Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 479

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MissCoco - Ej medlem längre2016-03-26 17:53
Antal inlägg: 129

Minus
Angående Jasmins minusinlägg.
Det låter verkligen skumt om det är så att hon med den låga ratingen vann med så mycket över någon med så betydligt högre rating och ändå fick minus.
Trist när en seriöst avsedd fråga bemöts av "läs här" och tråden låses utan förklaring.
Jag undrar också över svaret.

kajix2016-03-28 08:00
Antal inlägg: 7767

Jag med. Det var en mobilmatch så statistik för matchen finns inte så vitt jag förstått. Jag har iofs svårt att tro att uträkning av rating helt plötsligt slumpmässigt ändrar sig, så vad hände!

Bitte - Administratör2016-03-28 08:12
Antal inlägg: 24152

Det beror ju inte bara på vilken rating man hade innan utan även på annat. Om man undrar så finns det ju en hel del att lä om detta under vanliga frågor och jag länkar till den delen som handlar om rating

www.betapet.se/rating/

Vad påverkar din rating?

Hur din rating ändras påverkas av flera saker. Dels din och din motspelares slutpoäng i matchen och dels din och din motspelares rating innan ni började matchen. Även hur många matcher du har spelat har betydelse. Uträkningen går till på samma sätt oavsett vilket bräde eller vilken tid som spelas.

HPIK2016-03-28 09:08
Antal inlägg: 191

Även jag undrar över att Jasmine tappade i rating. Har för mig att om (ingående rating för spelare A) / (ingående rating för spelare B) = 1 + p behöver A vinna över B med (poäng för A) / (poäng för B) > (1+x)^0.5 (kvadratroten ur x) för att inte tappa rating. T ex om ratingkvoten är 1.44 går det jämnt upp om matchpoängkvoten = 1.2 eftersom 1.2*1.2=1.44. Rating för A och B ändras proportionellt lika mycket, går A upp p % går B ner p % (här kommer dock korrektionen för antal spelade matcher in, men den har nämnvärd effekt upp till ca 30 matcher). Men om Jasmine hade lägre rating än motspelaren hade hen kunnat tappa partiet och ändå gå upp i rating, om J t o m vann partiet förstår jag inte hen tappade rating.

PetLin22016-03-29 09:57
Antal inlägg: 298

Jag tror att Jasmine vänt på siffrorna. Om den högre rankade spelaren vann med de siffror som angavs torde väl fördelningen av rating stämma rätt bra. Att en spelare med en rating på 1900 skulle sluta på 129 poäng låter väldigt osannolikt

Bitte - Administratör2016-03-29 12:43
Antal inlägg: 24152

Admin ska titta på det

Bitte

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?