Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 523 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snurt | 2009-03-01 01:13 | |
![]() | Tydligare visning av min tur!! Please=) I IT -rummet spelar vi ofta 4 pers, och jag har musik på, laddar upp film, fejsbögar mig osv under tiden.. Ibland när någon byter brickor istället för att ta 30-40 s på sig, så ser jag inte att det är min tur, och då blir det stressigt och kasst på slutet.. Samma sak om man chattar flitigt under spelet såå försvinner det där vems tur det är. Det är väl i varannan match som jag missar det här.. ett par gånger i timmen alltså.. Jag har 2 förbättringsförslag Volymreglage med dagens default 100% 0-200 % Sen en tydlig markering att det är min tur. alt 1 Brickan jag har mina 7 bokstäver på kunde bli ljusgrön Alt 2 ramen runt brädet kunde byta färg. Givetvis skulle detta gå att toggla av /på så att det inte stör de som inte upplever det som ett problem.. ------------------------- ------------------------- En blanda knapp på min bricka vore skönt.. musarm. Efter spelets slut: Sen vore det kul om man efter spelet är klart kan kika vilka bokstäver man lagt. Toggla en färg på dem med. | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-03-01 12:24 | |
![]() | Det står ju rätt tydligt vems tur det är så enklaste åtgärden borde ju vara att ha koll på spelet. Känns enligt mig som en rätt onödig arbetsbelastning för Betapetteamet att fixa något som man så enkelt själv kan åtgärda. Det vill säga, att du stänger av musiken och ägnar dig åt spelet. | |
| kanamana | 2009-03-01 12:27 | |
![]() | Men det torde vara rätt enkelt, om man är lite Martin Timellig, att ansluta elektroder till audioutgången. Sen kan du fästa dessa elektroder på bröstet, öronen eller fötterna och när det blir din tur - Buzz - en liten stöt. Fixat! | |
| kanamana | 2009-03-01 12:30 | |
![]() | Och så lyssnar du på musik på stereon istället för på datorn! Musiklyssning på datorn är ju som att uppmuntra till fildelningsbrott. Alla bör ha en resegrammofon hemma där de lyssnar på musik på stenkaka eller 45-varvare. Oöverträffad kvalitet och så har man något att göra på dagarna, när man måste byta skiva. | |
| Blåstång | 2009-03-01 12:46 | |
![]() | Håller med TS. Låter som mycket bra förbättringsförslag. | |
| Snurt | 2009-03-01 16:16 | |
![]() | Vi kanske ska tillbaka till dos? Om det är mycket chatt och man är 4 spelare, så syns det inte vems tur det är, när 2-3 spelare byter brickor så blir det snabbt min tur. Då spelar musiken ingen roll. Jag upplever detta som det största problemet i spelet. | |
| susila | 2009-03-01 16:27 | |
![]() | Jag har alltid ljudet avstängt för jag hatar pling-ljud och andra horribla ljudchocker man kan drabbas av på nätet, så jag skulle gärna vilja ha ngnslags visuell hjälpreda. Det är när motspelaren byter brickor som det ofta blir förvirrat. | |
| emmylicious | 2009-03-01 16:53 | |
![]() | Tycker det låter onödigt. Stäng av musiken och sluta facebooka under tiden och fokusera på spelet istället. Det är ju du som gör ett val. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-01 16:55 | |
![]() | Svårt att ägna sig åt en sak i taget? | |
| acron - Ej medlem längre | 2009-03-01 17:19 | |
![]() | Jag tycker att en del saker faktiskt skulle gå att ordna, som för övrigt inte skulle vara alltför avancerat. Nu ska vi ju inte sitta här och vara rädd för förbättrade förändringar :) | |
| susila | 2009-03-01 17:32 | |
![]() | Jag tycker att acron har rätt. Ni andra argumenterar lite som "Det dög på min fars tid och på hans fars tid före han". | |
| Kirkelina | 2009-03-01 23:25 | |
![]() | tycker det vore utmärkt med en visuell signal av något slag. Skulle tro att det kan finnas en och annan hörselskadad/döv betapetare som skulle uppskatta det också. | |
| sa fröken - Ej medlem längre | 2009-03-02 09:25 | |
![]() | vilken självklar poäng av kirkelina där..! men denna kategori betapetare är säkert också såna som tycker det är bra som det är och som mycket glada och väldigt tacksamma spelar vidare. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-02 09:28 | |
![]() | Jag hålelr med snurt, det är faktiskt inte alltid man kan ha ljudet på, så någon form av visuell signal hade jag gillat. Sen tycker jag det där med färgmarkering efter spelet inte heller är en dum ide. Säger inte att det är något akut att åtgärda, men definitvt ett bra önskemål. | |
| mbp293 - Ej medlem längre | 2009-03-02 09:37 | |
![]() | Jag som oftast spelar under arbetstid, måste av förklarliga skäl ha ljudet avstängt. Samtidigt är jag tvungen att se ut som jag arbetar och växlar ideligen fönster. Det är inte lätt, så en visuell signal skulle naturligtvis vara till hjälp. Se bara till så att inte hela skärmen börjar blinka för då sitter jag i skiten... | |
| sa fröken - Ej medlem längre | 2009-03-02 09:37 | |
![]() | personligen lider jag av att signalen när någon ansluter till spelet samt tidsvarningssignalen är grymt mycket högre i förhållande till spelturrsignalen. visuella signaler som nämnts skulle underlätta detta eftersom jag för att slippa dedär avgrundsskrällarna helt stänger av datorljudet. det är inte så praktiskt. (detta hade förresten åtgärdats i ett skede men sen var det nån uppgradering som gjorde att de gamla inställningarna började gälla igen... not good!!) fram för visuella signaler! | |
| ylleylle75 | 2009-03-02 09:41 | |
![]() | Kan inflika att ett visuellt 'hallå din tur nu' skulle underlätta, för man är döv. Inte för att man har flera bollar i luften samtidigt - he he. Men att liksom någonting visuellt som visa attd et är min tur. Vore najs.. Men det är väl blott en dröm... | |
| Kryss-E | 2009-03-02 10:24 | |
![]() | Håller med om att det givetvis måste gå/borde fixas en tydliger merkering att det är min tur...sen är det väl upp till var och en att göra andra saker medans man spelar. Men tydligare kunde det absolut vara, så det så!!! | |
| The_Viking | 2009-03-11 01:41 | |
![]() | Det är väl bara att kolla vem tiden går på! | |