Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 534

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Töyen2005-11-23 11:58
Antal inlägg: 11

Varför finns det inget
riktigt hetsspel här på betapet?
 
Blue Ztar2005-11-23 12:36
Antal inlägg: 1065

Vad menar du med riktigt hetsspel???
 
Birgerkung - Spelvärd2005-11-23 14:56
Antal inlägg: 2392

Men snälla någon! Här behövs det läras ut lite forumvett.

1. Använd en rubrik som säger något om vad inlägget handlar om.

2. Om du ställer en fråga - formulera dig så att det tydligt framgår vad problemet är.
 
jssfrk2005-11-23 15:07
Antal inlägg: 771

Jag tror vad som avses är den "debatt" som länge "rasat" om varför folk drar ut på tiden så mycket i hets-versionen av spelet och som det startas tolv trådar i veckan om.
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-11-23 15:28
Antal inlägg: 173

Men att det behövs ett "riktigt hets" håller jag med om. Kanske ett rum på prov som kan utvärderas sedan inför det där att matcherna ska brytas efter viss tid?

Jag har roat mig med att kolla av mina senaste 30 matcher...Cirka 75 procent av dem har jag bokat som "riktig hets" och resterande har andra bokat som hets...

Mina motståndares övertid... De som är markerade med X innebär att mostådnaren inte gått över alls eller med mindre än en minut

-4,53
-2,17
X
X
-3,05
X
-3,52
X
3,08
4,04
X
X
-1,48
-2,01
-2,36
(match mot en person med väldigt många avbrutna och försvann nu också)
-1,16
-2,35
-2,24
X
X
X
-2,40
-3,08
X
X
-3,43
-2,10
X
X

Jag tror tyvärr att den här statistiken är rätt vanlig trots att jag bara mätt den under två dagar.
 
Töyen2005-11-23 17:25
Antal inlägg: 11

Hade varit kul om det fanns ett riktigt hetsspel... o inte bara seghetsspel
 
Legobiten2005-11-23 18:42
Antal inlägg: 617

Men snälla... läs Birgerkungs inlägg eller gnäll i nån privatchatt... *suck*
 
DomPérignon - Ej medlem längre2005-11-23 22:39
Antal inlägg: 48

men får väl fan skriva hur man vill eller hur? alla är inte lika petiga som er, jag fattade precis vad han ville få fram, och ni som är så överdrivet duktiga på att skriva foruminlägg borde väl isf kunna förstå vad han menade?
Jag håller med honom, hets är för lindrigt på något sätt..tidstilläggen är inte höga nog och att man kan dra över på minustid är ju bara löjligt. Tycker typ spelet borde avbrytas om någon kommer ner på noll, och att denne då förlorar.
 
Ond tomte - Ej medlem längre2005-11-24 00:34
Antal inlägg: 13

Gnällspikar, tomten kommer att straffa er. Var glada att motståndaren går över tiden så får ni ranking. Några julklappar blire inte i år.
 
Ond Hund - Ej medlem längre2005-11-24 03:55
Antal inlägg: 2

Det är inte helt ovanligt att någon av mina motspelare har omkring 3-4 min kvar av sin tid under en hetsmatch. Behöver jag tillägga att deras spel suger, att jag brukar vinna i utklassningsstil?
Förstår överhuvud inte meningen med att kasta ut brickorna utan minsta tanke - varken i det nuvarande draget eller i kommande.
Det är meningslöst sett ur alla synvinklar: Om man "spelar för att det är roligt", eller om man vill vinna och höja sin rating.
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-11-25 02:18
Antal inlägg: 173

Leogbiten..Jag förstår att det kan uppfattas som gnäll och så, men just antalet hetsmatcher som går över tiden med mer än två minuter visar att behovet av någon åtgärd som gör att det verkligen blir hetsmatch.

Och jag tänker inte bara gnälla utan ge konstruktiva förslag

*Ytterligare en kategori av matcher, "riktig hets", "hetshets" eller så där det antingen blir betydligt högre tidsstraff eller att man sänker gränsen för detta spel till "max fyra minuter" per spelare.

* Att de sex minuter man har tillförfogande per spelare på hets delas ut direkt så att en spelare kan hushålla med dessa minuter hur den vill. Detta förslag är dock endast bra om man trots hetsbokning har tid att sitta och spela i evighet för risken är ju att spelare som inte håller tiden går in där och sedan ändå använder en massa minuters överitd.

** Ett matcherna bryts efter en viss överitd, men detta tycker jag ska vara olika beronde på spel. Fem minuters överitd har sagts från övervakare tidigare men när detta ska införas har det inte kommit något besked om. Fem minuters övertid i hets tycker jag är på tok för snälla regler då det ju nästan är att använda dubbelt så mycket tid som är tänkt. Två eller högst tre minuter tycker jag vore bättre.


**Att det i väntan på att något annat konkret händer införa ett speciellt rum för "riktiga hetsspelare". Inget kan ju hindra att även andra kommer in i och för sig, men jag tror att de då riskerar att fler märker att de spelar sakta och att de får svårt att i alla fall hitta motståndare därinne.
 
Huvet2005-11-25 03:40
Antal inlägg: 46

"DomPérignon: man får väl fan skriva hur man vill eller hur?"
Nej det får man inte. Otrevligheter är ett exempel på saker man inte får skriva. Däremot hindrar vi sällan folk från att uttrycka sin åsikt på ett moget sätt.

"Ond Hund: Behöver jag tillägga att deras spel suger, att jag brukar vinna i utklassningsstil?"
Där ser vi exempel på en typisk otrevlighet. Ni som läser detta, se och lär.

NylleRobin: Tack för att du förklarar precis vad du menar. Jag tror att utvecklarna kommer att läsa ditt inlägg och tänka över det du säger. Hur snart det kan byggas kan jag dock inte svara på, utvecklarna har jobb att göra och hela siten är ju gratis... Men det låter som vettiga förslag tycker jag.
 
odin - Administratör2005-11-25 22:52
Antal inlägg: 7442

Matcherna skall brytas efter fem minuter, detta införs i nästa uppdatering.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-11-26 00:12
Antal inlägg: 2977

denna fråga är besvarad
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?