Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade58
Mobilspel
Pågående20 697

Forumkategorier

Användare Inlägg  
monk - Administratör2005-11-08 08:36
Antal inlägg: 2370

Hmm.. kan ni beskriva felet vad som händer när ni lagt in flash player 8 och inte kan spela. Får ni upp felmeddelandet om att ni har för gammal flashversion eller startar spelet fast att det krånglar?

Beskriv mer ingående så ska vi försöka rätta till det..
 
monk - Administratör2005-11-08 13:35
Antal inlägg: 2370

Nu ska det fungera oavsett om man har Flash 7 eller Flash 8 playern... :-)
 
david_i2005-11-08 15:16
Antal inlägg: 373

Det verkar som att den inte uppdaterar version trots att man trycker på den där länken. Åtminstone i Explorer. Alltså kommer man in i spelet men det är med Flash player 7 så tidigare fungerade det inte att spela.
I mozilla vet jag inte men där var jag tvungen att avaktivera Adblock. Har du någon aning varför det är så?
 
monk - Administratör2005-11-08 16:17
Antal inlägg: 2370

Som det är nu så känner Betapet av om man har version 7 eller 8 av Flash, och beroende på vilken man har laddas spelet in. Även om Betapet funkar med version 7 rekommenderar vi att man kör 8:an om möjligt eftersom den är mest stabil.
 
Mandi742005-11-08 16:57
Antal inlägg: 4

Nu funkar det för mig oxå, men det är väl för att man kan spela både med 7 och 8. Har samma problem som en annan skrev här innan. Har Linux och den nya vesrionen 8 funkar inte i Linux än.

Såjag är ju tacksam så länge ni inte tar bort att man kan spela med 7 förräns alla kan ladda ner 8.. :-D
 
zero_cool2005-11-08 20:58
Antal inlägg: 171

Har läst igenom alla inlägg men det verkar som jag fått nåt annat typ av problem. När jag försöker öppna ett spelrum är det bara vitt och jag får ett felmeddelande om scriptfel, att ett objekt förväntas på rad si o så....
Har laddat ner nya flashversionen, startat om m.m., inget hjälper, någon som har en aning om vad det kan vara? Kör på XP, Internet explorer. Supertacksam för hjälp!
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-08 22:20
Antal inlägg: 1766

hmmm. skulle just skicka ett mejl. då funkade inte: å, ä och ö... citattecknen blev snabel-a. måste bero på flashuppgraderingen. ngn som har samma problem?
 
Blue Ztar2005-11-08 22:21
Antal inlägg: 1065

På min dator byts tangentbordet mellan svenskt och amerikanskt om jag trycker ner Ctrl och Shift samtidigt. Det är inte det du har kommit åt?
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-08 22:30
Antal inlägg: 1766

nope men tack för förslaget. funkar ju alldelens ypperligt att skriva alla tecken både här och i Skype... Nåt mycket lustigt har iaf inträffat...
 
zero_cool2005-11-08 23:05
Antal inlägg: 171

Ingen som kan hjälpa mig med mitt dilemma? (Se ovan)
För att förtydliga står det så här på felmeddelandet från Explorer;

"Det har uppstått ett problem med sidan som gör att den kanske inte visas eller fungerar korrekt"
Rad: 87
Tecken:4
Kod:0
Url:www.betapet.com/clie. ..p?roomid=1

Please, någon trevlig dataexpert som kan hjälpa mig!?
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-08 23:15
Antal inlägg: 1766

inte testat davids förslag? funkade för mig som också har XP och explorer.

För er som har Internet Explorer och det inte fungerar trots att ni installerar om det via någon länk. Pröva följande:

Klicka på Verktyg/Internetalternati v
Gå till programfliken och klicka på tilläggskomponenter
klicka på shockwave flash objects och titta vad som står längst till höger
det ska stå flash8.ocx
om det inte gör det
uppdatera på knappen längst ner till höger.
Om det står flash8.ocx så borde nya versionen vara installerad.
Om det ändå inte fungerar, pröva att ta bort alla temporära internet filer i första fliken när man går på internet-alternativ.

Det har åtminstone funkat för mig och några till.


 
zero_cool2005-11-08 23:21
Antal inlägg: 171

Nej, det fungerar dessvärre inte. Det står flash8.ocx och jag har tömt cachen och startat om 1000 gånger, inget verkar funka, får bara upp samma tomma vita screen och felmeddelande... :(
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?