Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 19 479 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SA2012 | 2016-02-26 11:32 | |
![]() | Raiting och Rank Jag vill fråga om ordet Raiting på denna sida: Varför heter det inte så i spelrummen? Där står det "Rank", och rankingen är ju en annan sak än poäng/raiting, eller? | |
MissCoco - Ej medlem längre | 2016-02-26 11:47 | |
![]() | Syftet med ratingen är att visa hur skicklig du är, inte att belöna dig när du har vunnit en match. Om du möter en spelare med lägre rating så förväntas du vinna med en viss marginal. Om du inte lyckas med det så har du gjort sämre ifrån dig än vad som var förväntat och du förlorar därför rating även om du vinner matchen. Ranking är din placering i rangordningen gentemot andra spelare. | |
mittre5745 - Ej medlem längre | 2016-02-26 14:15 | |
![]() | Det heter förvisso inte raiting, men ja, det är en felaktighet i spelrummet, att det står Rank. Förmodligen ville man hålla ordet kort eftersom spalten är smal, så då skrev man ett felaktigt men kort ord istället. Jag hade valt att skriva "fälb" istället, om man ändå ska välja fritt. | |
SA2012 | 2016-02-26 15:56 | |
![]() | Ja, jag råkade stava fel. Det heter rating och det borde rimligtvis stå Rat. eller liknande i spelrummet. Tack MissCoco, men det var inte själva innebörden jag frågade efter, mer en undran över varför det står fel. | |