Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-02 15:42 | |
![]() | Förbud mot allt man inte tycker på macken? Jag hörde på nyheterna att en anställd på en mack inte tyckte om att de sålde porrtidningar, så macken slutade sälja dessa. Kan man som mackanställd kräva att de slutar sälja tobak och snus också om man är emot det? Eller kanske godis och snacks med samt allt annat som är ohälsosamt eller äckligt ur den anställdes synpunkt? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-02 15:43 | |
![]() | Jag skulle gärna stödja en mack som hade de förbuden. | |
| vulcan | 2008-07-02 15:43 | |
![]() | Varför inte bensinen? Den är ju trots allt en av våra största miljöfaror och tänk om skiten exploderar när du står där och ska sälja korv till de hungriga bilägarna? | |
| Miss_jk | 2008-07-02 15:44 | |
![]() | Tror jag inte, men om inte affären gör så stor vinst på porrtidningarna och den anställde kanske är grym på det h*n gör, så kanske man överväger det. Önskemål måste väl alla på en arbetsplats få ha, sedan är det ju helt upp till den ansvarige att ta ställning till dem. | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-02 15:44 | |
![]() | Man kanske ska sluta på jobbet och börja på en mack istället, där verkar man ju ha changsen att ändra på saker i världen. | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-02 15:45 | |
![]() | Hoppsan vilken stavning chans menar jag | |
| Miss_jk | 2008-07-02 15:45 | |
![]() | changsen..? Så har jag bara hört folk säga, men aldrig skriva... | |
| Miss_jk | 2008-07-02 15:45 | |
![]() | =D | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-02 15:50 | |
![]() | Vulcan, du påminner om min son ;) Han sa igår då vi åkte bil att han minsann skulle ha en bensinmack utan bensin för då måste man ordna andra bilar ist. Han skulle göra bilar som gick på solsken. Jag vet inte om man som anställd kan besluta vad som ska säljas i en butik dock, låter mer som något en ägare/chef bestämmer. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:01 | |
![]() | Tinatintin: Jag tror inte du får så mycket bättre förutsättningar att ändra världen om du börjar jobba på en mack istället. Vill du verkligen göra något finns det bättre alternativ. Jag skulle tippa på att det genom åren säkerligen funnits någon ICA-butik som dumpat en vara av liknande anledning med. | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:11 | |
![]() | Inte för att jag menade allvar men, visst det har du rätt i ;0) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:12 | |
![]() | Vad ville du med tråden om inte diskutera det du berättade om? :S | |
| emmylicious | 2008-07-02 16:14 | |
![]() | andraideal, din son kommer bli stor en vacker dag! (inte i bemärkelsen vuxen eller tjock) | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:17 | |
![]() | Nu när fackföreningar helt gett upp om att försöka hjälpa sina medlemmar med arbetstrygghet och lönesättning har de bestämt sig för att även begränsa deras valfrihet. Det är väl ett naturligt steg antar jag. "Tidigare i veckan berättade Dagen att facket hotade sätta en bensinmack i Piteå i blockad. Orsak: Butiken sålde porrtidningar. På lördagskvällen plockades tidningarna bort från hyllorna . Niklas Svenlin, anställd på macken, som kämpat i flera år för att få bort porren, blev den store segraren i denna envig." www.dagen.se/dagen/A...?I D=154999 | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:23 | |
![]() | Jag menade bara att jag inte menade allvar med att byta jobbet mot ett jobb på macken ;0) | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:24 | |
![]() | Jag tycker att det är jättebra att en anställd har stått upp för det han trott på och vunnit. | |
| sapientum - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:24 | |
![]() | Mannen som fick bort porrtidningarna är min nya idol | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:27 | |
![]() | Nu var det ju iofs facket som fick porren bortplockad genom att hota en rörelse som inte gjort annat än sålt material som faller inom ramen för yttrandefrihet. Jag vet inte om facket kanske har brutit mot nån lag här faktiskt... nästa steg vore ju att till exempel hävda att man inte vill arbeta ihop med svarta. | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-02 16:28 | |
![]() | Själv har jag ingen åsikt om just porrtidningar, lägger aldrig ens märke till dem. Mitt stora problem är chipshyllan, den skulle kunna få försvinna från min närmaste mack. Jag skulle gå ner tokmycket om den försvann. (Har långt till affären, men nära till macken och inget körkort och bussen går ca 1 eller två ggr om dagen.) | |
| bobo flux | 2008-07-02 16:58 | |
![]() | ordhämnaren: Det faller nog under någon diskrimineringslag. Men jag förstår vart du vill komma. Jag vill plocka bort alla sytidningar såsom Allas, Allers, Hemmets journal och dylikt! | |