Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 18 926 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2011-09-11 22:11 | |
![]() | Betapet-SM - går det att genomföra? Skulle det gå att genomföra Betapet-SM på nätet? Problem, fördelar, nackdelar... Vad tror ni? | |
| krillo18442 | 2011-09-11 22:12 | |
![]() | varför inte SM IRL och ett Online. | |
| odin - Administratör | 2011-09-11 22:13 | |
![]() | En nackdel - folk kan ha en väldigt bra kompis bredvid som coachar... | |
| Kirkelina | 2011-09-12 07:24 | |
![]() | Jo, men man kan ha kvaltävlingar på nätet och sedan spela finalen irl fast på datorer. Då kan folk i teorin fuska sig till finalplats men knappast klara finalen då det inte går att fuska där. | |
| Kirkelina | 2011-09-12 07:26 | |
![]() | Eller så måste man spela turneringen med en webbkamera så det går att kolla någorlunda att personen inte fuskar. ;) | |
| vulcan | 2011-09-12 16:24 | |
![]() | Oj - den här tråden såg jag inte när jag skrev i SM-tråden. Med risk att upprepa mig: Jag tror inte på ett SM där folk får sitta hemma och spela. Men jag tror definitivt på ett "Betapetkonvent" där vi hittar nån lämplig lokal med bra trådlöst nätverk och sen får folk ta med sig sina egna laptops dit. Kör man en hel dag och har en effektiv tävlingsledning så tror jag man med hets skulle kunna hinna nånstans 25-30 ronder. Det finns väl eg. inget absolut hinder heller mot att sprida ut sig på några fler ställen om det bara finns tävlingsledare på plats på varje ställe. Kunde man fixa detta så är det nog inte omöjligt att Scrabbleförbundet också kan ge någon slags sanktion till det hela. Ett problem är förstås lokalkostnaden - det kommer att krävas startavgifter för att täcka upp om inte någon person råkar ha tillgång till nån fantastisk lokal för ändamålet helt gratis. Vet inte vad det kan gå på för en dag - som en jämförelse kan jag nämna att fakturan för hyra av spellokal för 3 dagar på förra SM (ute i Hägersten) landade på dryga 14000 kr. Med rätt personer vid sidan är jag inte helt ointresserad av att vara med och arrangera. | |
| Bitte - Administratör | 2011-09-12 20:39 | |
![]() | Fast som boende i den absolut nordligaste delen av vårt land vore det optimalt att kunna spela hemifrån, sedan får man ju fundera på om det är genomförbart, men tanken tilltalar mig Bitte | |
| Jonisen | 2011-09-13 18:38 | |
![]() | Fördel: Fler kommer delta eftersom man inte behöver åka iväg Nackdel: risk för FUSK, tråkigt men tyvärr finns det vissa som gör det Nackdel: Kan bli problem att organisera på nätet Fördel: Mindre kostnader för förbundet Jag tycker att man kan köra ett inofficiellt beta-sm för alla betapetspelare men IRL-SM är en höjdpunkt för många rutinerade scrabblare så det bör finnas kvar | |