Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tommy 1979 | 2010-03-28 12:41 | |
![]() | Undran ang. panikspel Jo, jag har en liten fråga angående panikbrädet. Anta att man leder, men drar över på tiden med 2 minuter eller mer så att matchen avbryts. Förlorar man då matchen, även om ens ledning är så stor att man har mer poäng än motståndaren även efter tidsavdraget? | |
| wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-28 12:51 | |
![]() | nej, tyvärr brukar de vinna, jag blir förvånad varje gång. Dock beror det på rating | |
| wildman | 2010-03-28 13:02 | |
![]() | MAn förlorar väl matchen men kan få en ratingvinst ändå? Dock kan den andre aldrig få minus i rating utan som sämst 0. | |
| Tommy 1979 | 2010-03-28 13:04 | |
![]() | Frågan gällde inte huruvida man går plus eller minus i rating, utan om man vinner eller förlorar själva matchen. | |
| L887 | 2010-03-28 13:47 | |
![]() | Går tiden ut förlorar man och övriga spelare vinner. | |
| Svalbard | 2010-03-28 20:15 | |
![]() | Ja, man förlorar och kan aldrig vinna rating. Att reglerna för tidsavdrag är lika i panik som i övriga spelformer är inte logiskt. Tyvärr har detta missförhållande lett till nuvarande topplista där enbart panikspelare huserar i toppen. Ägarna av denna sajt har inte förmågan att förstå detta utan verkar lita på sina s.k spelvärdar (experterna) vilka inte heller har förmåga att greppa detta. En spelare som enbart spelar klassiskt i hets- eller stresstempo gör sig icke besvär att försöka nå topp tre. Tidsavdraget måste ställas i relation till rankingformelns konstruktion. När poängerna blir låga pga tidsavdraget så blir det större procentuell skilland i formeln och högre rankingvinst. Det här går att åtgärda med relativt enkla åtgärder, varför ej så sker kan jag inte svara på. | |
| odin - Administratör | 2010-03-28 21:31 | |
![]() | Det handlar inte om förmåga, det handlar om tidsbrist och prioriteringar. Jag betackar mig från dina nedvärderande kommentarer. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-03-28 22:10 | |
![]() | Man kan väl diskutera om alla betänketider och bräden ska samsas under samma ratingtak, men någonstans måste gränsen sättas för hur många ratinglistor man ska ha. Jag skulle kunna tänka mig en uppdelning där hets och panik tillhör en ratinggrupp och de övriga betänketiderna en annan. Sedan kan man också fråga sig hur jävla viktigt det är med rating ... Sedan vill jag påpeka att Svalbard har fått mycket om bakfoten när han påstår "Att reglerna för tidsavdrag är lika i panik som i övriga spelformer är inte logiskt". Reglerna för tidsavdrag är INTE lika i panik som i övriga spelformer, vilket man lätt kan förvissa sig om man läser reglerna: För varje påbörjad minut över tidsgränsen bestraffas spelaren med 10 minuspoäng, utom vid tidsgränsen Panik! och Hets där spelaren får 10 minuspoäng för var 15:e påbörjad sekund. Ett spel avslutas automatiskt om någon av spelarnas tid dras över med fem minuter förutom vid tidsgränsen Panik! där spelet avslutas vid två minuters övertid. | |