Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade83
Mobilspel
Pågående19 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sangria2010-07-17 22:01
Antal inlägg: 504

Niqab på profilbilden
Ställde frågan i en tråd på snack som handlade om manlig burka men fick inte svar då det tydligen var alldeles för långt från trådens ämne(handlade om manlig burka). Ställer den således här- får man ha Niqab eller Burka på sin profilbild? För jag antar att även här på Beta råder det religionsfrihet och då innebär ju det att en person som bär detta plagg har rätt att ha det på sin profilbild också annars är det väl nån form av diskriminering? Bli nu inte vansinniga kära forumvärdar över min fråga för jag är personligen inte för detta plagg men frågan slog mig och jag vet ju vad reglerna säger angående profilbilden men det krockar ju direkt med religionsfriheten vi har här i landet.
Så hur ställer ni er till detta?

E_Cantona2010-07-17 22:04
Antal inlägg: 1765

Nekar de det så lär väl DO slå ner på dem...

Birgerkung - Spelvärd2010-07-17 22:09
Antal inlägg: 2392

Om man till vardags bär en klädnad som har till syfte att dölja ansiktet, så gör man förmodligen det för att man inte vill visa upp sitt ansikte för främmande människor. Och då är man troligen inte heller intresserad av att lägga upp sitt foto på Betapet. Därför tror jag inte att vi någonsin kommer att behöva ta ställning till detta.

Sen0452010-07-17 22:10
Antal inlägg: 192

Jag ser inte problemet med religionsfrihetsvinkeln. Om din religion inte tillåter dig att visa ansiktet, men regelverket för profilbilder endast tillåter bilder där hela ansiktet visas, kan man med fördel utöva sin religion genom att inte ladda upp någon profilbild.

Mouche - Administratör2010-07-17 23:50
Antal inlägg: 24193

Eftersom jag ärligt talat klantat mig och stängt den här tråden utan en motivering så öppnar jag den och ber samtidigt om ursäkt.
Kan jag skylla på värmen tro?

Hur som helst så har passande svar avgetts i tråden och därför stänger jag nu tråden...igen. *skäms*

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?