Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 522

Forumkategorier

Användare Inlägg  
AtroCious_2009-02-16 19:38
Antal inlägg: 328

Anklagelse för fusk?
Vad jag förstår så är det inte tillåtet att anklaga någon öppet för fusk, utan man ska istället anmäla personen i frågan.

Nu har jag blivit falsk anklagad för att jag rullat när jag spelade med nån tjej.
Hon var inte särskild trevlig, och hon kopplade till sist ner.
Vart ska jag vända mig?

Tack på förhand!

Kirkelina2009-02-16 20:21
Antal inlägg: 972

Du kan vända dig direkt till en övervakare som förhoppningsvis finns i spelrummet. Annars kan du skriva ett mail till abuse@betapet. Ta gärna en skärmdump av chatten och bifoga mailet.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-02-16 20:25
Antal inlägg: 1637

blir lite nyfiken nu, exakt vad menade hon var fel med att rulla? låter lite underligt.

Kirkelina2009-02-16 20:30

abuse@betapet.com ska det naturligtvis vara.

Goliath II - Ej medlem längre2009-02-16 20:31
Antal inlägg: 460

Jag tycker närmast att det är läge att anklaga någon annan för något i den matchen. Människan rullade med TRE blanka!!! :)

Goliath II - Ej medlem längre2009-02-16 20:32
Antal inlägg: 460

(Jodå, jag förstår att det var samma d :p)

Niko2009 - Ej medlem längre2009-02-16 20:32
Antal inlägg: 17

Varför skulle man inte få anklaga någon för fusk? Står inget i medlemsvillkoren om det. Hur menar du med öppet, i en chat mellan två spelare eller i ett forum. Att hänga ut någon i ett forum eller öppen chat är inte ok men i chat mellan två spelare kan väl knappast kallas otillåtet även om det är oschysst.

Q-tile - Ej medlem längre2009-02-16 20:36
Antal inlägg: 1319

För kännedom har jag kopierat nedanstående från kategorin "Vanliga frågor":

Betapet är en spelsajt som erbjuder möjligheten att spela för nöjes skull och under trevliga och avkopplande former. Man kan inte vinna något annat än själva spelet och alla är lika välkomna oavsett hur hög eller låg rating man har. Det här är i första hand en rolig lek!

Trots det här förekommer det ibland problem med fusk och misstankar om fusk på Betapet. Vi anser att det är självklart att det här är ett ställe där människor möts och spelar efter sin egen bästa förmåga. Då detta tyvärr inte har förståtts av alla spelare vill vi förtydliga följande:

- Det är INTE tillåtet att använda hjälpmedel i form av ordsökningsprogram eller ordlistor under pågående spel!

- Det är INTE tillåtet att spela uppgjorda matcher med kompisar eller egna ”skräpkonton” i syfte att få upp ratingen på ett annat spelkonto.

De här reglerna gäller utan undantag och spelare som bryter mot dem kommer att få sina konton avstängda.

OBS! Det är heller INTE tillåtet att anklaga andra spelare för fusk. Denna regel gäller utan undantag. Alla frågor om misstänkt fusk ska hanteras av Betapets spelvärdar. Fuskanklagelser direkt mot andra spelare kan leda till varning eller avstängning. Om du misstänker att en annan spelare fuskar: kontakta en spelvärd eller skicka ett mejl till abuse@betapet.com.

--

Känns som att det kan vara bra att ha detta i tråden, innan den eventuellt stängs.

oeronbarn - Ej medlem längre2009-02-16 20:37
Antal inlägg: 2288

"känner du filip?" är en av de bästa, lite mer diskreta, som jag har fått på sistone.

Kirkelina2009-02-16 20:37

Det finns inte något fusk vad jag vet som kan manipulera brickorna så man får tre blanka. Tittade på matchstatistiken och i en match är det tre rullar med en blank i varje. Men två av orden har en blank som "d" och det troliga är väl att det var en gemensam bricka i två ord.

Mouche - Administratör2009-02-16 20:38
Antal inlägg: 24193

Det är inte tillåtet att anklaga motspelare för vara sig det ena eller det andra.
Har man funderingar på om motspelaren fuskar/använder otillåtna hjälpmedel så ska man precis som tidigare nämnts kontakta antingen någon av oss spelvärdar (+ före namnen) eller skriva till abuse@betapet.com
Detsamma gäller motsatt förhållande, alltså om man av någon anklagas för fusk.

Längst upp här i Support finns en lista på spelvärdar.

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?