Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 525

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bobo flux2009-01-27 18:24
Antal inlägg: 11371

Chattrådars vara eller inte vara?
I reglerna står det att läsa att trådar som urartar till chattrum kommer att låsas. Trots det så har jag inte kunnat undgå att notera trådar enkom drivna av mer eller mindre slutna subgrupperingar som inte gör annat än att chatta i dessa trådar. Har reglerna kring detta fenomen ändrats på sistone?

trashone - Ej medlem längre2009-01-27 18:26
Antal inlägg: 18678

Jag lovar, du får också vara med.

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2009-01-27 19:13
Antal inlägg: 3488

Det finns ett fåtal dedikerade chattrådar. I dem är vem som helst välkommen att skriva.

De flesta andra trådar har ett mer uttalat diskussionsämne och dem försöker vi hålla "rena" från chatt, för att hålla diskussionen om själva ämnet levande.

Så, ja, trådar som urartar till rena chattrådar låses, med undantag av de fåtal trådar som enkom är till för att tillfredsställa alla betapetares outtömliga chattbehov. :-)

trashone - Ej medlem längre2009-01-27 19:14
Antal inlägg: 18678

Jag gissar på att det hänger på vem trådskaparen är. Det verkar så iaf.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-27 19:49
Antal inlägg: 2032

Tyvärr är det som bobo säger.. har roat mig med att kolla lite gamla trådar..även när det specifikt undanbeds fjanteri och chat så kommer det som ett brev på posten ändå, med försvaret att det inte är under "seriöst" så då har man minsann rätt att fjanta till det. Så det är ingen nyhet...

bobo flux2009-01-27 20:09

Jag kan tycka att om det ska vara tillåtet med chatt i vissa trådar borde detta i så fall uppdateras i reglerna för forum.

För övrigt förstår jag inte riktigt argumentet att man ska använda forum för att tillfredsställa ett chattbehov. Varför måste man tillfredsställa det behovet? Det går väl att chatta i spelrummen alternativt MSN eller dylika program?

Jag kanske är en "noob", men det är väl ändå en viss skillnad på forum och chatt?

bobo flux2009-02-03 00:01

För att försöka vara lite konstruktiv, så kan exempelvis enskilda privata meddelanden och hälsningar som poppar upp ibland i trådarna och inte har någon relevans för trådarnas syfte vara en sak som kanske borde stävjas lite hårdare? Jag tror att ett vänligt påpekande i de flesta fall nog skulle räcka. I början kanske det innebär lite merarbete för forumvärdarna (som jag för övrigt tycker gör ett bra jobb i ofta brännande lägen) men i långa loppet betalar det sig nog i form av "renare" och mer sakliga forumtrådar.

Miss_jk2009-02-03 12:25
Antal inlägg: 8941

Det har skapats ytterligare två chattrådar bara igår och idag. Båda två är kvar. Så länge de heter något annat än chattråd eller fjanttråd så verkar de få vara kvar.

bobo flux2009-02-03 12:41

Så sant, Miss_jk. Jag får en känsla av att det skapats en liten gråzon, efter tillräckligt många försök från chattrådsmakarna så "orkar" inte ramarna för reglerna hålla emot längre. Det är lite märkligt, för jag tycker till stor del att övriga regler ser till att följas bra.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?