Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 638 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| idasnee | 2008-12-01 18:53 | |
![]() | Ny spelare! Här verkar alla vara superdukitga på alfapet. Vågar man ge sig in i en match? Och vart? Vilket spelrum?? Jag gillar alfapet och vill gärna bli bättre. But where to begin? Och alla dessa "IT-ord", vart lär jag mig dem? Tacksam för svar /Ida | |
| alexon | 2008-12-01 18:59 | |
![]() | om du går in på "populära frågor och svar" så finns en del att läsa om hur saker och ting går till. | |
| sanlin | 2008-12-01 19:01 | |
![]() | IT orden har jag ingen aning om ;) Men alla andra rum är likadana - förutom Grisen som har egen ordlista. I Grisen kan du böja ord på massa olika sätt men det kan du inte i de andra rummen. Ett tips är också att öva lite med dig själv (lite tråkigt kanske men kan vara nyttigt...) dvs öppna ett spel för bara en och spela med dig själv.Det kan vra bra för o se hur spelet funkar. Eller be nån snällt att spela ett orankat spel med dig så du kan öva. :) Lycka till!! | |
| Kirkelina | 2008-12-01 21:38 | |
![]() | Även Musen har en egen ordlista med just IT-ord. Jag tror att det ska stå någonstans i forumet var IT-ordlistan finns. Kolla in spelarnas rating-poäng och anslut till de som ligger kring 1000 till att börja med så får du förmodligen spela med andra som inte är så vana. Vill du öva med en mer van kan du ju fråga i chatten om någon vill spela en orankad träningsmatch med dig. | |
| Kirkelina | 2008-12-01 21:45 | |
![]() | Längst ner under spelregler (www.betapet.se/rules/) hittar du information om Grisens och Musens ordlistor. Alla andra rum använder sig av SAOL13 (www.scrabbleforbunde...I temid=41) | |