Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 523 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gretastina | 2009-03-09 20:54 | |
![]() | Olika rum - olika ranking Skulle man kunna tänka sig att olika rum innehöll olika ranking. Ex giraffen 2500+, Krokodilen 2000+, Elefanten 1500+ ? Eller är det ett dumt förslag? Som det är nu förlorar man så himla mycket poäng om man spelar mot någon med lägre poäng. Det tycker jag är trist och då spelar inte jag med sådana som har 200p mindre än jag (jag vet att alla inte tycker så). Om man kunde välja rum efter poäng skulle man inte behöva tacka nej så ofta. Sen kan ju vissa rum fortsätta att vara blandade......eller?? | |
| lehena | 2009-03-09 21:05 | |
![]() | "Som det är nu förlorar man så himla mycket poäng om man spelar mot någon med lägre poäng." Låt bli att spela med dom som har mindre poäng än du själv då... Enkelt... | |
| milla39 | 2009-03-09 21:08 | |
![]() | Ja det valet är bara ens eget. | |
| Omoralen - Ej medlem längre | 2009-03-09 21:09 | |
![]() | Och jag tycker det är trams att inte våga möta alla... Spelar man för att vinna eller spelar man för att få hög rank? Självklart ger det mig mer att spela mot högrankade, men jag skulle aldrig sänka mig så lågt så jag nekade att spela mot någon. | |
| Zickzacker | 2009-03-09 21:11 | |
![]() | Nej för det vore ju otroligt lågt. | |
| Omoralen - Ej medlem längre | 2009-03-09 21:15 | |
![]() | Ja zickzacker, jag förmodar att du är ironisk, men det tycker jag och det står jag för. Ibland kan man förlora massor mot en lågratad, men man kan också vinna massor, så jag är inte ens säker på att det blir minus i slutändan. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-03-09 21:16 | |
![]() | Jag upplever att jag tjänar lite mer i längden på att spela mot folk med mycket lägre rating än vad jag själv har, än om jag spelar med folk med mer lika rating. Jag testade till och med en gång att spela ganska många matcher i följd mot sämre rankade spelare, och då steg min rating något. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-09 21:17 | |
![]() | JAg håller med omoralen, jag anser att det går på ett ut. I vilket fall ser jag ingen vinning i att neka folk som vill spela med mig. Jag tycker det är ganska löjligt. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-09 21:18 | |
![]() | Fö så är det mer olika spelstilar jag har svårt för än folk med hög rating. Vissa spelstilar klarar jag inte av medans andra passar mig som handsken... | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-09 21:18 | |
![]() | Oavsett rating.,.. | |
| Göllefjön | 2009-03-09 21:21 | |
![]() | Omoralen, vad är det som är så lågt med att tacka nej till någon? | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-03-09 21:28 | |
![]() | Omoralen, har du aldrig nekat spel mot någon? :O | |
| gretastina | 2009-03-09 21:33 | |
![]() | Tittade på någons spelstatistik, tycker inte det verkar som om alla tackar ja till att spela med sådana som har lägre poäng :-) Man bestämmer givetvis själv. Tycker bara det vore praktiskt att ha några rum där man samlade sådana som ville spela med sådana som har +/- 200p från ens egen. Så kan man ju välja. Inget stort problem - bara ett tips som säkert skulle passa en del. | |
| Omoralen - Ej medlem längre | 2009-03-09 21:38 | |
![]() | Ok, göllefjön, det kanske var ett dumt ordval, men fegt, opassande, löjligt. Finns ingen anledning. sanns88, nej jag har aldrig nekat någon. Aldrig. gretastina, vet inte om du syftar på mig, för i så fall har du fel. Men däremot så söker ju ofta likaratade till varann, jag startar oftast spel själv, så den som ansluter spelar jag mot. Det kan ju innebära att det ändå är en majoritet av spelen som sker mot lika ratade. | |
| gretastina | 2009-03-09 21:42 | |
![]() | Alla gör som de vill. Som sagt, bara ett tips, inget att hetsa upp sig över. Själv spelar jag ju som ni förstår helst med likapoängare. Jag är inte en sämre människa eller spelare för det. :-) | |
| Omoralen - Ej medlem längre | 2009-03-09 21:49 | |
![]() | Vadå, gretastina, är inte ditt betaspelande helt avgörande för hur du är som person??? ;-) *obs ironi* | |
| gretastina | 2009-03-09 21:52 | |
![]() | Du har fattat Omoralen!! :-) | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-03-09 23:09 | |
![]() | "Tycker bara det vore praktiskt att ha några rum där man samlade sådana som ville spela med sådana som har +/- 200p från ens egen." Nu vet jag inte hur bokstavligt man ska ta den där siffran, men med ett sådant litet intervall skulle det gå helt inflation i idén, tror jag. Det skulle behövas så många rum att det inte skulle vara varken praktiskt eller direkt motiverat. Konceptet som sådant köper jag. Jag kan dock tala om att liknande tidigare diskussioner inte resulterat i nya rum. | |
| Modest Y - Ej medlem längre | 2009-03-10 18:27 | |
![]() | Kanon, åsså kan man göra Papegojan till ett rum för klassiskt spel ;-) (Sorry Odin, men hoppas du kan ta ett skämt?!) | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-03-10 18:30 | |
![]() | Men asså Modest Y - vilket kanonförslag! Att ingen kommit på DET tidigare!?? ;) | |