Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fundinan | 2010-09-26 17:37 | |
![]() | Spelrum för barn? Min son på 10 älskar när jag betapetar, och vill gärna själv. Men det är lite tufft med endast vuxet motstånd. Borde finnas fler barn därute... Ett spelrum för barn vore trevligt. //Anna | |
| delta9 | 2010-09-26 17:46 | |
![]() | Tillsvidare kan du starta ett spel som du aktiverar "Entast Inbjudning" på och spela med honom själv :) | |
| Lexan | 2010-09-26 17:50 | |
![]() | Håller med Fundinan. Brukar spela med min 11-åriga dotter, men det vore roligt för henne att möta någon på samma nivå. :) | |
| Frizk | 2010-09-26 18:07 | |
![]() | Tror det finns ett lite för få unga som spelar för att det ska fungera | |
| Hillegnu | 2010-09-26 18:09 | |
![]() | skulle förmodligen uppskattas som skolvariant. Både svenska och engelska. | |
| Hammarby IF | 2010-09-27 15:17 | |
![]() | Nja började spela när jag va 11-12 och det gick utmärkt men man har ju inte 3000 i rating direkt :) | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-09-27 15:39 | |
![]() | Kul idé | |
| raringen | 2010-09-27 15:42 | |
![]() | Tror att det här (som låter som en bra idé) varit uppe till diskussion några gånger men att man kommit fram till att det kanske inte är så bra idé trots allt eftersom eventuella "fula gubbar" eller såna som bara utger sig för att vara barn kanske skulle dras dit. Tyvärr. | |
| Mouche - Administratör | 2010-09-27 15:53 | |
![]() | Du har rätt raringen. Tyvärr _kan_ det bli så och det är också omöjligt för oss att kontrollera att åldern verkligen stämmer på de som vill spela i rummet. Annars är idén jättebra men som sagt, tyvärr är det nog inte möjligt att genomföra den i dagsläget. Mouche | |
| auranita | 2010-09-27 17:04 | |
![]() | Ett alldeles utmärkt alternativ för barn, (och vuxna med, för den delen!) är spelroboten FRANK! Gå in på www.scrabbleforbundet.se , klicka i menyn till vänster på "Vad är scrabble", sedan på underrubriken "träningsredskap", och sedan på FRANK. FRANK är en spelrobot (skapad av dubble svenske mästaren i scrabble - Gunnar Anderson) som man kan spela mot olika svårighetsnivåer. Dessutom kan man träna anagram, söka efter anagram, och träna på att hitta rullningar i en simulerad match. För något år sedan hade min väninna samma problem som du, fundinnan, med sin då elvaåriga dotter. Jag tipsade henne om Frank, och det blev väldigt populärt! Flickan började på den lättaste nivån, slump, och har nu börjat spela på lite svårare nivåer. Frank har ingen tidsbegränsning, man kan spela i lugn och ro så länge man vill. På Frank har man inte bara tre försök, utan man kan försöka så ofta man vill. Om man verkligen kör fast, kan man få tips om det smartaste draget, utan att det kostar minuspoäng. Man kan också spela med s.k. stryklapp, d.v.s. en ruta som visar vilka bokstäver som finns kvar. Frank är dessutom helt gratis att ladda ner och använda! Lycka till! | |
| Jesper M | 2010-09-27 21:13 | |
![]() | är det nån mer än jag som finner det djupt tragiskt att man inte kan känna sig trygg med ett barnspelrum pga pedofiler? och då menar jag verkligen djupt tragiskt. | |
| Mimikryp | 2010-10-14 21:16 | |
![]() | Ja, visst är det trist att man inte ska kunna anordna något speciellt för BARN på nätet, utan att det ska dra till sig "fula gubbar" och liknande patrask. :-( | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-14 21:23 | |
![]() | Fan jag fick stryk av en elvaåring här på betapet, men kan lika gärna ha varit en duktig farbror. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-10-18 21:34 | |
![]() | Det finns väl en massa andra spelsajter för barn på nätet, så det borde inte vara omöjligt tycker jag. Spärra privatchattar i det rummet och gör spelbordschattarna läsbara även för de som tittar på. Då tror jag inte att vuxna med tveksamma avsikter blir något problem där. | |
| le-lou | 2010-10-23 14:40 | |
![]() | Birgerkung vilka då? Jag känner inte till en enda sajt, alltså spelsajter för barn, med spel som är tänkta att spela mot varandra? | |