Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 588

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ebys2025-03-11 22:50
Antal inlägg: 3

Första draget med Slumpad
Hej, jag gillar verkligen Betapet och spelformen Slumpad. Men det är otroligt irriterande att någon enbart på tur kan vinna ett spel på första draget som kan ge astronomiska poäng.

Är det inte dags att begränsa första dragets poäng nu?

fotskada2025-03-12 00:05
Antal inlägg: 26

Alla spelare som går in på slumpat bräde vet ju förutsättningarna Visst kan en match avgöras direkt på första draget men det kan också många gånger bli så att det andra draget (det som den som inte fick börja) är mer lönsamt då den spelaren kan ha mer att välja på. Dessutom är det ju just slumpad så var de mest lönsamma rutorna hamnar varierar så.

Jag tycker att som det är nu är det bra, för många år (äsch, det kanske inte var så många år trots allt)var det i så fall värre.

Det enda som stör mig är att några som fått en kanonstart medvetet sedan spelar så sakta att matchen tar slut just i vetskap att de vet att de kan göra så (om de har dålig rating och spelar mot någon betydligt bättre)

försök då2025-03-12 09:06
Antal inlägg: 7

Gnäller du även när du själv kan lägga ett bra första ord i slumpad?

ebys2025-03-13 00:09

Haha vad tror du? Att jag tycker reglerna borde ändras bara i vissa fall?

Har fortfarande inte hört något bra argument varför det skulle vara bra eller roligt att riskera förlora en match i första draget.

GrandeGranen2025-03-13 20:50
Antal inlägg: 75

Vad vill du se för maxpoäng för första draget då?

soste2025-03-13 22:53
Antal inlägg: 15

Det är inte kul för någon om det blir en massa poäng på första draget.
En lösning är kanske att man inte får dubbla poäng då!

GrandeGranen2025-03-15 00:37
Antal inlägg: 75

Inte helt dum idé faktiskt. Det kanske hade funkat :)

ebys2025-03-17 22:09

Jag tycker att första draget borde fungera precis som standard. Man får x2 utan möjlighet till massa extrapoäng.

häggeby2025-03-18 11:34
Antal inlägg: 99

ebys...Det är ett spel och det är ju samma som med lotto..i bland har man tur och vinner...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?