Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
45
Inloggade80
Mobilspel
Pågående21 558

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fröken Smirk2020-11-10 21:21
Antal inlägg: 3

Har noterat samma fel som Nayninch. Att när alla brickor är utlagda för den som vinner och spelet är över så redovisas att båda parter har brickor kvar. Har också skärmbild på problemet. Match #11779574.
Spelar via HTML och Chrome.
 
WizKid - Spelvärd2020-11-11 06:42
Antal inlägg: 38

Nu ska antalet brickor kvar vara fixat tror jag. Både i slutet av spelet när spelare har mindre än 7 brickor och när någon vinner.
 
Nayninch2020-11-11 18:12
Antal inlägg: 33

Ja nu är det fixat hos mig! :) Tack!

En annan grej jag tänker på ofta, som inte är en bugg men som jag inte föredrar, är att om den ena spelaren är snabb på att göra sitt drag efter den andra så hörs inget ljud eftersom den andra spelarens ljud inte klingat färdigt än. Lätt att missa att hen lägger ett drag då!
 
Nayninch2020-11-11 18:28
Antal inlägg: 33

Varför går det inte att neka någon att spela i ens spel längre? Eller är det bara för mig? Sitter fortfarande med Mac och google Chrome.


Sen vill jag gärna slänga med lite beröm också. :) Älskar småsakerna som att det går att hovra med muspekaren över en tom bricka och trycka på en bokstav på tangentbordet för att välja den bokstaven!
Även saker som att det går att få dit även å och ö med tangentbordet, eller att det är lätt att byta bricka om man skrev fel på tangentbordet - bara att hålla kvar muspekaren och skriva rätt bokstav istället så dyker den upp där den felaktiga brickan var! Fina små detaljer som gör allt mer behagligt och lättanvänt.
Tack även för "blanda"-funktionen, jag har saknat en sådan! :)
Uppskattar allt jobb ni gör!
 
WizKid - Spelvärd2020-11-11 23:37
Antal inlägg: 38

Du ska kunna neka personer. Klicka på deras namn så ska en Neka länk dyka upp under deras namn.

Ljud låter some en rimlig sak. Vänta med att spela färdig ljudet innan nästa spelas.
 
Nayninch2020-11-12 09:19
Antal inlägg: 33

Aha, nu hittade jag det! Hade försökt klicka på namnet inne i själva chatten. xD Tack! :)

Ja, jag har varit så van vid att nästa ljud avbryter det förra om man är snabb, så nu händer det ofta att jag liksom missar att det blivit min tur och så förlorar jag en massa tid på grund av det. Jag jobbar på att bli mer uppmärksam, men ville att ni skulle veta att det händer!
 
WizKid - Spelvärd2020-11-12 23:01
Antal inlägg: 38

Nayninch: Ljudet ska vara fixat nu.
 
Nayninch2020-11-13 13:23
Antal inlägg: 33

Tack, du är bäst! :) (eller ni, vet ju inte vem av er som jobbar på sakerna)
 
Bitte - Administratör2020-11-15 08:26
Antal inlägg: 23908

Kan man ändra texten till Neka i stället för spraka ut . det låter trevligare



Bitte
 
Nayninch2020-11-15 11:50
Antal inlägg: 33

Håller med Bitte!
 
Nayninch2020-11-17 10:38
Antal inlägg: 33

Hej! Er egen rapportör här igen ;)

Två saker idag! Jag saknar verkligen funktionen om att be om att pausa spelet! Det är drygt när musen eller tangentbordet plötsligt får slut på batteri och jag inte kan be om en paus för att gå och hämta laddade batterier.

Det andra är inte en så stor grej, det gäller när man blir nekad att spela med någon. För mig (mac med google chrome, som vanligt) när någon nekar mig visas bara den snurrande "loading"-cirkeln på sidan "mitt spel" och inget annat händer. Jag får då själv lista ut att det inte bara tar lång tid för ett spel att ladda, utan att jag faktiskt har blivit nekad att delta. Det är inga problem då att klicka på "spelrum" och gå vidare med mitt liv, men jag tyckte det var bättre när man vid ett nekande blev redirected (förlåt, tappar den svenska termen) tillbaka till spelrummet och så stod det i chatten att jag blivit nekad. Om ni har tid över så vore det en efterlängtad funktion!
 
WizKid - Spelvärd2020-11-18 07:05
Antal inlägg: 38

Bitte: Nu säger det Neka
Nayninch: La till pausa och fixade så den skickar dig tillbaka till rummet när nu nekas.
 
Nayninch2020-11-18 10:36
Antal inlägg: 33

Tack snälla! :)
 
toonfisken2020-11-22 10:15
Antal inlägg: 726

Svårt att komma in i spelen , det blir en helt svart ruta !
Spelar på datorn firefox
 
Bitte - Administratör2020-11-22 10:18
Antal inlägg: 23908

Blev nerkopplad och när jag kom tillbaka hade ljudet försvunnit

» Ej korrekta ord: TUNA
» Du har 2 försök kvar.
» Tiden har gått ut för Bitte!
» arbeta:s tur
» Bitte har kopplat ned. Om denne inte kopplat upp igen inom fem minuter vinner du matchen! Spelet fortgår medan du väntar.
» arbeta: SVID, SI, IS (8+3+3=14).
» Bitte:s tur
» Bitte har kopplat upp igen.
» Bitte: HU (7).


Bitte
 
Bitte - Administratör2020-11-22 16:56
Antal inlägg: 23908

Toonfisken Det kan helt enkelt vara så att flash redan har slutat fungera med Fire fox , Detta ska ju ske i slutet av året, Använd Chrome och välj HTML



Bitte
 
Sitting_Duck2020-11-22 18:25
Antal inlägg: 21

En gång idag blev inte alla påverkade brickor blåa i HTML-klienten vid hakning, Windows 10, Chrome-webbläsare. Har spelat ganska mycket HTML5 på sistone, men denna bugg kommer jag inte ihåg. Skärmdump finnes.
 
Sitting_Duck2020-11-23 17:57
Antal inlägg: 21

Min rapport från 22/11 ovan är reproducerbar, varje gång jag hakar bokstäver (vågrätt, lodrätt, en eller flera verkar inte spela roll) på översta raden så missar spelet att "tända" brickorna på den övre raden.

Tack för ett finfint spel, och kämpa vidare med HTML5-klienten!
Hejaheja!
 
WizKid - Spelvärd2020-11-23 18:47
Antal inlägg: 38

Tack för screenshotted. Gjorde det väldigt enkelt att hitta vad som var fel. Ska vara fixat nu.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2020-11-24 12:40
Antal inlägg: 2977

liten grej jag kulle vilja att sidan där man väljer html eller flash att stängas ner efter man tryckt på sitt val
 
Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?