Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 832

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lamaglama2006-03-17 13:33
Antal inlägg: 439

fegspel
Folk som passar för att det inte är ett bra utgångsläge när det är de som skall lägga första ordet på slumpat bräde, borde skjutas.
 
Domino12006-03-17 13:34
Antal inlägg: 68

ja och de som stänger överallt oxå...
 
Svarta Fåret - Ej medlem längre2006-03-17 13:40
Antal inlägg: 145

varför då, finns det regler för hur man lägger upp sin taktik ? Kamma till er..
 
Zizzi2006-03-17 13:42
Antal inlägg: 866

Oftast så låter jag också bli att lägga då, när den som ska börja vägrar lägga.
Men om personen säger att h*n inte hade några vokaler så brukar jag välja att tro på det och lägger då mitt ord.

Och de som stänger överallt...åhhh, blir galen på sådana spelare.
Ok, visst kan jag också stänga till när det finns flera möjligheter att bygga ut, men när min motspelare stänger till den SISTA utvägen, då surar jag till.
Jag brukar försöka undvika att spela med sådana spelare fler gånger än en.


 
Pastor Green - Ej medlem längre2006-03-17 13:58
Antal inlägg: 192

Oftast beror det på oskicklighet att brädet blir stängt. Men visst, mer än en gång har det hänt att motspelare försöker stänga spelet när de skaffat sig en bräcklig ledning - men allt som oftast slutar det ändå med att Pastorn avgår med segern.
Anledningen: Större skicklighet, enormt ordförråd, en räv bakom varje öra och så inte att förakta - en vältrimmad fysik och en upplyst ande.
 
fyllskalle2006-03-17 17:41
Antal inlägg: 211

Det samma gäller faktiskt mig. Men det är inte så konstigt eftersom jag och Pastorn i mångt och mycket är så lika.

När det blir riktigt låst i ett parti brukar jag skälla ut motståndaren efter noter. Min datorskärm blir fläckig av saliv. Efter utskällningen brukar jag lägga ett långt fint trestavigt ord, till exempel "invända". Så är den saken ur världen.
Mvh Fyllskalle
 
Birgerkung - Spelvärd2006-03-17 20:32
Antal inlägg: 2392

Jag orkar inte skriva mina invändningar varje gång den här frågan kommer upp, kan bara återigen konstatera att det finns helt olika sätt att spela. En del spelar iskallt stenhårt för att vinna varje parti, till varje pris. Andra vill bara ha ett roligt spel och bryr sig inte så mycket om vem som vinner. Det bästa tycker jag är om man respekterar att folk har olika spelstil.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-03-17 20:52
Antal inlägg: 2977

flyttad till frågor...
 
anduin - Ej medlem längre2006-03-17 22:11
Antal inlägg: 273

Alltså det är oftast dåliga spelare som bara bygger trappor, bra spelare lägger längre ord. Det har nog inte att göra med att man är feg, bara att man inte förstår bättre :P.
 
Måns_E2006-03-18 00:37
Antal inlägg: 11969

Bra spelare vinner, dåliga spelare blir förbannade när de inte kan vinna.

konstigare än så är det inte ;)
 
OrdLisa - Ej medlem längre2006-03-18 12:24
Antal inlägg: 136

Det finns många bra spelare som blir förbanande när dom INTE vinner också...
Ena stunden sitter dom här och talar om hur man ska bete sej, tacka för matchen osv...och nästa förlorar dom och "drar som avlöningar" utan ett ord....jag tror att vi alla är lika goda "kålsupare"... :)
 
skrabban2006-03-18 14:34
Antal inlägg: 1031

Får man bara konsonanter på första sju bokstäverna är det ju svårt att lägga. Att man stänger spelet för varandra tycker jag tyder på skicklighet och inte okunnighet eller fegspel. Det innebär ofta att brädet blir stängt. Jag tycker att spelet går ut på att stoppa varandra så man kan lägga nästa gång det blir ens tur. Det är det som gör spelet både spännande och roligt.
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-03-18 16:03
Antal inlägg: 3157

håller med Skrabban, men visst känns det lite att förlora, helst när det är många surt förvärvade poäng =). Men det är ju bara att ta nya tag. Fegspel är väl taktik i slutändan? Alla vill ju vinna innerst inne. Man spelar ju både för att det är kul och för att ha chans att vinna och då försöker man ju det, var och en på sitt sätt. Det är kul när man får tänka till lite och inte bara lägga tvåordsord hela tiden.
 
sa fröken - Ej medlem längre2006-03-18 16:29
Antal inlägg: 353

Man kan inte säga att motståndaren inte har rätt att stänga till det för en, eller hur? Vi är ju alla nåns motståndare när vi öppnar ett spel och vem av oss tar väl emot några spelorder?? Det känns surt när trappbygget får fart och man till slut är instängd och sitter där med nån läcker rullning man inte längre kan få ut. Men det är en sorts strategi i spelet, om inte annat så för att man helt enkelt inte kan bättre. Vare sig det är oskicklighet eller rent och skärt sabotage: i grund och botten är det ett spel som jag vågar påstå att att ingen av oss spelar för att aldrig vinna.
 
Johan R2006-03-18 17:23
Antal inlägg: 24

Jag är en spelare som ofta får låsta spel. Jag försöker verkligen att de inte ska bli låsta. När jag har möjlighet lägger jag långa ord men ändå så när det återstår 30-40 bokstäver så är det låst. Varför vet jag inte? Kanske jag inte är tillräckligt skicklig. Jag tycker inte om låsta spel.
 
susila2006-03-19 00:25
Antal inlägg: 459

Jag väljer ocksåå alltid att tro på folk när de säger att de enbart fått konsonanter - eller enbart vokaler, vilket ju händer det med.

Men vissa spelar fegt, stänger allt vad de kan och öppnar aldrig någonting själva, men hugger som hungriga gäddor så fort motspelaren öppnar något. Det är den typen av spelare jag anser borde arkebuseras.

 
GM Flash - Ej medlem längre2006-03-19 00:33
Antal inlägg: 255

Håller med helt och hållet susila. Förvånansvärt många sådana spelare är män i 40-års åldern. Antagligen ogifta och totala egoister och utsugare i riktiga livet också. Om jag har spelat mot en utsugande djävul, lägger jag den personen på minnet och spelar aldrig med den igen.
 
Blue Ztar2006-03-19 00:37
Antal inlägg: 1065

Scrabble måste vara enda "sporten" där man blir dödshotad om man spelar taktiskt... =/
 
lamaglama2006-03-19 02:24
Antal inlägg: 439

Om ens taktik består av fegspel, så.

Det kanske kommer som en överraskning för vissa, men fegspel är inte den enda form av taktik som man kan använda sig av.
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-03-19 07:06
Antal inlägg: 3157

om någon säger att de bara fått konsonanter/vokaler och därför passar första (vilket jag alltid talar om för min motspelare om det är så) då syns ju det i det första motståndaren lägger! Då ser man ju ganska lätt om den personen ljög (kanske inte alltid, men oftast). Alla tycker ju olika och det är väl kul, annars skulle spelet bli väldigt trist i slutänden om man alltid vet hur alla andra spelar. Det finns lika många spelstilar/taktik som det finns spelare här inne.
Vad är fegt med att försöka få bra lägg själv?? Inte sjutton ger jag bort massa bra rutor till min motståndare bara för att det är kul att spela och jag tror inte många av de som spelar här tänker så heller. Jag är inte den som stoppar om det går att undvika, tvärtom brukar jag försöka öppna upp spelet. Det är ju roligare att spela om man får spela och inte sitta och segdra hela tiden för att någon väljer att stoppa.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?