Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 620 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| marcusz | 2008-12-01 19:30 | |
![]() | kommer inte åt spelrum jag kommer inte åt spelrum från hemdatorn helt plötsligt. Jag har testat att förnya flashplayer, stängt av brandväggen, förnyat IP-adress och testat i både firefox och explorer. När jag öppnar ett spelrum kommer det bara upp att datorn inte kan ansluta till servern. Jag får alltså upp en spelrumsruta men sen kommer jag inte längre än att texten jag skrev ovan kommer upp där det normal skall stå att man är ansluten till spelrummet. | |
| marcusz | 2008-12-01 20:51 | |
![]() | ingen som har svar på vad felet är??? | |
| Bitte - Administratör | 2008-12-01 21:13 | |
![]() | Detta finns under vanliga frågor Installation & felsökning Varför händer det inget när jag trycker på ett spelrum? Betapet spelas i ett separat popup-fönster som öppnas när man trycker på ett spelrum. Om det inte gör det har du förmodligen något program som hindrar fönstret från att öppnas. Stäng av popup-skyddet i din webläsare innan du trycker på spelrummet, eller ange www.betapet.se som en pålitlig webbplats i inställningarna i din webbläsare. Bitte | |
| marcusz | 2008-12-01 21:24 | |
![]() | allstå, jag har redan testat allt detta. Och det är inte så att själva popuprutan inte kommer upp utan när den kommer upp kommer det inget annat i själva rutan mer än att den inte kan ansluta till servern. detta skedde också helt plötsligt utan att jag rört daorn sen senast jag spelade Någon som har svaret? | |
| Kirkelina | 2008-12-01 21:31 | |
![]() | Har du testat att rensa cashen? Det kan inte ha varit någon automatisk uppdatering av någonting som körts utan att du märkt det? I så fall kan du ju testa med en systemåterställning till när det fungerade sist. | |
| marcusz | 2008-12-01 21:34 | |
![]() | har även testat systemåterställning utan resultat | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-02 00:56 | |
![]() | Att det inte ens funkar med Firefox är ju oroväckande. Kan inte för mitt liv begripa vad problemet är. Funderade på om du på något sätt råkat förbjuda betapet, men du har ju till och med haft brandväggen nere?? Helskumt. | |
| Nemi | 2008-12-02 14:54 | |
![]() | Verkar mysko. Låter som om det skulle ha något med flash att göra, testa att nedgradera det om det går och se om det hjälper. Har inget bättre tips just nu. | |
| marcusz | 2008-12-03 00:59 | |
![]() | är det verkligen ingen som har ett svar på vad problemet är??? har nu även testat att nergradera flash player utan resultat plus testat att köra via google crome | |
| marcusz | 2008-12-03 15:29 | |
![]() | jag har sett att det står öppnar "blizzard.betapet.se" när jag fått upp ett spelrum men sen händer ingenting mer. När jag gått in från en annan dator står det i stället "read www.betapet.se" kan det vara till någon hjälp för någon som kan lösa problemet?????? | |
| Lilja_80 - Ej medlem längre | 2008-12-04 13:05 | |
![]() | Jag har samma problem!! Jag kan varken spela med Firefox eller Internet Explorer. Det kommer bara upp en vit popup-ruta istället för spelplanen på Firefox. På Explorer kommer det upp en ruta där det står att jag inte har rätt FlashPlayer vilket jag har. Har tillåtit pupup-fönster på sida, datorn är nyinstallerad och flashplayer har ominstallerats men dock utan resultat. Jag vill spela!! | |
| mrperfect | 2008-12-05 01:12 | |
![]() | Samma problem nu, skall återstarta datorn och se om det funkar då | |
| mrperfect | 2008-12-05 01:55 | |
![]() | ja det gjorde det :) | |
| marcusz | 2008-12-05 13:16 | |
![]() | jag har nu fått höra att det är bredbandsleverantören som från 1 dec har stängt massa portar för att stoppa nedladdning av musik m.m och att detta även drabbat de portar som betapet använder. Bredbandsbolaget har nu dock sagt att de skall öppna portarna för betapets sajt så hoppas det funkar snart :) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-05 17:34 | |
![]() | Bredbandsbolaget används av väldigt många (inkl undertecknad) så om de stängt portar som råkat hindra oss från att spela Betapet så borde det vara många fler än du som märkt det. Om det nu inte var lokalt just i din by/stad/stadsdel? | |
| Lilja_80 - Ej medlem längre | 2008-12-05 18:20 | |
![]() | Jag har inte bredbandsbolaget och mina problemet startade innan den 1:a dec så jag tror inte det har med det att göra. | |
| monk - Administratör | 2008-12-06 08:50 | |
![]() | Vi har tyvärr inga andra förslag än de som står i FAQ'n. (Rensa cache, prova en annan webbläsare osv). Betapet har inte ändrat några portar. | |
| Lilja_80 - Ej medlem längre | 2008-12-06 22:11 | |
![]() | Jag har provat att installera om Firefox...nu funkar det för mig! | |
| garlione | 2008-12-06 22:44 | |
![]() | Jag har också samma problem nu. Har stängt av alla brandväggar och dylikt, startat om datorn, men det fungerar ändå inte. Kör Firefox. Borde jag kanske installera om det jag med? Kändes så drygt, inga andra lösningar? | |
| Sannni | 2008-12-06 22:59 | |
![]() | Jag haller pa att bli tokig!!! Jag bor utomlands och jag har spelat betapet i snart 3 ar men nu pa sista tiden har jag precis samma problem som beskrivs har och jag haller pa att fa spel HJALP?!!!!! | |