Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| beta_queen | 2010-08-31 09:56 | |
![]() | Kommer ej in i spelrum från jobbets dator... Ja som rubriken lyder... Kommer ej in! Fasiken va tjötigt! Kom ju in förr!! Nån som har nåt tips på hur jag ska göra?? | |
| Mouche - Administratör | 2010-08-31 10:02 | |
![]() | Jag har samma "spärr" på företagets datorer och det är faktiskt inget som någon av de anställda kan göra något åt. Endast vissa, av företaget accepterade, ställen är godkända. Det kan vara så att det företag du jobbar hos har infört liknande restriktioner alltså. Mouche | |
| Bitte - Administratör | 2010-08-31 10:04 | |
![]() | vi har det på vårt jobb med,, jag slipper in på forumet men inte vidare,, Bitte | |
| beta_queen | 2010-08-31 10:08 | |
![]() | Nej jag har spelat förr från den här datorn... Och ingen har varit här inne och pillat! Har eget så kontoret är bara mitt och sambons och han kan inte med datorer! Alltså är det jag isf som spärrat utan att veta om det... Jag har skrivit in www.betapet.se som tillförlitlig adress men det funkar inte ändå... | |
| bobo flux | 2010-08-31 10:17 | |
![]() | Byt jobb var min spontana reaktion när jag läste överskriften ;) Är det bara spelrummen som det inte går att komma in på? | |
| wildman | 2010-08-31 10:18 | |
![]() | Det krävs att du har tillgång till vissa sk "höga portar" för att kunna spela. Att komma in på forumet kräver "bara" port 80. Något som är standard. Sannolikt har dom sett över eller bytt brandvägg på ditt jobb och därmed stängt möjligheten att få tillgång till de portar som krävs. | |
| beta_queen | 2010-08-31 10:18 | |
![]() | Japp, bara spelrummen! Skriva här kan jag göra! Så det är väl det jag får pyssla med när jag har tid över på jobbet då! =) | |
| beta_queen | 2010-08-31 10:21 | |
![]() | Hmm ja kanske det, Wildman... Jag och sambon har förvisso eget MEN vi har kontoret på ett ställe där det är ihopkopplat med ett hotell så det är möjligt att det är så... Fan då! Finns det inget jag kan göra åt det då? | |
| wildman | 2010-08-31 11:19 | |
![]() | Då kan du ju snacka med dom som tillhandahåller internet och säga att ni måste komma åt följande: (Saxat ur betapets "vanliga frågor") "Betapet använder sig av datorportar för de olika spelrummen. En port är en kanal som information skickas igenom. Dessa portar skall vara öppna för utgående trafik. Många brandväggar tillåter utgående trafik per automatik. Om så inte är fallet kan du konfigurera brandväggen om du har behörighet att göra detta på den dator du använder dig utav. Följande portar ska vara öppna för utgående trafik: 1421-1432 mot adressen turrican.betapet.com (213.185.243.21)." | |
| wildman | 2010-08-31 11:20 | |
![]() | Kolla också så att du inte bara har en mjukvarubrandvägg på själva datorn som blockerar det först. Men har du inte gjort någon ändring på datorn (typ bytt antivirus) så borde det inte vara det om det fungerat innan. | |
| beta_queen | 2010-08-31 13:01 | |
![]() | Det har varit fel på internet vid några tillfällen och då har det kommit en kille och fixat detta... Kanske han gjorde något? Jaja jag får väl finna mig i att jag bara kan spela hemifrån... ;) Hette du någonting med Hawka förr?? ;) Tack för hjälpen förresten! =) | |