Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade76
Mobilspel
Pågående21 821

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mimer - Ej medlem längre2005-10-31 21:55
Antal inlägg: 38

Alltid svar?
Får man alltid svar på sina anmälningar och frågor? Jag anmälde för några dagar sedan en person som höll på med okvädningar hela matchen!
 
vulcan2005-10-31 22:23
Antal inlägg: 7666

Ah! Det är en av sakerna jag älskar med scrabble. Här stöter man på folk som använder alla dessa gamla fina ord som gör svenskan till ett så härligt och märgfullt språk. OKVÄDA med avledningar är helt klart ett av de orden. Härom dagen skrev någon FÖRTY i ett annat inlägg. Jag hoppas att de NIDINGSDÅD som Mimer utsattes för inte förblir OBEIVRADE utan att den skyldiga får en REPRIMAND på det att det må lända honom/henne till EFTERRÄTTELSE. Så det så!
 
Blue Ztar2005-10-31 22:35
Antal inlägg: 1065

Vad är det för svar du vill ha på en anmälning? Du har ju uppmärksammat övervakaren på den spelarens beteende, vad som sen sker mellan övervakaren och spelaren tycker jag är en sak mellan dem.
 
Mimer - Ej medlem längre2005-10-31 22:40
Antal inlägg: 38

Trodde bara att man skulle få någon bekräftelse på att det setts över eller något.
 
Birgerkung - Spelvärd2005-10-31 22:40
Antal inlägg: 2392

Okvädinsord är ett ord som jag länge trodde stavades annorlunda än just så. Det kan i och för sig stavas okvädingsord också men däremot inte okvädningsord, vilket var vad jag länge trodde. Och det var jag nog inte ensam om. Att tro.
 
Birgerkung - Spelvärd2005-10-31 22:43
Antal inlägg: 2392

Förresten ska det visst heta okväden och inte okvädningar. Enligt SAOL då. Man lär sig nåt nytt varje dag.

(Ursäkta att jag inte håller mig till ämnet i den här tråden)
 
Mimer - Ej medlem längre2005-10-31 22:59
Antal inlägg: 38

Läs din andra mening i första inlägget..Finn ett fel mellan de där långa orden!
 
Mimer - Ej medlem längre2005-10-31 22:59
Antal inlägg: 38

Såg nu! *s*
 
vulcan2005-10-31 23:01
Antal inlägg: 7666

Ja då har jag lärt mig nåt nytt idag också. Känns nästan som ett parallellfall till SKAF(F)ÖTTES.
 
Jo-na-tan - Ej medlem längre2005-10-31 23:05
Antal inlägg: 1955

Mimer: Eftersom det kommer så mycket mail kan det ta ett par dagar innan någon läser/vidtar åtgärder på ett mail, ha tålamod
 
vulcan2005-10-31 23:14
Antal inlägg: 7666

För att nu ta ansvaret för att återföra Mimers tråd om inte till brunnen så iaf till ursprunget så kan jag väl säga att jag inte är helt säker på att Blueztars inställning är den mest lämpliga. Om jag lämnar någon typ av klagomål till en affär, ett serviceföretag eller en siteadmin så väntar jag mig nog normalt någon typ av återkoppling. Om jag gör mig besväret att anmäla någon här - det har hänt en gång hittills - så är det inte bara för att jag blivit personligt uppretad, utan också för att jag tror att sajten tjänar på att folk som uppför sig dumt får en tillsägelse eller i värsta fall blir avstängda. Stämningen totalt här inne är ju en funktion av hur alla uppför sig. Nog tycker jag att den som anmält kan få en kortfattad återkoppling åtminstone. På Ordspel kunde en anmälare se den anmälningar h*n gjort själv och även vilken åtgärd de lett fram till - det kunde vara Ingen åtgärd/Varning/Avstängnin g. Jag kan inte se något integritetskränkande eller olämpligt i det.
 
Mimer - Ej medlem längre2005-10-31 23:43
Antal inlägg: 38

Håller med och det här är något i alla fall jag reagerar på. Motspelarens namn är censurerat!

Ansluter till spelservern...
» Anslutning upprättad.
» V.g. invänta dina motståndare...
» Ts tur.
Mimer: Hej
» T passade.
» Mimer:s tur.
» Mimer passade.
» Matchen avslutas automatiskt om inga ord lagts på tre spelvarv.
» Ts tur.
» T passade.
» Mimer:s tur.
» Mimer bytte 1 bokstäver.
» T:s tur.
T: IDIOOOOOOOOT
»T: OM (8).
» Mimer:s tur.
» Mimer: BEST, OMS (162+10=172).
» T:s tur.
» T: ÅL, TÅ (7+5=12).
» Mimer:s tur.
» Mimer: SE, BE (9+6=15).
» T:s tur.
» T bytte 7 bokstäver.
» Mimer:s tur.
» Mimer: ENS, SEN (4+3=7).
» T:s tur.
» T: NOS, OS (8+3=11).
» Mimer:s tur.
» Mimer: OSS (4).
» T:s tur.
» T bytte 7 bokstäver.
» Mimer:s tur.
» Ej korrekta ord: KOMS.
» Du har 2 försök kvar.
» T bytte 1 bokstäver.
» Matchen avslutas automatiskt om inga ord lagts på tre spelvarv.
» T:s tur.
» T: TE, SE (4+2=6).
» Mimer:s tur.
» Mimer bytte 3 bokstäver.
» T:s tur.
» T: PUSS, NU, OS (10+5+3=18).
» Mimer:s tur.
» Mimer: OST (4).
» T:s tur.
» T: VD, TV, SED (4+4+3=11).
» Mimer:s tur.
» Mimer bytte 2 bokstäver.
» T:s tur.
» T bytte 7 bokstäver.
» Matchen avslutas automatiskt om inga ord lagts på tre spelvarv.
» Mimersr: tur.
» Mimer bytte 2 bokstäver.
» T:s tur.
» T passade.
» Mimer:s tur.
» Mimer passade.
» T:s tur.
» T: TVI (5).
» Mimer:s tur.
» Mimer: PI (5).
» T:s tur.
T: du e fna dum i huvet
T: måste du härma mig
» T passade.
» Mimer:s tur.
» Mimer passade.
» Matchen avslutas automatiskt om inga ord lagts på tre spelvarv.
» T:s tur.
T: dslnbpah
T: ädsf
T: adf
T: k
T: adtjf
T: kgj
T: td
T: tadj¨hjtaeär
T: CP BARN
T: jag ska änmäla dig dig för härminng
T: jagval handzi
» T: LUR (6).
» Mimer:s tur.
» Mimer: BRA, LURA (30+12=42).
» T:s tur.
» T: HY, BY (27+33=60).
» Mimer:s tur.
» Mimer: SI, HI (2+3=5).
» T:s tur.
» T missade alla sina försök.
» Mimer:s tur.
» Mimer: DI (2).
» T:s tur.
» T: FE, DE (4+2=6).
» Mimer:s tur.
» Mimer: TÖ, UT, RÖ (10+5+10=25).
» T:s tur.
» T: NÄ, RÖN (4+6=10).
» Mimer:s tur.
» Mimer: SI (2).
» T:s tur.
» T: ÄTA (18).
» Mimer:s tur.
» Mimer bytte 2 bokstäver.
» T:s tur.
» T: AX, TA, AX (9+2+9=20).
» Mimer:s tur.
» Mimer: TAX (10).
» T:s tur.
» T bytte 7 bokstäver.
» Mimer:s tur.
» Mimer: PIR (6).
» T:s tur.
» T: OLAT, TAL, TAXA (5+3+11=19).
» Mimer:s tur.
» Mimer bytte 2 bokstäver.
» T:s tur.
» T: JU, TU (11+5=16).
» Mimer:s tur.
» Mimer: SIK, BYK (4+13=17).
» T:s tur.
» T: DAL, LOSS (3+5=8).
» Mimer:s tur.
» Mimer: PILA (21).
» T:s tur.
» T: MÅN, PÅ, IN (9+8+4=21).
» Mimer:s tur.
» Mimer: AS, SJU (4+12=16).
» T:s tur.
» T: RO, MO (9+4=13).
» Mimer:s tur.
» Mimer: HI (3).
» T:s tur.
» T: AZER, PUSSA (13+11=24).
» Mimer:s tur.
» Mimer: KÖLD, RÖ, MOL (32+13+10=55).
» T:s tur.
» T: FE, FE, ER (8+4+4=16).
» Mimer:s tur.
» Mimer: GE, GAS (5+4=9).
» T:s tur.
» T: VÄN, FÄ, DEN (7+6+3=16).
» Mimer:s tur.
» Mimer: FEM (8).
» T:s tur.
» T: AG, FEG (3+6=9).
» Mimer:s tur.
» Mimer: SIKT (5).
» T:s tur.
» T: RAR, HA (3+3=6).
» Mimer:s tur.
» Mimer: OK, KO, RÖK (4+4+7=15).
» T:s tur.
» T: KOD (5).
» Mimer:s tur.
» Mimer: AG (3).
» T:s tur.
» T passade.
» Mimer:s tur.
» Mimer passade.
» Matchen avslutas automatiskt om inga ord lagts på tre spelvarv.
» T:s tur.
» T passade.
» Mimer:s tur.
T: passa då feyys
T:: fettas
T: PASSA DÅ
T: idiot
T: du kan inte lägga ändå
» Mimer: RANG (4)

.

//Nu har jag här censurerat vad matchen slutade men T fick 60 poängavdrag för tid..Det vill säga han hade 12 minuter på sig i HETS och ändå gnällde han när jag, med tid kvar ville tänka mer än 20 sekunder det sista draget.

I matchens inledning var det alltså han som skulle börja matchen men slumpbrickorna låg så till att det var en fördel att INTE börja och därför passade han men när jag gjorde detsamma satte han igång. Att jag sedan hade mycket pass i matchen (jämfört med vad jag brukar ha) var för att jag med tanke på hans sätt gärna hade sett matchen ta slut.

 
Blue Ztar2005-10-31 23:51
Antal inlägg: 1065

Jag undrar om du missförstod mitt inlägg, vulcan? Jag håller fullständigt med om att "sajten tjänar på att folk som uppför sig dumt får en tillsägelse eller i värsta fall blir avstängda. Stämningen totalt här inne är ju en funktion av hur alla uppför sig.". Något annat har jag inte skrivit.

Vad jag skrev var att min personliga uppfattning är att jag inte ser nyttan med att rapportera alla åtgärder som har vidtagits, förutom för att stilla nyfikenheten. Jag hoppas helt enkelt att ni har förtroende för att vi gör vårt bästa för att skapa en så bra stämning som möjligt här.
 
Blue Ztar2005-10-31 23:57
Antal inlägg: 1065

Mimer: Sådana kommentarer ska man inte tåla. Det var bra att du anmälde det, men hur gjorde du? Använde du "Kontakta oss" eller mejlade du en övervakare?
 
Mimer - Ej medlem längre2005-10-31 23:59
Antal inlägg: 38

Både och!
 
Blue Ztar2005-11-01 00:04
Antal inlägg: 1065

Då borde det vara någon som har kontaktat den andre spelaren, eller så kommer det att ske.
 
Mimer - Ej medlem längre2005-11-01 00:05
Antal inlägg: 38

Vet att det inte är första gången han beter sig dåligt så han är nog anmäld förut.
 
vulcan2005-11-01 08:55
Antal inlägg: 7666

Nej då, jag missförstod dig inte Blueztar. Jag försökte bara sätta in anmälningar i ett lite större sammanhang. Jag tycker fortfarande att det är rimligt att den som anmäler någon får en återkoppling. Det kan vara viktigt av många skäl. Vis av erfarenheten från Ordspel vet jag att anmälningar ibland kommer från folk som varit lika goda kålsupare själva - de behöver naturligtvis få en anmärkning om detta. I andra extremänden av skalan har vi folk som blivit direkt hotade - i det fallet är det väl synnerligen angeläget att få veta att sajten t ex spärrat den hotande användarens IP eller rentav gjort en polisanmälan? Även i mellanlägena tycker jag att en allmän upplysning är rimlig.
 
Nemi2005-11-01 11:39
Antal inlägg: 5952

Mimer:
Det var mig du skrev till, och jag är ledsen att jag inte hunnit svara än. Har bara haft hektiska dagar de senaste dagarna. Otroligt men sant. Brukar alltid svara på mail samma dag, men inte hunnit. Förlåt.
Lovar att jag fixar det där asap.
 
Blue Ztar2005-11-01 12:38
Antal inlägg: 1065

Vulcan: Att jag trodde att du missuppfattade mig var för att du skrev att min inställning "inte var den mest lämpliga" och sedan skrev det där om att "sajten tjänar på att folk...". Jag uppfattade det som att du trodde att min inställning var att jag inte höll med om det.

Om någon har gjort något väldigt grovt så är det ett måste att föra en dialog med anmälaren.

Om någon hade varit oförskämd mot mig och jag inte hade varit övervakare så skulle jag påpekat det för en övervakare. Men vad som sedan sker hade jag haft fullt förtroende för att övervakaren ordnar, beroende på om den oförskämda spelaren hade anmälts tidigare eller inte. Det jag bryr mig om är att något görs och inte exakt vad som görs.

Men efter denna tråden ser jag att alla inte har den åsikten, så jag ska se till att anpassa mig efter det.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?