Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-08-15 13:20 | |
![]() | Stängning Detta är ett ärligt inlägg som jag hoppas besvaras seriöst. Det jag undrar är: Vart finns kriterierna för att stänga en tråd? Kan någon utveckla dessa stängningar av trådar i forumet, jag tror det är fler än jag som blir förvirrade av proceduren. Ibland känns det som att trådar stängs så oerhört godtyckligt. Att en tråd är lång - blir det automatiskt ett problem? Är det upp till en person att avgöra när ämnet är utdiskuterat? Om det finns folk som gillar ämnet och diskussionen, varför inte låta de ha kvar den? Skadar den på något sätt? Förtydligande: Jag har full förståelse och respekt för stängda trådar när det spårar ur fullständigt. När folk slutat prata om ämnet, när människor spårar ur helt enkelt och skriver bajs och skitstövel. Men är spåra ur fullständigt ... är det verkligen detsamma som att folk som debatterar livligt med varandra? Är det inte bättre att skriva till den eller dem personerna det gäller istället för att stänga ner en hel tråd som lever? Vilket tak gäller? Har man nu en forumdel så borde det väl ligga i allas intresse att det skrivs i den. Trådar borde inte stängas för en person bara är trött på ämnet. En eller två eller tre. Då blir det just godtyckligt. Strunta i att delta bara om ni är trötta på den. Tar ni åt er för mycket, så strunta helt enkelt i den, det brukar jag skriva när jag tröttnat och så drar jag. Har det inte blivit bestämt att trådar stängas med en motivering ? Iaf bättre än att "ämnet är uttömt"? Borde man inte då, i rättvisans namn skriva sånt på alla självdöda trådar och sonikt bara stänga dem? Jag skulle vilja ha en förklaring på vad det är som gäller, och på vilka fel vi gör. Även om vi ibland uppför oss som småbarn så är vi trots allt vuxna människor, nånstans iaf. Känns trist att spendera tid i långa trådar, gå och lägga sig, ha en ny idè och finna tråden stängd, pga - ja vad? Varför stängdes Annika Ö- tråden? För att hon fått "nog med skit?" Tex en tråd där en forumvärd är med i själva diskussionen, den stängs aldrig så länge han el hon är med och debatterar, hur hetsig den må bli och det finns även forumvärdar som skriver hetsigt ( ja tom efter mig :), det finns flera exempel på. | |
| Emollas | 2010-08-15 13:32 | |
![]() | Det kanske var stäningsdags:). Nej men en del trådar som stängs finns det för många utav. Men tänk dig själv om någon skulle spy galla över dig när du blir känd hur skulle det kännas? Eller är det något man får räkna med när man är kändis och har gjort något dumt? | |
| le-lou | 2010-08-15 13:36 | |
![]() | Emolla - spy galla vet jag inte om jag kan hålla med. Det fanns många fler för än emot. Annika Ö har själv valt offentlighet genom att framträda, då får man också köpa att det diskuteras. Och faktum är. är det det som är grejen, då borde vi faktiskt inte få lov att nämna några personer här, varken okända eller kända, brottslingar, skådisar eller politiker heller. | |
| bobo flux | 2010-08-15 13:38 | |
![]() | Jag funderade på samma sak innan. Emollas, är man offentlig person och har gjort något dumt är det nog rent krasst något man får räkna med. I Annika Östbergs fall är ju dessutom hennes situation och domar förhållandevis unika i svensk kriminalhistoria. | |
| Emollas | 2010-08-15 13:41 | |
![]() | Bra då vet jag det att om ni gör något dumt i framtiden så ska jag snacka skit om er | |
| Bitte - Administratör | 2010-08-15 13:42 | |
![]() | Om värden/arna sagt till flera gånger och det ändå spårar ur så ska man nog låsa tråden Bitte | |
| teamgrens | 2010-08-15 13:46 | |
![]() | Emollas: var inte de lite omoget sagt. Är man offentlig person får man räkna med det helt enkelt. Och sen är det en diskussion där personer får lägga fram sina åsikter och alla tycker inte lika. Dessutom är det väl ingen här skickar de åsikterna till hennes mail eller via vanligt brev. Ingen spyr galla över henne framför henne. Vill hon gå in och läsa i en forumtråd på betapet så gör hon det valet. Om inte så slipper hon ju se det | |
| le-lou | 2010-08-15 13:47 | |
![]() | Bitte- min fråga var om varför de säger till, om vad det som var felet. En forumvärd skrev ett inlägg om att vi diskuterar saker som inte hör till Annikas fall (som brott, dom och straff, även paralleller till andra svenska brottslingar som sitter fängslade utomlands), alltså gjorde vi det så var det fel, och då stängs tråden? Eller var för att folk är som vanligt i debatter, illmariga, under bältet fula men samtidigt själv inte kan hantera samma typ mothugg utan springer då snabbt till en forumvärd för upprättelse? Förstår inte. | |
| Emollas | 2010-08-15 13:47 | |
![]() | Omoget? Det går ju diskutera...... | |
| Mouche - Administratör | 2010-08-15 16:58 | |
![]() | Den tråd TS talar om är en tråd som redan tidigare varit stängd i ett par, tre månader pga en massa oegentligheter. Innan _den_ stängningen så gjordes det 15-20 "ingripanden" i tråden. Den öppnades efter förfrågan från en spelare och efter det så har det gång efter annan spårat ur med klagomål till undertecknad via mail och PM. När sedan enskild person, som faktiskt Annika Östberg är, dras i skiten mer än lovligt, så är det definitivt dags att stänga tråden och låta henne vara ifred. Annika Östberg ska för övrigt visst inte behöva räkna med att bli diskuterad på det sätt som vissa har gjort här. Vad många tycks glömma är att s.k. "kändisar" faktiskt är människor de med! Sedan är det så, och det vet TS mycket väl om, att OM man har saker att säga till någon av oss värdar eller till admin så är det allra bästa att skicka oss ett mail. Jag skulle nog vilja påstå att det mycket sällan är en persons fel när två grälar och att människor vänder sig till oss värdar när de har problem av något slag är precis det som vi värdar är här för. Fler frågor angående detta kan med fördel sändas till mig via mail. Mouche | |
| Mouche - Administratör | 2010-08-15 22:08 | |
![]() | Eftersom jag tydligen missat att använda skallen för att tänka lite längre än näsan räcker så öppnar jag tråden igen med en ursäkt. Mouche | |