Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 596

Forumkategorier

Användare Inlägg  
katalias - Ej medlem längre2009-03-21 11:35
Antal inlägg: 2032

Utlovade förändringar, nytt önskemål
Odin och Monk.

I tråden www.betapet.se/forum...am p;page=0 gav Odin klartecken för några förändringar som många vill ha. Jag undrar helt enkelt om det är på gång, eller om ni har ändrat er?

Redo-knapp (har i och för sig varit uppe till diskussion och verkar inte ha stöd hos en majoritet?)

Ingen default utan knappar att klicka på vilken speltyp man vill öppna.

Att i sin egen profil kunna välja vilken speltyp som blir default när man ska skapa ett nytt spel.

Jag kan känna att de två första önskemålen (som alltså inte bara är mina personliga utan sådant som jag uppfattat av många i forumet) inte riktigt är så viktigt längre. Men det tredje tycker i alla fall jag fortfarande är önskvärt.

Det önskemål som jag härmed framför (ett eget) är att man kan välja via sin profil att bara visa en speltyp i rummen, om man vill. Exempelvis att bara visa klassiska spel för att få en bättre överblick. Det skulle jag verkligen gilla!

Andra?

Kirkelina2009-03-21 15:35
Antal inlägg: 972

Tycker alla dessa förslag vore bra förbättringar! Ditt förslag att man kan välja vilka spel man ska se tycker jag vore jättebra. Det skulle göra det lättare att hitta rätt spel när många är öppnade.

Snurt2009-03-25 13:29
Antal inlägg: 1304

Här är några förslag jag har haft:

1 Visuell visning av min tur, avstängningsbart med knapp.
Varför: Hörselskadade, ljudet måste vara avstängt på biblioteket, störande musik eller så saknas ljudmöjlighet.
Hur: Fältet kring spelplan skiftar till ljugrönt eller drt fält jag har
mina 7 bokstäver på ändrar färg när det är min tur.

Denna förvirring blir det oftast när motspelaren byter brickor och man sitter och väntar på sin tur.. Eller när det chattas mycket med 4 spelare.

----

2 Streamade utlägg.
Varför? Musarm.
hur:
Man lägger upp sitt ord till vänster i sin lilla låda.. som man vill lägga, klickar i startrutan och drar åt det håll ordet ska läggas. släpper sen när sista bokstaven är på plats. (kul programmering:) Om det är upptaget i en ruta så går det till nästa osv. För och efterhakningar.

3

Snurt2009-03-25 13:34

3 spela direkt knapp mot närmsta rankade motståndare oavsett rum.
varför: hitta ett ledigt spel oavsett rum där jag får jämnast motstånd

Hur? På startsidan har man en knapp som letar reda på den motståndare som har samma rating och antal matcher, så kommer man in i det rummet och får möta denna spelare som gjort ett spel.

4 Sovande spelare som tar upp plats i rummen borde kursivmarkeras efter 10 min inaktivitet och kastas ut efter 2 h.

Snurt2009-03-25 13:36

5 och sen den där volymkontrollen på spelljud 0-100% - default som idag 50%, jag får ställa om alla mina ljudkällor för att höra ljudet genom musiken.

odin - Administratör2009-03-25 22:35
Antal inlägg: 7442

Kan väl säga att ja vi funderar på dessa ändringar men just nu håller jag på med andra grejer. Men när jag/vi får tid så :-).

Snurt2009-03-28 01:56

=) Very najs.

oeronbarn - Ej medlem längre2009-04-03 00:04
Antal inlägg: 2288

6. en småsak man skulle kunna förbättra är att ta bort inbjudningsljudet när man redan håller på och spelar. särskilt då det är samma ljud som vid spelslut. jag hajar till varje gång och tror att moståndarn gett upp. en petitess förvisso, men vid panikspel kan det vara ganska störande.

olgaviktoria2009-04-03 00:13
Antal inlägg: 130

Det vore bra om ratingen syntes när man bjuder in till spel.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-04-03 00:19

En bra funktion vore att spelet skötte sig själv så jag kan koncentrera mig på att chatta, skriva i forumet och gå in på andra sidor samtidigt. Då skulle ju motst slippa vänta i evighet på att jag lägger en bokstav i taget för att jag är upptagen med annat...

katalias - Ej medlem längre2009-04-03 07:22

olgaviktoria, du kan i dina inställningar välja att se samtliga öppnade spel i ett spelrum expanderade så att ratingen på den som öppnat spelet syns. Gå till "Min sida", välj fliken "Inställningar" och klicka in dig på "Personliga val". Där kan du bocka i rutan för att se spelen expanderade.

När Odin har tid att fixa saken kommer man också kunna välja att se endast den typ av spel som man vill spela (exempelvis spel med klassiskt bräde).

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-04-04 13:18

Kan inte antal rullningar synas i spelrummet på något vis, antingen via chatfönster eller när man klickar på motst namn? Och nu är jag inte ironisk.

Gungner2009-04-04 20:48
Antal inlägg: 145

Odin, vilka grejor håller du på med?

olgaviktoria2009-04-05 13:01

Tack för tipset, katalias!

olgaviktoria2009-04-05 13:08

Ett önskemål: Ta bort den som legat på spellistan i över en timme utan att ha accepterat något spel. Den personen har antagligen glömt bort att han ligger där. Nu kan en person ligga kvar på spellistan en hel dag. Just idag ligger t.ex. "droppen" sedan flera timmar i elefantens spelrum, utan att spela ett enda spel.

katalias - Ej medlem längre2009-04-05 13:11

olgaviktoria, jag håller med, och går gärna ett steg längre. Skulle önska att spelare som varit inaktiva en timme helt enkelt loggas ur från spelrummet också.

www.betapet.se/forum...ad id=18100

Doris no 1 - Ej medlem längre2009-04-05 13:28
Antal inlägg: 93

Det är en bugg att en del är kvar utan att vara det. Ett öppnat men inte startat spel i ett rum blir kvar om man byter rum utan att stänga ner spelet först.

Jag skulle bli jätteglad om avreggade spelare försvann automatiskt från kompislistan.

odin - Administratör2009-04-05 14:35

Doris no 1: din felbeskrivning stämmer inte för mig, ett öppnat spel blir inte kvar om jag byter spelrum...

odin - Administratör2009-04-05 14:36

Gunger, extra statistik och "matchanalysator" = se bästa drag man kunde ha gjort poängmässigt

Doris no 1 - Ej medlem längre2009-04-05 15:07
Antal inlägg: 93

Så bra att det inte är så längre då. För tidigare har jag "lyckats" bli kvar på det viset. Eller så var det något annat som spökade.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?