Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 623 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pengele | 2009-08-23 20:32 | |
![]() | hej knapp tycker det ska finnas en Hej knapp att trycka på när bordet startar.eftersom jag oftast sitter bakåtlutad i soffan är det så jobbigt att luta sig fram o skriva Hej.skulle kunna strunta i det men det känns så dumt att inte heja när alla andra gör så.skulle även kunna tänka mig en TACK eller TFGM knapp oxå | |
| Mouche - Administratör | 2009-08-23 20:41 | |
![]() | Två inlägg raderade... Jag känner nämligen igen er pojkar! Tråden flyttas också till Support. Mouche | |
| UlfTjur | 2009-08-23 20:42 | |
![]() | hahaha MOUCHE du är Bäst Iden är dock god | |
| pengele | 2009-08-23 20:55 | |
![]() | hmmm...1a gången man skriver ett inlägg o så blir det borttaget?mig känner du inte,garanterat | |
| Mouche - Administratör | 2009-08-23 21:20 | |
![]() | Hmm..detta är inte borttaget. Det flyttades bara till den avdelning det hör. Mouche | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-08-23 22:32 | |
![]() | Personligen tycker jag att ett förprogrammerat "hej" och "tfgm" är ungefär lika värdefullt som att inte skriva något alls. Å andra sidan skulle jag inte veta om motståndaren tryckte på en knapp eller faktiskt menade det som skrevs. | |
| Skid Row - Ej medlem längre | 2009-08-23 22:53 | |
![]() | Orka det ska vara personligt ju bättre så | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-08-24 15:44 | |
![]() | Jag vill ha en "men gud vilket korkat inlägg"-knapp till forumet, så jag slipper skriva ut det hela tiden. | |
| vindsus86 | 2009-08-25 00:33 | |
![]() | jag tror ju inte att folk menar det som skrivs när de skriver "tfm" och "hh" heller. det som vore bra med hej- och tack för matchen-knappar vore ju att man slipper gnäll från folk om att man inte tackar. jag tackar oftast inte, men då jag gör det är det endast för att slippa gnäll. inte för att jag är tacksam. | |
| vindsus86 | 2009-08-25 00:35 | |
![]() | jag röstar i alla fall för en sådan knapp. tycker dock den kunde skriva ut hej och tack för matchen istället för h och tfm eller dylikt, eftersom det ser trevligare ut. som sagt så tror jag dock väldigt få som tackar verkligen menar ett hjärtligt tack, oftast är det nog för att undvika konflikt. då kan man likväl göra det med knappar som att skriva ut det. för att göra det lite mer personligt kunde det ju annars vara något val inne i inställningar, att man själv kan fylla i ett meddelande som skickas vid matchens start och ett som skickas vid matchens slut. så kan man själv skriva ihop något fiffigt som automatiskt skrivs ut i början/slutet på varje match. | |
| bulimi3 | 2009-08-25 00:53 | |
![]() | så himla värdelöst inlägg.orka engagera sig om nån inte vill hälsa. | |
| bulimi3 | 2009-08-25 01:02 | |
![]() | finns det inte tusen trådar om detta redan? | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-08-25 09:37 | |
![]() | men du orkade ju engagera dig nu? | |
| Vakum | 2009-08-25 09:52 | |
![]() | Jag tycker hela grejen med att heja är så otroligt meningslöst. Man spelar ju mot samma personer hela tiden. Man går ju inte omkring och hejar på folk på jobbet hela dagarna. Dessutom skriver 50 procent av alla endast h eller hh, vilket är ännu onödigare att besvara. Men det verkar ju vara väldigt viktigt för vissa. Så pass viktigt att de vägrar spela och kickar ut personer som inte hejade eller tackade för matchen. Löjligt är bara förnamnet. | |
| snorklan | 2009-08-25 15:32 | |
![]() | Word Vakum! | |
| Päronmüsli | 2009-08-25 15:35 | |
![]() | hmm.. hade inte jag velat, faktiskt. alltså, det känns inte som att dom menar det då ens. och jag gillar när folk skriver "Hej! :D" eller nån sån trevlig hälsning :) | |
| run-marie | 2009-08-25 15:51 | |
![]() | Håller med dig helt Päron, det känns lite mer personligt då på nåt sätt. Såååå j-a jobbigt är det ju inte :) Men det finns ju som sagt redan hur många trådar som helst om detta. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-08-25 17:01 | |
![]() | När jag hälsar så gör jag det för att jag menar det. Jag hälsar min motståndare i matchen. Vet inte varför, det är så jag är uppfostrad antagligen. Att bara skriva h eller hh finns inte på kartan ens. Likaså när jag tackar. Jag skriver aldrig tfm eller tfgm. Jag skriver oftast tack. Ett enkelt tack. Och menar det. Därför är ett automatiserat "hej" och "tfm" fullkomligt värdelöst för mig. Jag ser mycket hellre att motspelare gör som Vakum och låter bli att skriva nåt alls, om man nu inte vill hälsa eller tacka. | |
| vindsus86 | 2009-08-25 17:03 | |
![]() | eftersom vissa är som de är och börjar gnälla om man inte hälsar eller tackar så blir det lätt att man gör det även om man inte menar det. då vore väl möjlighet till automatmeddelande bra, så ingen gnäller. man måste ju inte använde det. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-08-25 18:50 | |
![]() | Eller så kan man strunta i att folk gnäller. Tjatar de i typ pm och chat är det bara att förklara att du inte vill hälsa/tacka och att du inte vill göra det utan att mena det. Det skulle jag föredra. Naturligtvis måste man inte använda en sån knapp, men varför främja meningslösa artighetsfraser? Tycker folk verkligen att ett tomt automatiserat hej och tfm är bättre än ingenting? I så fall kan man ju programmera in dessa ord från varje medspelare när en match startar/slutar. Det är ju ungefär likvärdigt. | |