Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 19 897 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lnud - Ej medlem längre | 2009-09-22 10:12 | |
![]() | Förslag: Sortera nya spel efter rating För att slippa att öppna alla spel i "Nya spel"-listan, och av misstag råka gå in i ett "felaktigt" spel (genom att spelen flyttar sig medan man trycker), så är mitt förslag att alla nya spel sorteras i ratingordning. Dvs ratingen hos den som skapat spelet. Då ser man snabbt att om man öppnar ett spel, där den som skapat spelet har t ex rating 2100, att man bara behöver kika ovanför/under det spelet sen beroende på vilken nivå på motståndare man söker. Spel för 3 el 4 personer sorteras (bara) utifrån den som öppnat spelet. Kommentarer/synpunkter? | |
| mrsH | 2009-09-22 10:14 | |
![]() | Vilken superbra idé! Det tycker jag också skulle vara kanon!! | |
| talvala | 2009-09-22 10:56 | |
![]() | Men det är ju så enkelt att bara klicka på den lilla gröna pilen, så ser man rankningen direkt. | |
| Lnud - Ej medlem längre | 2009-09-22 11:20 | |
![]() | Så sant talvala, men jag vet inte hur många gånger jag klickat på den lilla gröna pilen, konstaterat att det är fel spel för mig, ska stänga med den gröna pilen igen och ... Oooops ... i samma ögonblick har ett spel ovanför försvunnit. -> Vilket gör att jag istället råkar klicka i fältet under, dvs det blanka namnfältet. -> Vilket innebär att jag går in i fel spel. -> Där vederbörande snabbt som ögat trycker på "Starta" fast jag inte alls vill spela Det här var bara ett förslag som rimligen borde underlätta för alla att hitta rätt spel och som inte borde vara så vansinnigt svårt att koda om. (Eftersom "Startade spel" sorteras på spelarens namn redan i dagsläget så borde en sorteringsalgoritm vara i det närmaste klar, bara att man byter ut parametern "Namn" mot "Rating", tänker lekmanna-programmeraren.. .) | |
| wildman | 2009-09-22 11:37 | |
![]() | Lnud, du vet att man per automatik kan expandera alla spel så att man aldrig behöver klicka upp dom? Under inställningar finns denna: "Expandera spel i spellistan automatiskt." Då behöver du inte klicka upp dom så. | |
| wildman | 2009-09-22 11:37 | |
![]() | Min sida/inställningar/person liga val för att vara nogrann... | |
| wildman | 2009-09-22 11:38 | |
![]() | hoppla, det var inte meningen att skriva person liga... | |
| sanlin | 2009-09-22 12:16 | |
![]() | Gör som wildman skriver så är det inga problem med detta! :) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-09-22 13:11 | |
![]() | Problemen minskar i alla fall, det som återstår när man kör med automatexpanderad lista är att ett spel kan försvinna ovanför vilket leder till att man i det ögonblicket går in på spelet nedanför. Dessutom blir listan minst dubbelt så lång och ryms inte lika ofta utan att rulla. | |
| Lnud - Ej medlem längre | 2009-09-22 14:18 | |
![]() | Tack Wildman. Ja, jag har testat den inställningen sen tidigare också men listan blir ofta för lång och man måste scrolla. Och som Bamsefar också skriver så finns det fortfarande en risk att hamna i fel spel när de är "öppna". Jag tyckte väl inte att en sortering skulle kunna medföra en nackdel och att den borde vara hyfsat enkel att införa. Men jag hade väl en annan alternativlösning också, även om jag tycker den verkar krångligare/sämre: Att göra den delen av det tomma namnfältet just under pilen "icke-klickbar". Då skulle man inte råka klicka fel p g a att spelen flyttar sig i listan. Men men, det var bara ett enkelt förbättringsförslag av en redan j-igt bra sida. | |
| Kirkelina | 2009-09-22 16:42 | |
![]() | Att sortera efter spelskaparens rating löser väl inte problemet att man kan råka hamna i fel spel. Det kan ju råka bli fel av flera anledningar än "fel" rating. Fel spelbräde och fel spelhastighet t.ex. Därför tycker jag att en s.k. "Redo-knapp" som diskuterats i en annan tråd vore bra mycket bättre. Då kan man hinna ändra sig innan spelskaparen trycker igång spelet. | |
| Kirkelina | 2009-09-22 16:46 | |
![]() | Här är tråden jag hänvisade till i förra inlägget: www.betapet.se/forum...e= 1#908272 | |
| Evy_83 | 2009-09-22 20:23 | |
![]() | Om spelen skall sorteras beroende på ranking så kommer de ju att hoppa än värre | |
| Lnud - Ej medlem längre | 2009-09-22 20:33 | |
![]() | Evy_83, du har helt rätt. Där sprack min idé. Att jag inte tänkte på det... Då återstår bara idén om att korta namnfältet i högerkanten (precis som i vänsterkanten) så det inte går att klicka rakt under pilen. | |