Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 229

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bobo flux2012-01-05 12:02
Antal inlägg: 11371

Förslag: direktknapp till sista inlägget på startsidan
Jag hittar inte tråden där man kan skriva in förslag på förändringar, så jag gör en ny tråd. I den stängda pinnade tråden kan det kanske läggas in en länk till förslagstråden där folk kan skriva sina förslag?

Nu blev det plötsligt två förslag här. Till huvudpoängen nu:

På startsidan står ju de sju senaste trådarna där det gjorts inlägg. Skulle man efter kolumnen med antalet inlägg i trådarna göra en liten knapp så man kommer direkt till sista sidan och sista inlägget? Har man följt en tråd så slipper man ju klicka sig från första sidan i tråden till sista och sen scrolla ner. Har man inte följt tråden så kan man bara klicka på namnet på tråden och man kommer till första sidan.

käring2012-01-05 12:11
Antal inlägg: 237

Lite snabbare kommer du ju till senaste inlägget i tråden om du klickar på forum och dokumenttecknet sist på den tråd du vill läsa (förutsatt att du vet vilken kategori inlägget hör till). Eller missförstod jag dig? Men annars bra förslag!

bobo flux2012-01-05 12:18
Antal inlägg: 11371

Det är precis den funktionen jag menar käring, men mitt förslag är att man (om möjligt) även sätter det dokumenttecknet på de sju senast aktiva trådarna som finns på startsidan, så man kommer till sista inlägget på sista sidan i den aktuella tråden direkt därifrån.

käring2012-01-05 12:35
Antal inlägg: 237

Okej, tänkte bara att man slipper scrolla ner :) Men jag upprepar, ditt förslag är jättebra och borde väl vara genomförbart eftersom det finns tomt utrymme där. Som jag förstått det vill man inte ha saker till startsidan som tar mycket utrymme/gör att det ser trångt ut.

monk - Administratör2012-01-06 19:45
Antal inlägg: 2379

Kan förstå att det ibland kan vara bra att kunna gå direkt från startsidan till sista inlägget. Men som käring skriver så är det mer en estetisk fråga om att hålla startsidan enkel och inte för plottrig...

gnagelram - Ej medlem längre2012-01-07 10:28
Antal inlägg: 1646

Ni kanske kan göra antalet inlägg-talet till en länk till sista? Eller ersätta antalet med tiden för senaste inlägg (och länka den)?

Vamf - Ej medlem längre2012-01-07 12:24
Antal inlägg: 91

missuppfattade kanske frågan man kan ju ta sig till sista inlägget i en tråd.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?