Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 517

Forumkategorier

Användare Inlägg  
andarv962 - Ej medlem längre2008-11-12 18:57
Antal inlägg: 23

Orimlig inverkan på rating
Jag spelade en match mot en spelare med ungefär samma rating som jag, där vi fastnade i ett "omöjligt" läge efter 4-5 drag. Såvitt jag kunde se krävdes ett O för att komma vidare och varken jag eller min motspelare fick något O trots tre byten av bokstäver i rad. Ställningen var då säg, 119-29. Matchen tog alltså slut och jag tappade 60 (!) i rating samtidigt som min motspelare påfördes 57. Spontant anser jag att varken min eller motspelarens prestation motsvarar en så kraftig förändring i rating. Jag är ganska ny här så möjligtvis har jag missat att det anses vara en jätteprestation att lyckas låsa läget så att motspelaren tvingas passa sig ur spelet. Eller möjligtvis har jag rätt och det är rating-beräkningsalgoritm en det är fel på. Tja, inte vet jag - men det kändes som att jag ville få detta framfört.

LemonTart2008-11-12 19:10
Antal inlägg: 122

Låter ju jättemystiskt...

bobo flux2008-11-12 19:12
Antal inlägg: 11371

Tjenare alla monsterdiggare! Här är en skräckis för er:
Jag började spela en match tidigare idag. Precis när vi börjat spela så ringde det på dörren. Det var elmätargubben som behövde bryta strömmen för att kolla av mätaren. För att undvika att få ett avbrutet spel så passade jag och min motspelare oss ur spelet. Antagligen hamnade jag på minuspoäng, för jag gick minus 47 i rank. Så från denna dag hyser jag ett visst missnöje gentemot elektriker!

Palini2008-11-12 20:49
Antal inlägg: 1381

Att förlora med 90 p är ju ändå rätt mycket och om motståndaren har lägre ranking än du, så blir ju skadan ännu större. Rankingförlusterna tenderar också att bli ännu större vid låga poäng som t.ex. 29 poäng. Segermarginalen på 90 poäng är mer än tre gånger så hög som din slutpoäng. Tänk dig att du i vanliga fall skrapar ihop 300 poäng, om då motståndaren får ihop tre gånger så mycket, d.v.s. 900 poäng så lär du förlora rätt mycket i ranking...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?