Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 187 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| arvjoh | 2011-06-19 12:06 | |
![]() | Betapet Mini Tjenare. Får börja med att tacka för en bra och underhållande app. Nu till problemet, köpte för ett par dagar sedan en androidbaserad surfplatta. En Motorola Xoom. Man kan installera appen som vanligt på enheten. Första gången man startar den kommer man fram till inloggningsrutorna. Du kan slå in dina uppgifter, men så fort du klickar på login krashar appen. Där efter krashar appen när man startar den, utan att man kommer fram till loginsidan alls. Något som kanske går att fixa, skulle älska betapet mini på tabletten också. | |
| monk - Administratör | 2011-06-20 15:57 | |
![]() | Arv: Vi planerar att köpa in Andriod-surfplattor inom kort för att testa, och kan förhoppningsvis då lösa ev. kompatibilitetsproblem med appen. | |
| odin - Administratör | 2011-07-11 12:57 | |
![]() | Nu har vi skaffat plattor. Så skall börja kolla på detta. Möjligt att du får hjälpa till med felsökningen lite arvjoh :-) | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-07-11 13:51 | |
![]() | Det kanske inte hör direkt hit men vad har man för nytta av en surfplatta om man redan har en laptop? | |
| odin - Administratör | 2011-07-11 14:33 | |
![]() | * Den är smidigare att ta med, dvs lättare & tunnare. * Enklare att "slösurfa" i soffan. * Pekskärm som gör att den är trevlig att arbeta med. Och gillar man dessutom nya prylar så :-) | |
| odin - Administratör | 2011-07-11 14:34 | |
![]() | Om du inte behöver skriva långa dokument/presentationer så är surfplattan helt klart bättre än en otymplig laptop. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2011-07-26 10:15 | |
![]() | www.idg.se/2.1085/1....er ?mv=pass | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-07-26 10:19 | |
![]() | Och under tiden som vi spelar Mini äter Giraffen bullar och dricker saft. :) | |
| pacc | 2011-07-26 11:48 | |
![]() | Varför köra mini? Vanliga betapet funkar utan problem på android. Enda kruxet är att telefoner har för små skärmar och att man inte kan träffa brickorna ordentligt, men en surfplatta borde funka OK. | |
| Katrine12 | 2011-07-27 08:31 | |
![]() | Varför finns det inte någon App til Iphone? | |
| odin - Administratör | 2011-07-27 09:00 | |
![]() | pacc, tror inte Betapet ryms så bra på en liten smartphone typ X10 Mini eller ens Xperia X10. Surfplatta är en annan sak dock, men alltid trevligt med native-klient. | |
| pacc | 2011-07-27 15:33 | |
![]() | Testa gärna när du får tag på en surfplatta, på telefonen ser man hur det fungerar men man hade behövt en stylus från förra årtiondet. Det är ju inga problem med att få rum, det är det interaktiva som är svårt att lösa. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2011-07-27 17:36 | |
![]() | Det finns engelska Scrabble-spel eller Scrabble-liknande spel till både Android och Iphone. Till exempel "Words" och "Wordfeud". Jag har inte spelat Betapet på Android, så jag kan inte jämföra, men i de andra spelen som jag har testat spelar man på fullstort bräde, men med obegränsad tid och möjlighet att ha igång flera matcher samtidigt. En match tar då ibland flera dagar. Det spelsättet tycker jag passar bättre för en mobil, som man ju vill kunna plocka upp när man har en stund över. Det är sällan man har tid att sitta och spela oavbrutet i en halvtimme på mobilen. | |
| hatshepsut - Ej medlem längre | 2011-07-27 18:16 | |
![]() | det funkar på Iphone om man kör med Puffin | |
| maran9 | 2011-07-27 18:37 | |
![]() | Puffin? Vad betyder det? lär en gammal tant! | |
| Elegi | 2011-07-27 18:38 | |
![]() | puffin? | |
| RMM | 2011-07-29 09:34 | |
![]() | Okej för att man kan sätta igång ett spel med puffin men hur gjorde du för att dra ut brickorna till brädet? Jag fick avbryta... | |
| odin - Administratör | 2011-09-04 22:52 | |
![]() | Ny release av Betapet Mini, en buggfix plus att brickorna ser bättre ut på större enheter. Arbetar även på en Betapet HD version för tablets där man kan spela med 15x15-bräde i Giraffen. | |
| niconoo | 2011-09-14 23:01 | |
![]() | Vilken sorglig programmeringsklump till app! Motståndarens tid slutar, men min egen börjar inte. Står 0 på båda spelarna men totaltiden tuffar på. När appen sedan vaknar till liv så ser man att för motståndaren har allt varit ok och hon har kunnat lägga 3 ggr. Konstant så buggar den ur när man har en vit bricka. Har fått starta om appen och när man åter kommer in i spelet har den vita brickan blivit en fast bokstav! Har ni ens testat denna app någon gång själva innan ni släppt den? Samsung Galaxy S | |
| Carolinew | 2011-09-16 19:06 | |
![]() | För mig har den funkat fint, HTC Desire S. | |