Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade48
Mobilspel
Pågående21 748

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hottiz2006-03-09 15:59
Antal inlägg: 235

heja o tacka för spel?
spelat många spel där den andre inget säger...tycker det är storsint...vad tycker ni?
 
Birgerkung - Spelvärd2006-03-09 16:21
Antal inlägg: 2392

Det är ytterst sällsynt att folk inte säger hej och tfm till mig. Men det kan ju bero på att jag mest spelar med folk med lite högre rating, och aldrig hets. Det kan också bero på att jag är kung.
 
GM Flash - Ej medlem längre2006-03-09 16:42
Antal inlägg: 255

Säger alltid hej. Oftast tfgm också, och grattis kan vara på sin plats då och då. Men om man spelat mot en svinpäls får det räcka med ett snabbt tfm, och sen lämnar jag spelet fort utan att personen hinner svara. Tex om man spelar mot en snål sate som aldrig vågar lägga ut så man kan ta bonusrutor. Jag har inget emot att lägga ut åt den andre, och oftast brukar det vara ett samspel så att man får ungefär lika många. Men om den andre utnyttjar och aldrig lägger ut blir jag lite sur.
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-03-09 18:59
Antal inlägg: 3157

håller med GM Flash helt ut.
 
Birgerkung - Spelvärd2006-03-09 22:54
Antal inlägg: 2392

Den här diskussionen om speltaktik har vi ju haft förut, och där är det bara att konstatera att det finns två falanger. Å ena sidan de som spelar iskallt taktiskt till varje pris, och bara bryr sig om att vinna så stort som möjligt. Å andra sidan de som hellre vill ha ett öppet och roligt spel än att det blir alltför blockerat.

Dessa två falanger kommer nog aldrig att helt kunna enas, och jag tror inte att vi behöver dra upp de olika argumenten kring det här igen. Men jag tycker inte att det ska behöva hindra att man är lite artig mot varandra. Det är bara att acceptera att folk här har väldigt olika syn på spelet.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?