tidigare här i tråden, riktad till Monk, var "Tror du verkligen att om ni gjorde ex. Papegojan till ett rum för klassiska spel att ni per automatik måste göra resten av rummen specialanpassade också?" Alltså, det handlar om ett rum, inte alla rum. Men visst. Ägarna säger nej och ägarna vill inte. Inget en liten besökare som jag kan göra något åt. Men jag och flera andra som samlades i Papegojan är förstås ledsna och något förvånade över att en sketen liten undertext, "företrädesvis klassiska spel", inte kunde klämmas dit utan att ägarna då känner att ALLA rum måste anpassas efter spelstilar. Så trist... | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.