Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| busan63 | 2008-07-18 13:12 | |
![]() | otrohet?! Var går gränsen för otrohet???fysisk sex, telesex, mm | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-18 13:13 | |
![]() | Det är väl upp till dig och din partner att avgöra. Alla har olika referensramar. Om man ska leva i tvåsamhet är det nog rätt bra att man kollar vad den andres referensramar till otrohet är. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-18 13:20 | |
![]() | Det där var så bra svar att tråden kan låsas nu. ;D | |
| MaBinta | 2008-07-18 13:20 | |
![]() | Vad skulle du kunna göra med en annan person medan din partner tittar på? Allt som du känner att du INTE vill göra, måste väl räknas som otrohet? | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-18 13:22 | |
![]() | Tack Nattravn. Det finns ingen universell benämning på vad otrohet är, allt är ju individuellt till vad man själv anser och har man speciella tankar om vad otrohet är så bör man ju också se till så ens partner har samma ramar annars lär det bli rätt mycket otrohet! | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-18 13:58 | |
![]() | Prexis. | |
| imnotokay | 2008-07-18 14:41 | |
![]() | jag personligen tycker att gränsen går då man fantiserar om en specifik person. tanke går ju ofta till handling, tyvärr. men som sagt, det är ju upp till var och en :) | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:44 | |
![]() | jag tycker nog att otrohet(eller åtminstånde ett steg på vägen) är när man måste hemlighålla en kontakt med motsatt kön, om man bara är kompis så behöver man inte vara hemlig? | |
| bobo flux | 2008-07-18 14:47 | |
![]() | imnotokay, jag tycker inte man kan inte anklagas för att vara otrogen om man fantiserar om någon annan. Tanken är fri, och skall så vara utan begränsning. Jag har tänkt på att vara otrogen någon gång, och jag har förkastat tanken. Jag har fantiserat om andra människor medan jag varit i ett förhållande, men jag låter det stanna vid just fantasi. Det är när tanken har övergått i handling som man kan börja diskutera... | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:48 | |
![]() | Jätteotrevlig: Du snackar som du har förstånd till, ibland i vissa förhållanden måste ngn även hemlighålla kompiskontakter oxo, även om det bara är kompisar o inget annat, för den andres partner är så svartsjuk och "tror" en massa direkt, utan att det funnits ngt alls. Jag hade en polare som hade det så ett tag tills han avslutade det. O han hade ICKE vart otrogen. Så där hade du fel, eller som emman säger, du är ute o cyklar nu. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:50 | |
![]() | hehe Min gräns är ganska vid och tillåtande så länge man är öppna om allt. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:51 | |
![]() | bobo flux: det e ju just det som är det fina i kråksången att man kan använda fantasier utan att va otrogen. Jag tror nog de flesta som har förhållande tittar på andra på stan, på playan etc etc, o visst kommer det en o annan tanke eller fantasi fram om denne tilltalar en. Men det e inte otrohet. Hjärnan är den mest erogena zon vi har... | |
| bobo flux | 2008-07-18 14:53 | |
![]() | jag håller med elPatron! Min gräns är för övrigt som en taskig mutation av Berlinmuren och USAs södra gränser ;) | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:53 | |
![]() | trash: prexis, beroende på ens läggning osv så avgörs gränsen där, det finns dom som låter sin partner ha sex med massa andra medan dom knappt får ha det själva, men dom har valt det så, cuckold-förhållande tex, swingers har en annan syn osv osv | |
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:54 | |
![]() | Jag håller med jättetrevlig. Gör man saker som man inte vill partnern ska veta börjar man snudda på gränsen till otrohet för då har man inte riktigt rent mjöl i påsen. Om jag exempelvis går och äter en lunch med en manlig bekant och kan berätta det för min partner är det nog ganska oskyldigt men om jag däremot smyger med det är det fel. | |
| bobo flux | 2008-07-18 14:54 | |
![]() | Bra skrivet 14:51, elPatron :) Det sammanfattar min ståndpunkt mycket väl. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:55 | |
![]() | bobo: :) | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:57 | |
![]() | imnotokay: Har du förhör med din partner då varje dag, typ? -"VEM har du tänkt på idag?" -"Vad gjorde ni i tankarna?" -"Vem mer har du tänkt på idag?" -"Va, har du tänkt på 5 andra personer idag, du har varit otrogen 5 ggr idag, uuuuuuut, packa o försvinn!!" Eller? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:58 | |
![]() | En sak jag inte greppar är varför folk blir sura på den som det är otroget med. Har hamnat i den sitsen och varför skulle jag ha ansvar för ett annat förhållande? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:58 | |
![]() | Har hamnat i den sitsen förr* | |