Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 107 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BioShock | 2011-03-28 14:43 | |
![]() | Avsluta konto En fråga till BETAPET angående att man ej kan registrera sig på nytt med samma E-post adress. 1. Ligger inte era servrar i Sverige ? 2. Följer ni inte svensk lag om att ALLA registrerade uppgifter ska raderas vid avslut av konto ? | |
| odin - Administratör | 2011-03-28 15:21 | |
![]() | Vill man ha sin mejladress raderad får man kontakta oss. / Henrik | |
| odin - Administratör | 2011-03-28 15:26 | |
![]() | Om det dock visar sig att man missbrukar detta och registrerar ett nytt konto på den emailen så stängs det kontot också av. | |
| Akademien | 2011-03-28 15:57 | |
![]() | På vilket sätt missbrukar man om man registrerar ett nytt konto med samma mejladress? | |
| BioShock | 2011-03-28 16:04 | |
![]() | men...: om min mailadress tas bort ur arkivet, hur ska det då systemet komma ihåg min mailadress om jag skulle missbruka det ? Det måste ju ändå betyda att ni sparar adressen ? | |
| odin - Administratör | 2011-03-28 16:25 | |
![]() | Man kan komma undan med allt, men om vi av någon anledning upptäcker att det är samma person, vilket inte är helt omöjligt så stängs denne av. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-28 16:30 | |
![]() | Varför får man inte ha ett nytt konto med samma e-mailadress om det föregående är helt borta? Om man inte bryter mot betapets regler under det nya nicket finns det väl ingen anledning till avstängning? Jag förstår inte resonemanget och skulle vilja veta hur ni tänker. :) | |
| odin - Administratör | 2011-03-28 16:32 | |
![]() | Vad jag inte förstår är varför man skapar ett nytt konto om man ändå ville få bort emailen för att den lagras... Anledningen till det hela är att det skall vara jobbigt att skapa nya konton och att man skall behålla sitt gamla och inte "nolla" sitt konto varje gång det går dåligt. | |
| odin - Administratör | 2011-03-28 16:34 | |
![]() | Plus att det skall vara svårare för bråkstakar och rättshaverister att helt radera sitt (avstängda) konto och skapa ett nytt på samma email. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-28 16:43 | |
![]() | Ah. Då förstår jag. Tack för förklaringen. :) | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2011-03-28 17:40 | |
![]() | Jag visste inte att det fanns en lag om att alla uppgifter ska raderas vid avslut av konto. Intressant. Källhänvisning på det? | |
| BioShock | 2011-03-28 23:49 | |
![]() | @ Birgerkung Det regleras i personuppgiftslagen (1998:204.) | |
| CarLinq - Ej medlem längre | 2011-03-29 00:10 | |
![]() | Och hur ska man kunna räkna en mejladress som *personuppgift*? Varenda människa kan ju skapa hur många hotmailkonton och liknande som helst. Då kan man väl knappast anse att de är räknade som personuppgifter? 1998:204 är för omfattande för att man ska orka med att plöja igenom den. Du som vet kan kanske klistra in det du anser vara den springande punkten? Min snabbläsning av lagen resulterade i noll belägg för det specifika användningsområde du påstår att den är ämnad för. | |
| BioShock | 2011-03-29 02:20 | |
![]() | PTS skriver så här: "Exempel på personuppgifter är namn, personnummer, telefonnummer, postadress och e-postadress." www.pts.se/sv/Omwebb...up pgifter/ När vi har kommit så långt, så kan du hänvisa till något som heter "samtycke.." Vilket baseras på att jag då samtycker till att mina egna uppladdade uppgifter hanteras av den ansvariga på sajten. Detta har i sin tur ogiltigförklarats av KO.. det gäller alla personuppgifter som lagras på svensk mark osv. Det är inte direkt någon hemlighet, många "svenska" sajter har flyttat sin databas till andra länder för att kunna fortsätta med sina personuppgifter. Detta är heller inget försök att vara osmidig, jag ändrade mig när kommentaren om blockerade användare kom upp. Känns ju meningslöst att stänga av folk om de inte ens behöver regga en ny mail, så jag ska inte yppa ett ord till om det inte är intressant. | |