Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade81
Mobilspel
Pågående21 740

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kajsa Kavat2005-10-17 01:00
Antal inlägg: 10

Bättre hyfs efterlyses!?
Eftar att ha spelat här en längre tid har jag märkt att allt fler kickar ut en innan dom ens sagt hej! Det blir lite jobbigt att sitta och vänta på att få spelanär 8 st redan kickat ut en utan anledning. Förmodligen har jag inte rätt rating! Jag förstår, men det vore trevligare om NI kunde förklara varför ni kickar ut! Det vore trevligare så!

Jag är bara en hobbyspelare och jag har inga ambitioner på att bli proffs, jag spelar för spelandet skull! Det spelar ingen roll vilken rating motstånadaren har! Ni som vill bli proffs eller öka eran rating, snälla ange det innan ni kickar nästa gång!

mvh
Kajsa Kavat
 
Birgerkung - Spelvärd2005-10-17 10:39
Antal inlägg: 2392

Om jag vill spela med någon med hög rating anger jag alltid det i spelets namn, till exempel "2000+". Då slipper man kicka folk och ingen blir ledsen. Fler borde göra så.

En annan lösning vore att man hade några färdiga "namn" att välja på till sitt spel, som "söker någon med likaratad rating", "söker nybörjare", "väntar på kompis" etc
 
Nemi2005-10-17 13:47
Antal inlägg: 5952

Birgerkung's lösning är bra :) Ser att fler å fler börjar köra så.
Bra sätt att slippa behöva kicka folk samt att behöva bli kickad :)
 
vulcan2005-10-17 14:17
Antal inlägg: 7666

Varför finns kickfunktionen? Det som Kajsa K beskriver betraktar jag som rent ouppfostrat beteende under förutsättning att man inte som Bk skriver angivit i matchprofilen att man önskar en viss rating. Om man väntar på någon annan spelare kan man kosta på sig att meddela det i chatten.
 
buffelina - Ej medlem längre2005-10-17 14:47
Antal inlägg: 1564

det är klart man kan skriva orsak men har gjort det en del ggr och fått höra hur feg jag är och diverse annat så jag sparkar, och även om jag skriver vilken raiting jag vill spela med så kommer det in några med lägre ändå,så för att bespara mej en massa fula tillmälen sparkar jag så länge funktionen finns
 
Cheelas2005-10-18 20:18
Antal inlägg: 46

Var lägger man till tex 2000+ ?
 
Blue Ztar2005-10-18 20:33
Antal inlägg: 1065

När du skapar ett spel och ska välja tid och typ av bräde så finns det ett fält överst som heter 'Spelnamn'. Där står 'användarnamn:s spel'. Skriv tex '2000+' där istället.
 
Nemi2005-10-18 21:27
Antal inlägg: 5952

[pedagog]blueztar :)
 
odin - Administratör2005-10-18 21:49
Antal inlägg: 7442

Tyvärr finns det ju alltid folk som beter sig illa, det är inget man kan komma ifrån tyvärr. Man får försöka ignorera det så gott som det går!
 
Mercedes2005-10-18 22:21
Antal inlägg: 728

Å andra sidan är det lika jobbigt att skriva åt alla att dom har endera för hög eller låg rating...så jag förstår kickandet..det ska ju inte tas personligt.
 
Fortplanta - Ej medlem längre2005-10-19 06:15
Antal inlägg: 18

så länge funktionen finns (vilket är bra att den gör) så ska den kunna nyttjas utan att man ska behöva förklara sig om någon blir tårögd och känner sig kränkt.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-10-19 06:18
Antal inlägg: 2977

Eller så får man acceptera sina tårar
 
willas - Ej medlem längre2005-10-20 16:09
Antal inlägg: 59

Helt ok att någon kickar direkt. Det är mera irriterande med folk som inte gör något (ibland är väl orsaken att spelet låst sig) eller som försvinner själv.

Det finns en del personer jag inte vill spela med. De har visat sig vara dåliga förlorare eller rullar så mycket att jag inte är säker på att de spelar rent. I stället för att anklaga, så undviker jag helt enkelt dom - möjligen genom att kicka dem.
 
Huvet2005-10-20 16:19
Antal inlägg: 46

Personligen anger jag alltid en anledning när jag kickar från ett spel. Dessutom använder jag 2000+ i matchnamnet om jag söker en sån match.

Kanske finns det några betapetfunktioner man kan bygga som minskar risken att folk beter sig illa? Om de inte är alltför mycket jobb så kan det vara värt det (Spara senast skrivna matchnamn gör att man slipper skriva 2000+ varje gång).
 
OneW2005-10-20 18:43
Antal inlägg: 1207

Ibland spelar det ingen roll om du skriver +1800 i spelnamnsrutan. Lägre raitade kommer in ändå.. då anser jag inte att jag måste förklara varför jag kickar. Jag spelar inte för den sociala bitens skull utan för att spelet är så f-pip-at kul! Jag vill hinna med så många matcher på så kort tid som möjligt!
 
hottiz2005-10-20 23:43
Antal inlägg: 235

jag spela mot en med högre rating han vann med 400+ poäng inte ens tfm..bara logga ut efteråt :(
 
elsasven2005-10-21 11:59
Antal inlägg: 7

Men kunde man då inte haft nåt av spelrummen för nybörjare? eller tvärtom ett för dem som bara vill spela mot dem med hög rating.
 
Lily2005-10-21 12:23
Antal inlägg: 39

elsasven>> När spelrummet Elefanten kom så var det rummet endast till för de med 1500+ i rating. Jag vet inte varför man ändrade på det och gjorde det till ett "vanligt" spelrum. Så det har iaf varit lite så en gång i tiden.
Jag kan också önska olika sorters spelrum, t.ex ett för nybörjare, ett för de med över 2000 i rating osv osv.
 
Vingummi - Ej medlem längre2005-10-21 12:43
Antal inlägg: 42

Kunde man inte komma in där med sämre rating? Alltså, var rummet programmerat så att de med mindre i rating inte kom in eller fanns det övervakare inne i rummet som var som övervakare och sa till alternativt sparkade ut de med lägre rating?

Jag tycker inte att det vore bra med ett rum ENDAST för folk med viss rating, för det är ju genom att spela mot folk som är bättre man lär sig och ibland kan det til och med vara enklare att spela mot en bättre spelare...

I och för sig brukar jag aldrig önska motståndare med någon speciell rating, däremot brukar jag poängtera att jag vill spela mot riktiga hetsspelare, det vill säga sådana som håller tiden. Märkligt nog så får jag ändå spela mot spelare som har bättre rating men tydligen inte behärskar att hålla tiden!
 
Lily2005-10-21 12:56
Antal inlägg: 39

Elefanten var inte tillgängligt för de med mindre än 1500 i rating. De som hade mindre kunde inte klicka sej in i rummet.
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?