Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 550

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mysteriet - Ej medlem längre2008-11-19 16:30
Antal inlägg: 132

Väldigt irriterad!
Jag spelade en match alldeles nyss. Nr: 19517807
Helt plötsligt kopplades jag ner och ombads koppla upp igen
Men det gick över huvud taget inte att komma in på Betapet. Alla andra sidor funkade hur bra som helst.
Så min fråga är då: Hur i Hxlvete kan jag tappa 144 i rating, när jag inte ens kunde komma in på sidan?
Borde inte den matchen strykas ur protokollet?

pinnen752008-11-19 16:32
Antal inlägg: 22

håller med! vart likadant för mig...fast hann iofs in i mathen igen..men torska trots stor ledning innan nerkoplingen

amazing2008-11-19 16:33
Antal inlägg: 104

mm, samma här... tråkigt detta!

Mysteriet - Ej medlem längre2008-11-19 16:33

Fullständigt vansinnigt.
PimPim vann 125 195 2275 + 106 = 2381
Mysteriet avbröt -6 67 3078 - 144 = 2934

Jag var ju tvungen att avbryta. Tillkommer det straffminus för att jag avbröt, eller vadå? För jag skulle ju knappas tappa 144 om jag hade förlorat med 120 poäng i en regelrätt match som inte hade uppkopplingsproblem.

Q-tile - Ej medlem längre2008-11-19 16:36
Antal inlägg: 1319

Det här har ju diskuterats i flera trådar tidigare.

Enkelt svar på ratingfrågan: När den ena hamnar på minuspoäng ges maximal avkastning i ratingvinst för den andre.

lenathu2008-11-19 16:39
Antal inlägg: 4

ja samma sak hände mig nyss i två matscher, man blir såååååååååååå arg

The_Viking2008-11-19 16:41
Antal inlägg: 750

OJOJOJOJ VÄRLDENS UNDERGÅNG ÄR HÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ! Det är inte precis världens viktigaste sak. Sånt får man räkna med när man sitter på internet.

pensionären2008-11-19 16:47
Antal inlägg: 258

Håller med The-Viking tråkigt att det händer, men rating tycks vara det viktigaste för många, ta det som ett bra och roligt spel.

Järnröret2008-11-19 16:51
Antal inlägg: 375

Japp, men samtidigt var det Betas fel då det hände för flera, inklusive mig. Nu satt nån sopa som jag var beredd att slakta och mystr och kammade hem 150 pts. Jag gick -198.

swempa2008-11-19 16:52
Antal inlägg: 535

hade en sån match igår em va inget fel på mitt internet
kom bara inte in igen dessutom ledde jag stort lite surt o få en förlust på det viset

vulcan2008-11-19 17:20
Antal inlägg: 7666

Om du kallar motståndare för "sopor" så unnar jag dig vartenda minuspoäng som blir följden av att du tappar kontakten med servern Järnröret.

vulcan2008-11-19 17:29
Antal inlägg: 7666

Vi har tagit upp det här med avbrott och ratingvinster/förluster flera gånger. Det är klart att det är tråkigt att tappa mycket rating pga teknikstrul; oavsett om det är den egna uppkopplingen eller problem hos Betapet som är orsaken. Det finns dock inga praktiska/rimliga möjligheter att sitta och gå igenom såna här saker och manuellt justera ratingen. Dessutom uppkommer då frågan om den som tjänade på avbrottet ska få sitt plus borttaget. Jag vågar förutspå att det skulle bli mycket ilska från vissa håll om så blev fallet. Man kan också ha spelat flera matcher efter den felaktiga där ratingen har räknats ut utifrån den rating man faktiskt fick efter förlusten pga nedkoppling. Det blir då väldigt konstigt att justera i efterhand.

Dessutom är det nog ofta inte praktiskt möjligt att avgöra i enskilda fall vems fel nerkopplingen var. Vi kan inte gärna sitta och göra korrigeringar av matcher i efterhand som beror på uppkopplingsproblem hos handläggarna. Dessutom kan vi i såna fall inte tekniskt verifiera om det verkligen var en tappad uppkoppling, eller att spelaren helt enkelt kopplade ner sig för att h*n ville undvika ett stort ratingtapp. Det här gör att vi inte heller kan införa en maskinell funktion - den skulle garanterat missbrukas.

I det långa loppet - jag vet att jag tjatat om detta förr - så spelar det hur som helst ingen roll. Din rating söker sig till den nivå som motsvarar din verkliga spelstyrka. Oförtjänt intjänta poäng pga motståndares strul kommer att försvinna och oförtjänt förlorade poäng kommer att spelas tillbaka. Så ta det lugnt och fortsätt spela istället.

P-nilla2008-11-19 17:40
Antal inlägg: 15

Jag tänker bara på det faktum att detta är ett spel vi kan avnjuta alldeles gratis varpå man kanske kan tänka sig och acceptera lite strul ibland...herregud...och järnröret du verkar ju var gemytlig så det förslår

Nunnelunan2008-11-19 17:44
Antal inlägg: 1172

Självklart måste man stå ut med tekniken, om man vill utnyttja den. Som någon antydde, så är det bara ett spel och ratingen pendlar väl fram och tillbaka kring en viss nivå för de flesta?

Perpersa - Ej medlem längre2008-11-19 19:23
Antal inlägg: 2193

Om man kunde "begära tillbaka" ratingpoäng för att man blivit nedkopplad av en eller annan anledning så skulle detta missbrukas mångt och mycket.

Detta är troligtvis anledningen till att inget stryks ur protokollet i efterhand.

Servern kan helt enkelt inte veta om en spelare som tappar kontakten gjort det med vilje eller ej.

KaKoC2008-11-19 20:01
Antal inlägg: 8

hur kopplar man tillbaka sig igen

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-11-19 20:18
Antal inlägg: 993

Jag kan förstå att man blir irriterad pga av ett sånt ratingtapp, det har jag inga problem med. Då tycker jag det är värre att sitta och skrika i ett forum och använda 23st utropstecken i rad.

Kirkelina2008-11-19 23:00
Antal inlägg: 972

Man kopplar in sig i spelet igen genom att stänga spelfönstret och gå in i samma spelrum som man var. Då får man en fråga om man vill ansluta till spelet.

Mysteriet - Ej medlem längre2008-11-20 10:02

Självklart har spelvärdarna rätt i att det knappast skulle fungera att justera i efterhand.
Blev bara så irriterad när det faktiskt inte var mitt fel.
Däremot ger jag inte mycket för argumentet att man "inte ska bry sig om ratingen och bara spela för att det är kul."
Det är upp till var och en att avgöra vad som är viktigt.
Och the_viking: Jag tycker du ska hålla dina åsikter för dig själv.
Du är uppenbarligen inte nog intellektuellt begåvad för att föra en vettig dialog.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?