Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 19 043 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Kicki 60 | 2015-08-04 13:21 | |
![]() | Poängavdrag varför får jag alltid poängavdrag trots att jag spelar ut alla bokstäver och har mest poäng? | |
PetLin2 | 2015-08-04 14:24 | |
![]() | Om du vinner med liten marginal mot en spelare med sämre rating så går du minus trots vinst då rating systemet innebär att du förväntas vinna mot den sämre rankade med en viss marginal för att gå plus | |
bjermarker | 2015-08-13 14:25 | |
![]() | Kicki, det undrar jag också, vid vinst ska man aldrig gå minus, fullständigt idiotiskt, och om man losar mot en med mycket högre rankingpoäng tappar man massor, och den personen får mycket rankingpoäng. Men om jag vinner mot denna personen får inte jag så mycket p. Idiotisk poängräkning, slutar spela detta nu. | |
mittre5745 - Ej medlem längre | 2015-08-13 16:08 | |
![]() | Jag har mycket hellre nuvarande system än att folk får helt missvisande rating av att ideligen möta avsevärt sämre motstånd. Om en person med mycket hög rating möter en spelare med mycket låg rating måste den på pappret bättre spelaren prestera god vinstmarginal för att gå plus, och det är sannolikt att den lägre rankade spelaren intjänar ett antal ratingpoäng utan att ens vara i närheten av att vinna. Omvänt gäller att den lågspelare som besegrar en spelare med mycket hög rating inkasserar en ordentlig ratingökning, samtidigt som den högrankade spelaren tappar ansenligt. Fick du blygsamma ratingpoäng av att vinna mot en högre rankad kombattant berodde det sannolikt på att du inte lyckades prestera tillräckligt god poängskillnad. Det beror också på vad man har för bild av "mycket högre rankad". 500 poäng högre är inte i sammanhanget såpass mycket att det i sig bör rendera mastodontökningar. Eftersom skillnaden slutsummorna emellan för ratingformelns vidkommande räknas i procent är det ur ratingutdelningssynpunkt mer värt att vinna en match med siffrorna 200-100 än 1000-900. | |
bjermarker | 2015-08-13 16:51 | |
![]() | Jag möter slumpmässigt utvalda som ska matcha mina poäng, men jag vidhåller, vid vinst ska man aldrig tappa poäng.tänk om det var så i t ex fotboll, hur skulle det se ut, barcelona vann inte med tillräckligt många mål mot mjällby, så då drar man bort poäng ifrån dom och ger mjällby en p istället, tycker du det låter okey. Nä, tack och adjö. | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-08-13 17:20 | |
![]() | Svar finns under Vanliga frågor, och dessutom mer ingående här. www.betapet.se/rating/ | |
mittre5745 - Ej medlem längre | 2015-08-13 17:28 | |
![]() | Vad gäller fotbollsexemplet, så är det väl bättre om det speglar situationen någorlunda. Vinner någon matchen med liten marginal vinner de matchen, men får låg målskillnad. Vinner du med knapp marginal över någon i Scrabble med Betapets ratingformel applicerad vinner du matchen, men kan riskera att drabbas av ratingavdrag. | |
Henrux | 2015-08-19 05:37 | |
![]() | Det var en dålig liknelse mittre5745. Laget hade fått MINUSPOÄNG - det e det som e skillnaden. En vinst e alltid en vinst även om man möter ett "sämre" lag/spelare. Men inte på Betapet. Bättre att skippa ratingsystemet än helt än att ha nåt så fullkomligt idiotiskt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-08-19 06:29 | |
![]() | Det ska självklart kosta rating om man förlorar mot de som är sämre. Hur skulle det i praktiken bli om det inte vore på det viset? Ingen skulle spela mot någon med högre rating naturligtvis. Sitta och plocka poäng av nybörjare för att höja sin rating låter inte sportsligt i mina öron. Om man nu ska jämföra med sport så jämför hellre med handikappsporter som ex golf. | |
yariss | 2015-08-19 08:27 | |
![]() | Spela mot folk med likartad rating så är problemet löst ! Vi är här för att det är kul , inget annat ! | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-08-19 08:50 | |
![]() | oops. Jag menade naturligtvis att det ska kosta rating om man inte vinner överlägset (typ) mot de spelare som har sämre rating. | |
Henrux | 2015-08-19 09:58 | |
![]() | Yariss Javisst, men det går inte att få slumpspelare kring sin egen rating när man ligger runt 3000. Ett filter vore bra så man kan undvika de med låg rating. | |
susila | 2015-08-19 16:02 | |
![]() | Jag tycker ratingsystemet är helt ok. Annars fick man ha olika ligor. Det skulle också gå, men kanske inte riktigt lika kul. Jag känner mig inte förfördelad av ratingsystemet, en vinst mot en som har 700 i rating smäller ärligt talat inte lika högt som en nästan-seger mot en som har 2875. Nu ska jag gå o träna. Spinning. | |
anickanick | 2015-08-19 22:02 | |
![]() | Henrux Det filter du föreslog , inte alls dumt men det skulle verka på andra hållet också dvs inte släppa in högrankade mot oss låg och mellanrankade... | |
kryddeluntan | 2015-08-19 22:09 | |
![]() | Jag tycker det är helt ok, känns inte så kul att vinna skyhögt över någon som spelar sin första match. Men dig skulle jag nog inte våga utmana Henrux :-) | |