Spelrum
Giraffen4
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade17
Mobilspel
Pågående21 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
graystone2005-10-11 22:39
Antal inlägg: 13

Mer önskemål
Vid framtida utveckling önskar jag ett pling även när sista draget eller passet gjorts. Eftersom jag vid långsam motståndare ibland läser i forum eller surfar runt på andra ställen händer det att jag missar att spelet är slut och det är ju lite pinsamt. Vill ju vara artig och tacka för spelet och så.
 
OneW2005-10-11 22:45
Antal inlägg: 1207

håller helt med!!!
 
eurythmech - Ej medlem längre2005-10-11 22:49
Antal inlägg: 567

Viktiga saker som kan förbättras:

1) Att brickor slutar "fastna" när man tar upp dem. Exempel. jag ska lägga ut Z på spelplanen för att byta, men det lossnar inte när jag klickar på en ruta, utan istället börjar mina E och T läggas ut på planen

2) Snääääälla ta tillbaka all underbar statistik om vanligaste och ovanligaste ord. För resurskrävande?
 
Mamin - Ej medlem längre2005-10-13 08:49
Antal inlägg: 79

Önskemål om nån slags bokstavslista eller stryk-lapp som i riktigt spel.

För att träna inför irl-möte med proffsen o så alltså :)

 
Birgerkung - Spelvärd2005-10-13 08:53
Antal inlägg: 2392

Det är ganska enkelt att göra sådana listor själv på papper, och skriva ut. Det skulle nog bara bli jobbigt att ha dem på skärmen.

Och för er som undrar vad vi pratar om: Det är alltså helt okej att ha en lista bredvid sig med alla 100 brickor som finns i spelet, och där man stryker dem efterhand så att man vet vilka som finns kvar. Det är inte fusk.
 
Jättepräktig - Ej medlem längre2005-10-13 13:11
Antal inlägg: 65

Utmaning, utmaning, utmaning....
 
Nemi2005-10-13 13:24
Antal inlägg: 5952

eurythmec: väl bara å klicka på rensa?

Mamin: det finns. här: www.scrabbleforbunde...la ppar.pdf
 
eurythmech - Ej medlem längre2005-10-13 14:53
Antal inlägg: 567

Nemi: Möjligt, men fortfarande väldigt irriterande...
 
myskosvamp2005-10-16 23:51
Antal inlägg: 18

Inte så aktiv här på forumet så jag vet inte om det här önskemålet framförts förut (skulle isf vara tacksam för att få veta i vilken tråd). jag skulle vilja att det var möjligt att dubbelklicka på en person som gått in på ens spel och att man du skulle få upp privat-chatfönstret. Jag vet att man kan chatta i spelfönstret men jag vill kolla efter att personen i fråga har tillräckligt många matcher spelade för att vara uppe i sin "riktiga" rating. Har hänt flera ggr att jag sumpat massor bara för att nån har startat en ny karaktär. En följd av detta blir att jag måste gå ut i spelrummet för att kolla och det innebär att väntetiden för spelaren blir så lång att den ofta ger sig av vilket inte skulle behöva vara fallet om funktionen fanns.
 
Bao2005-10-16 23:53
Antal inlägg: 382

Tycker att en redigeringsfunktion för inlägg skulle vara bra. Ibland upptäcker man ett irritreande stvafel efter man har pottat inläget. :)
 
Birgerkung - Spelvärd2005-10-17 10:43
Antal inlägg: 2392

Bra synpunkt av myskosvamp. Den där lilla chatrutan där man kan se antal spelade matcher mm kan gärna få dyka upp varje gång man klickar på någons namn, ovsett om det är i spelrummet, vid ett spelbord, eller när man väntar på motståndare till ett nytt spel.
 
Nemi2005-10-17 14:01
Antal inlägg: 5952

och så får det gärna vara massa ljud å blinka i råsa! ;)

Nä, men det har jag med tänkt på. kan vara smart. men å andra sidan kan man ju göra det på personerna i rum-chatten innan man startar spelet för å försäkra sig typ.
 
myskosvamp2005-10-17 17:15
Antal inlägg: 18

mjo men som sagt så hinner folk sticka för att man tar sån tid på sig...
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?