Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 642

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Birgitta2006-03-10 12:36
Antal inlägg: 4

Ang seriositet på siten
Jag spelade nyss med ngn som kallade sig Hallonsaaft. Hon påstod att hon var ny, vi spelade och efter ett drag säger hon/han "jag drar nu.. ses". och så kopplar människan ner! Är detta ett acceptabelt sätt att befinna sig på den här siten? Finns det fler här som bara hoppar in och ut ur spel utan ens någon förklaring. Jag blev så himla paff.
 
Birgitta2006-03-10 12:53
Antal inlägg: 4

Jaha... så spelar jag med en annan. Sitter i lugn och ro och funderar och så kopplar han bort sig. Är det vanligt att folk beter sig så? Och si så fall varför???? Detta verkar inte bero på datornedkoppling utan mer på att de ligger i underläge. Kan man inte spela för att det är kul?
 
saittam75 - Ej medlem längre2006-03-10 13:06
Antal inlägg: 16806

Båda dina exempel beror nog på.. dels hade den ena registrerade sig idag, och inte hunnit sätta sig in i själva tjusningen med betapet, lätt att man avbryter då när man inte "förstått" spelet..

..den andra verkar bara ha en förmåga att "ge upp" rätt ofta, om det inte går bra i matchen, tror att många avbryter och inte har tålamod att spela färdigt, därav deras låga rating också..

..bara fortsätta spelandet, och ta ett nytt spel, bonusen med att dom avbryter belönas ju med lite x-tra raiting till dig. =)
 
Bim19642006-03-10 13:06
Antal inlägg: 1854

Hmm ja det är inte kul när man spelar mot någon, och personen i fråga drar sin väg. Det enda som är bra är att du inte får minus poäng.

Sedan händer det ibland att man blir nedkopplad från spelet har hänt mig ett par gånger och det är inte kul alls. Men som tur är har jag lyckats koppla upp mig igen nästan alla gånger.

Men dom flesta som är här är ju här för att spela, men sedan finns det ju dom som ska förstöra, och sådan finns det ju överallt.
Så man kan ju bara hoppas att det inte händer allt för ofta.
 
Birgerkung - Spelvärd2006-03-10 14:20
Antal inlägg: 2392

Det hör absolut till god ton att spela klart, även om man ligger under. Om någon bryter spelet i förtid är det troligen en nybörjare som inte är medveten om de oskrivna reglerna här. I så fall tycker jag att man - i all vänlighet - kan privatmessa dem och påpeka att det hör till god ton att spela sina matcher till slut.
 
anduin - Ej medlem längre2006-03-11 12:52
Antal inlägg: 273

När jag var ny här och min min dator krashade/internet la av brukade jag inte orka koppla upp mig till ett pågående spel.
 
cerebral2006-03-11 15:58
Antal inlägg: 132

Sant, det gjorde jag inte heller... även om det var på ordspel, men nu ser jag alltid till att försöka lösa det på något sätt, även om jag ligger under med 100 poäng. De avbrutna matcherna svider lite faktiskt.
 
Birgitta2006-03-15 15:02
Antal inlägg: 4

Hmmm... tack för era svar. SJälv spelar jag i och för sig för att det är kul. Och jag kikar på klockan när jag börjar spela så att jag verkligen har tid för det. Det är ju inte kul när man har ett kanonspel på G och den andra bara sticker. Nåväl... det är tydligen bara att stå ut.

 
oeronbarn - Ej medlem längre2006-03-15 15:56
Antal inlägg: 2288

jag är seriös.
så, nu fick jag det sagt.
 
steglitsen2006-03-15 18:11
Antal inlägg: 56

Hej!
Glöm inte att vissa som faktiskt är seriösa drabbas av diverse "haverier".
Jag blir lätt nedkopplad p.g.a tror jag att jag ligger i gränszonen tilll vår ADSL utbredning.Idag slutade musen att fungera jag rusade iväg o bytte batterier.Inget hjälpte pilen gick inte att flytta. Matchen avbröts till slut och jag fick massa minuspoäng fast jag ledde. Det kan jag ta men inte att bli bedömd som svikare.Puh vad jag får jaga och tänka felsök ibland och tiden bara tickar på.
Steglitsen, landsortsbo utan chans till bredband och uppfödd i centrala Malmö.
 
AceStjärna2006-03-15 23:46
Antal inlägg: 5

Hej!
Fick lov att sluta spela igår då jag hörde ett illtjut från barnkammaren. Ibland får det riktiga livet gå före......
 
Scandal - Ej medlem längre2006-03-16 00:28
Antal inlägg: 620

Jättejobbigt, har en "avbruten" i min spelstatistik pga att jag har världens segaste (om än gosigaste) dator =/ Det irriterar mig som fan men vad gör man, inte ska jag byta namn för det.
 
mamman - Ej medlem längre2006-03-18 08:09
Antal inlägg: 6379

Naturligtvis kan saker hända hemma som gör att man måsta avbryta.
Men oftst skriver man väl då att man måste gå....? ELler springer snabbt som attan till barnkammaren eller var det nu är någonstanifrån det är någon som skriker.
Men om man skriver "jag drar nu...ses" betyder ju det mest bara att man sticker och lämnar spelet.
Alltså mest bara för att personen ifråga kunde...eller ville...
 
ewaleena - Ej medlem längre2006-03-18 08:49
Antal inlägg: 1977

"jag drar nu...ses" är nog ett tecken på att man ger upp. Men då kan man ju ändå tycka att den personen talar om att h*n ger upp, det finns ju dom som drar bara genom att låta spelet stå och ticka minuter eller helt enkelt koppla ner.. Mina avbrutna beror på saker på jobbet som krävt omedelbar uppmärksamhet (rån, överfall etc, eller huga, chefen kommer och ser att man spelar på arbetstid!!) eller att något hänt här hemma (och när jag lämnar datorn så kommer alltid någon och stänger ner alla sidor för att spela onlinespel själv =/ )
 
Pluttisen2006-03-18 17:58
Antal inlägg: 591

Min dator hängde sej idag, hände absolut ingenting... Så det blev en avbruten match eftersom jag fick lov att starta om datorn... Så det är faktiskt inte alltid man sticker... Det finns faktiskt datorer som hänger sig med jämna mellanrum....
 
Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-03-18 18:05
Antal inlägg: 1955

Ibland har det hänt att man ledsnat och dragit, fast då ger man upp först..
 
Zizzi2006-03-18 18:18
Antal inlägg: 866

Jag ger ALDRIG upp en match frivilligt.
Mina avbrutna matcher beror enbart på datakrångel.
 
Pluttisen2006-03-18 19:04
Antal inlägg: 591

Det gör mina oxå! Jag avskyr när folk bara sticker från matchen!
Spelade mot en nyss som bara lät tiden gå ut, till slut så gav personen upp... Ligger jag under så ger jag aldrig upp även om jag vet att jag kommer att förlora....
 
Birgitta2006-03-20 12:49
Antal inlägg: 4

ok, det finns tydligen en massa skäl till att man avslutar ett spel i förtid. Men jag vill vädja till alla som läser detta: Skriv att katastrof inträffat och ni helt enkelt inte hinner och att ni ger upp. Eller åtminstone skriva nåt. Inte bara skriver "hej då.. vi ses" mitt i spelet. Känns så jäkla dumt.

Nå, jag förstår att man kopplas ner, har hänt mig också. Jag har också gett upp ett par matcher när det varit hopplöst. Men då har jag sagt till. Och ajg har gett upp, inte bara lämnat spelet.

Kul i alla fall att ni som svarat verkar tycka som jag. Då har jag kanske bara haft otur med mina med-/motspelare.
 
YRRA - Ej medlem längre2006-03-20 14:43
Antal inlägg: 101

Det går ju faktiskt ganska snabbt att skriva till den man spelar med att man är tvungen att ge upp, jag har varit ute för några ggr. att någon dykt upp oanmäld och då kan man ju inte gärna säga "sätt dig i köket o vänta snart klar" även om man skulle vilja. Jag har dessutom haft världens krångel med min uppkoppling och har därför tappat några ggr pga den. Men sen finns det dessa som sitter och kastar ur sig otrevliga kommentarer och dylikt, eller som vill att man ska passa sig ur ett spel när man nyss börjat. Jag tycker man får ta den smällen att man förlorar lite extra när man måste ge upp.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?