Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 573

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Elianne2006-01-20 22:25
Antal inlägg: 23

Resor
Vilket land reste du till senast ?

Vilka änder har du besökt ?

Vart har din bästa resa gått till ?

Sämsta resan någonsin ?

Finaste strand ?

Drömresemål ?

:)

LoveEye2006-01-20 22:28
Antal inlägg: 364

BEsökt; Sverige, Norge, Finland,DAnmark,Grekland, Spanien,Teneriffa,Tunisie n, Egypten,Kina,Frankrike,Be lgien,Österrike,KroatienI talien,Sicilien(är därifrån), ja.. de var nog det.. Så ska jag förmodligen till Serbien i sommar med pojkvännen =)

Senast var jag i Italien, alltid fint där.

Sämsta resan är väl Finland och Norge haha.

Drömresemålet är Aruba :):)

Elianne2006-01-20 22:36

Mina egna svar;

Cypern

Cypern, Turkiet, Tunisien (x3), Thailand, Grekland (x3), Spanien, Frankrike, England, Bali, Gambia, Tyskland, Estland, Norge-Finland-Danmark.

Bästa resan var till Grekland med dåvarande sambon...

Sämsta resan... Helt klart Spanien. För varmt, för mycket folk..

Finaste stranden.. Tunisien eller kanske Bali..

Drömresor; Santorini, Kenya, Italien mfl

Nästa resa som sker inom 2 månader går till än så länge okänt resmål.... (sista min)

LoveEye2006-01-20 23:39

ja nu glömde jag skriva hur många ggr de var jag varit i de olika länderna, men strunt samma.

Glömde också Bulgarien, jag tycker de finns många länder med grymma stränder =)

HappyU2006-01-21 00:44
Antal inlägg: 6836

Senaste resa var en kryss till Åland, om det kan räknas som "utland" *ler*

Bästa: var till Calgary!

Sämsta: Tillhör inte globertrotter skaran så jag har inte hunnit med att få nån sämsta än *ler*

Drömresemål: Tbx till Calagry med omnejd.

Nästa resa: Blir nog en sväng till Åland men nästa långresa går nog till Calgary.. ska försöka komma tbx dit nästa sommar.

Mitzy2006-01-21 00:45
Antal inlägg: 221

Till Sverige!
Vilka änder har du besökt ? Sverige, Norge, Finland, Danmark, Island, USA, Kanda, Mexiko, Tyskland, Berlgien, Holland, Frankrike, Luxenburg, England, Skottland, Wales, Irland, Spanien, Italien, Malta, Turkiet, Grekland, Cypern, Marocko, Forna Sovietunionen, Polen, Tjeckolsovakien, Forna Jugoslavien, Tunisien, Quatar, Saudi, Jemen, Egypten, Chad, Kameun, Nigeria, Ghana, Kenya, SydAfrika, Elfenbenskusten, Venezuela, Peru och Chile, Cayman Islands. (Fast det kanske är lite fusk eftersom jag höll på med utvisiningar i många år)

Vart har din bästa resa gått till ? Sverige - utan tvekan att se familj och vänner slår allt!!!! för att inte tala om att ta med sig en termos med kaffe och gå ut i skogen....dofterna och ljuden...finns det något bättre?????

Sämsta resan någonsin ? Chad. Blev tagen som gisslan av myndigheterna i några dagar. INTE kul att trösta mamma.......

Finaste strand ? Cayman Islands....som att simma i ett akvarium, med alla färggranna fiskar runt omkring en.

Drömresemål ? Mustang. Har ansökt om inresertillstånd och bör väl få det om några år.

lelou - Ej medlem längre2006-01-21 19:28
Antal inlägg: 2025

Senast: Bulgarien.

Vilka länder har du besökt ?
Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Turkiet, Saudi-Arabien, Kroatien, Serbien, Tjeckoslovakien, Österrike, Belgien, Holland, Ryssland, Bulgarien, Rumänien, Kanarieöarna, Spanien, Italien, Portugal, Schweiz, Norge.

Bästa: Österike, alla ggr.

Sämsta: Minns inte, men det torde vara Norge resan. Vackert land men dyrt!

Drömresemål : Virgin Islands el Jamaica

Finaste strand ? ....hm...Bulgarien har fina stränder. Alcudia på Mallorca hade också väldigt fina stränder.

LoveEye2006-01-22 14:23

Lelou; Hur var Serbien? Ska dit i sommar förmodligen..
Behövde du visum för att vara där?

anol2006-01-22 15:36
Antal inlägg: 203

Senast: Sydafrika och Mocambique (kom hem förra lördagen)

Besökt: Norge, Danmark, Finland, Island, Schweiz, England, Tyskland, Italien, Frankrike, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Ryssland, Kalininggrad, Grekland, Portugal, Australien, Nya Zeeland, Thailand, Västindien, Sydafrika, Mocambique

Bästa: Svår fråga... Schweiz alltid bra eftersom jag då får träffa min pojkvän :-) Men som resmål skulle jag nog säga Mocambique, Nya Zeeland eller Island

Sämsta? Ännu svårare fråga... Tycker nog aldrig att Finland har varit någon dunderhit

Finaste strand? De pyttesmå sandöarna ute vid stora barriärrevet, Australien

Drömresemål? Arktis, Equador, Afrikas alla länder

balian2006-01-22 21:06
Antal inlägg: 36

Senast: kroatien (L)

besökt: norge,danmark,kroatien,gr ekland,spanien,italien(ve nedig),tyskland,frankrike ,luxemburg...

bästa: kroatien, ska dit igen snart!! för tredje gången men men XD
sämsta: grekland, jag fick ligga på sjukhus å inte bada :(
finaste strand: spaaanien, aslång strand!
dröm...: hmm... jorden runt XD.. typ till nya zeeland ;)

Elianne2006-01-22 21:55

MITZY.. oj det var många länder det... läste om han i Aftonbladet resa som hade besökt ALLA 163 länder.... "avundas".

ANOL; Också berest... vad gjorde du i Mocambique ? (semester eller jobb?)

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-01-22 22:02
Antal inlägg: 2979

Vart ligger mustang

Elianne2006-01-22 22:04

ja det undrade jag oxå....

Mitzy2006-01-22 22:11

Mustang är ett litet slutet land som ligger nära Nepal. Endast några hundra turister släpps in varje år. Man ansöker om tillstånd för att få resa in, det tar rätt många år innan man får inresetillstånd, jag har väntat i drygt åtta år nu....

GUBBRÖRA2006-01-23 13:13
Antal inlägg: 2

Hur ansöker man om inresetillstånd till Mustang? Och var??? Har du någon länk eller tips på sida som man kan söka i från?

Mitzy2006-01-23 14:48

Jag har tyvarr ingen lank. Jag gav en kompis en power of attorney sa han kunde skriva under at mig pa deras konsulat i Nepal och nagra veckor senare fick jag ett brev som vanligt upplyste mig om att jag nu fanns pa deras lista av folk som vantade pa en "inbjudan" (las inresetillstand) fran Mustang. Jag tror inte de har nagon delegation i Stockholm, men jag VET inte, jag bara gissar. Jag vet att de inte hade det pa den tiden jag bodde i Stockholm, men det ar ju nagra ar sedan, sa det kan ju ha andrats. Det som ar spannande med Mustang ar just att inte sa manga turister far komma in sa det ar ett "oforstort" land och otroligt, vansinnigt vackert bergsland. man tar sig fram med sma bussar eller hast. Hasten hyr maninte utan koper, tar hand om och saljer i slutet av sin resa, eftersom konceptet med hyra inte finns dar. Sa fort jag far resa dit kommer jag att gora det och sedan lamnar jag givetvis en rapport for de som ar intresserade har pa Betapet.

saittam75 - Ej medlem längre2006-01-23 15:21
Antal inlägg: 16806

- Finland, tur o retur

- Finland, tur o retur

- Finland, tur o retur

Sämsta resan någonsin ?

- Finland, tur o retur

Finaste strand ?

- Hmm..

Drömresemål ?

- Ingen aning..

Som ni märker har jag i stort sett aldrig lämnat Sverige, utom en enda båtresa till Finland, tur o retur.. :)

tokflickan2006-01-23 22:36
Antal inlägg: 38

Senast (november 2005) reste jag till Egypten med min sambo.

Har hittills bara besökt Finland, Norge, Danmark, Ryssland, Estland, Bulgarien, Turkiet, USA, Egypten.

Bästa resan: Att resa i Sverige är väldigt fint i sig, finns så mycket vackert, som uppe i fjällen eller nere i Vänerskärgården men måste ändå svara Egypten i höstas. Helt underbar semester.

Sämsta är svårt, alla resor har gett mig något så vet inte vad jag ska klaga på. Men Estland var väl inte riktigt min grej om jag måste välja nåt.

Finaste strand för mig är definitivt INTE stränderna jag besökte i Turkiet men däremot kan nog någon av stränderna i Egypten få platsa där tills vidare.

Drömresemål finns det många men transsibiriska järnvägen vore en upplevelse. Skulle också vilja åka till Peking för ett längre besök och Nya Zeeland och Peru verkar spännande.

helena2006-01-23 22:59
Antal inlägg: 214

Senast: Italien våras

Besökt: Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Polen, Spanien, Tyskland, Frankrike, Montecarlo, Belgien, Holland, Italien, Vatikanstaten, Kroatien, Bosnien, Grekland, Cypern, Turkiet, Estland, Lettland, Ryssland, Bulgarien, England, Schweiz, Kina /Baijing/Shanghai/, Indien /Kerala/Goa/Karnataka/Mum bai/, Egypten, USA /NY/NJ/MA/ME/FL/OK/PA/ DC/, Kanada /Ontario/Quebec/, Tobago, Barbados, (Mellanlandningar Portugal, Island, Österrike)

Bästa resan: Alla

Sämsta resan: Ingen

Bästa stranden: Tobago, något i stil med Juicy Fruit-reklamen som sändes förr i tiden

Drömresemål: Kajmanöarna, Angkor Wat, Buenos Aires, Regnskog i Brasilien, Serengeti, Stora Barriär-revet, Prag, Jerusalem, Chicago, New York

Nästa resa: Blir en ny sista-minuten grej som överraskar mej själv ;)

Koste2006-01-23 23:51
Antal inlägg: 423

Estland, i fredags
37 st
Hemavan, 6 månader.
Sämsta resan någonsin ?
Narva -90
Finaste strand ?
Dominikanska rep