Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-28 04:17 | |
![]() | Tummen upp Ofta när jag läser i forumet så håller jag med en viss skribent, men jag orkar inte riktigt skriva något själv. Då skulle det vara lite nice att få ge just det inlägget ett litet medgivande. Så vad jag önskar är att man skulle kunna ge ett inlägg, säg en glad giraff. Tror inte att man ska kunna dissa ett inlägg dock. | |
| raringen | 2010-03-28 10:43 | |
![]() | Du fick just en glad giraff av mig! Bra förslag! | |
| bobo flux | 2010-03-28 11:19 | |
![]() | Det där kan ju bli väldigt snedvridet om det bara ska ges glada giraffer. Nån form av dualism får ju finnas i funktionen. | |
| obitje | 2010-03-28 11:27 | |
![]() | Om man vidare kunde lista inlägg med flest giraffer skulle man som läsare lättare kunna hitta smarta, roliga, tänkvärda inlägg i långa trådar man annars kanske inte skulle orka gå igenom. | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-03-28 11:30 | |
![]() | Glad giraff till tummenupp! Man kan inte engagera sig i allt. Ibland räcker det för mig också att bara läsa andras diskussioner. Jag tycker det är tråkigt, när någon skriver ett skämsamt notis som svar på ett inlägg, som är saklig och seriös. Någon försöker sätta i gång en saklig diskussion i ett intressant och viktigt ämne och någon annan sabbar hela känslan med sina satiriska och löjliga skämt om saken. Sådant har också sin plats, men på ett annat tråd där man skall skämta bort problemen. | |
| bobo flux | 2010-03-28 11:30 | |
![]() | Dessutom slog det mig just att eventuella påhopp och uppviglande kommentarer i heta debattämnen som lindas i mer eller mindre vackra ordalag kan få en väldig boost om det helt plötsligt hyllas med en massa glada giraffer. Kanske bättre att ta sig tiden och skriva att man håller med personen ifråga istället? | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-03-28 11:31 | |
![]() | Förlåt, du hette grundsnygg och inte tummenupp. (Söndagsmorgon, du vet) | |
| bobo flux | 2010-03-28 11:32 | |
![]() | Jag håller med dellartista. Forumtrollande, t ex med en massa dåliga oneliners som man skulle få en snyting av på krogen är en styggelse. Rent förbannat tråkigt. | |
| cecland | 2010-03-28 11:36 | |
![]() | Kanske nu kommer folk att börja skriva en massa inlägg där det bara står "glad giraff"! Vore inte så lysande i längden. Men som inbyggd funktion vore det jättebra. | |
| eeistan | 2010-03-28 12:05 | |
![]() | tummen mitt i handen | |
| Skugga | 2010-03-28 12:19 | |
![]() | Kanske knappar i form av "håller med" och "håller inte med" för att visa vad man tycker om inläggen. Lite neutralare och då skulle man ändå få med dualismen utan att det blir så starkt som "glad giraff" och "förbannad giraff" :). Känner man starkare för inläggen än "håller med/håller inte med" får man väl skriva. Skulle faktiskt vara ett sätt att hålla nere trådarna i längd också, skulle faktiskt kunna undvika 17 oneliners i rad efter vissa inlägg. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-28 12:22 | |
![]() | Jag skulle få prestationsångest. Tycker heller inte att man skall kunna ge negativt omdöme. | |
| bobo flux | 2010-03-28 12:26 | |
![]() | SP, varför ska man bara få ge positivt omdöme då? | |
| Skugga | 2010-03-28 12:27 | |
![]() | SP, därav mitt förslag med "håller inte med", det blir ju mer att man inte håller med om vad som sägs än att man ogillar inlägget. *diplomatisk* | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-28 12:28 | |
![]() | Därför att det lätt kan missbrukas och kännas otrevligt. Frånvaron av positiva omdömen om ett inlägg talar ett nog tydligt språk. | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-03-28 12:29 | |
![]() | Man kan se rätt så många negativa omdömen när man läser trådarna - utan att de är givna på ett koderat sätt. HM! | |
| bobo flux | 2010-03-28 12:46 | |
![]() | "Därför att det lätt kan missbrukas och kännas otrevligt. Frånvaron av positiva omdömen om ett inlägg talar ett nog tydligt språk." SylviaPlath: Men frånvaron av positiva omdömen säger ju inte att inlägget inte gillas. Man kan ju inte ha som utgångspunkt att alla inlägg som inte har flera positiva omdömen inte är omtyckta. I så fall måste man ju ha det som obligatorisk regel att man måste trycka på gilla-knappen på alla inlägg man gillar. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-28 12:53 | |
![]() | Detta är inget jag kan argumentera mer för. Jag skulle inte tycka om känslan bara. Punkt. | |
| bobo flux | 2010-03-28 12:55 | |
![]() | Jag tror det är bäst att låta det vara så som det är nu, utan några gillar/gillar inte-knappar. | |
| Din K Ompis - Ej medlem längre | 2010-03-28 17:02 | |
![]() | Det finns ju en och annan skribent som 90-95% av övriga aldrig verkar hålla med. Ska de då själva kunna sitta och klicka glada giraffer på sina korkade inlägg för att de har 37 olika nick? Egentligen en bra idé, men hur göra så det fyller någon funktion? | |