Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 502 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stagnelius | 2008-08-13 09:41 | |
![]() | Vad göra åt dryg mellanchef? På mitt arbete har vi fyra mellanchefer varav en är fullständigt vedervärdig. Istället för att stötta medarbetarna så kommer h*n fram och ifrågasätter varför vi inte presterar tillräckligt bra. Denna mellanchef har den typen av spydiga och otrevliga ton som gör att skitsnacket börjar sprida sig på jobbet. Problemet är att vår arbetsplats inte präglas av öppen kommunikation och om någon av oss skulle säga till chefen är det troliga att vår egen anställning hotas. Jag känner att jag måste agera på något sätt men vill alltså inte göra det själv. Samtidigt känns det fel att ex. skicka ett anonymt mail till chefen och förklara scenariot. Några förslag eller egna erfarenheter ang. detta? | |
| snorklan | 2008-08-13 09:47 | |
![]() | I Sverige är det väldigt svårt att sparka någon, så att skvallra på pucko-chefen är inte något som renderar avsked. däremot kanske det blir jobbigt i korridorerna.. inte alltid kul att vara den som tjallar. men skit ska skit ha, så på chefen bara! | |
| Sotfinger | 2008-08-13 10:11 | |
![]() | Kan inte ni arbetskamrater snacka ihop er om en strategi och sen ta upp saken med antingen mellanchefen själv eller den högre chefen? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-13 10:18 | |
![]() | När ett gift smugit sig in i arbetsplatskroppen måste det tas itu med, så snart som möjligt. Det försvinner mycket sällan av sig själv. Rak kommunikation är alltid att föredra, tycker jag. Bjud in mellanchefen till ett snack. | |
| Stagnelius | 2008-08-13 10:21 | |
![]() | Det företag jag jobbar för är inte känt för en god personalvård...så det skulle inte förvåna mig om de gör allt för att sätta åt de som klagar. Mellanchefen har förmodligen stöd hos chefen tyvärr. Men är ett anonymt mail till chefen för taskigt mot denna vedervärdiga mellanchef? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-13 10:24 | |
![]() | Varför inte försöka att föra en dialog med mellanchefen först? Om detta visar sig omöjligt, får du/ni ju ytterligare argument "mot" denna osamarbetsvilliga kollega. | |
| gjodan | 2008-08-13 10:42 | |
![]() | Jag och mina arbetskamrater sitter i samma sits som dig, problemet för oss är bara att mellanchefen är bästa polare med högsta chefen. Så vad gör man? Jag har också funderat på att skicka ett anonymt mail, men vetefan om det skulle funka. Jag fattar inte hur det kan bli så fel när de anställde puckot, han är verkligen en idiot. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-08-13 10:45 | |
![]() | Diskutera med dina kollegor och se om ni kan göra ngt åt saken gemensamt. Ju fler desto bättre. Ta sedan en diskussion med chefen, inte mellanchefen, och förklara hur ni tycker att den här personen påverkar er och arbetssituationen. Om chefen inte verkar vilja lyssna kan ni ju påpeka att det glada anställda antagligen ger ett mycket bättre resultat i längden än om alla går runt och och känner sig obekväma eller missnöjda. Anonymt mail tycker jag inte alls är fel heller om du skulle vilja göra det. Se då bara till att det verkligen blir anonymt också. Nytt gmailkonto samt skicka det från en allmän dator. | |
| vindsus86 | 2008-08-13 10:57 | |
![]() | jag tycker som någon annan nämnde här att ni bör ta upp det med mellanchefen. vem vet, personen kanske lider av sån brist på självinsikt att den inte förstår att den beter sig illa. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-13 11:08 | |
![]() | Ja, att rikta (stark) kritik mot en mellanchef via anonyma mail till chefen känns inte som den optimala lösningen, för någon part. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-08-13 11:27 | |
![]() | Göm knark i dennes skrivbordslåda och ring sen polisen anonymt. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-13 11:42 | |
![]() | Tycker liksom pottränad att ett rakt snack med den det gäller kommer först, och om det inte fungerar kan fler parter tas in. Det bör ligga i allas intresse att verka i ett gott arbetsklimat, men ni kanske först gemensamt bör definiera vad det verkligen innebär i praktiken? Gör först klart för dig själv vad Du behöver/vill ha i det här sammanhanget så att du sedan kan förmedla det på ett tydligt sätt. | |
| Sotfinger | 2008-08-13 12:10 | |
![]() | Det är nog viktigt att ni är enade i den här frågan, så att inte halva gänget fegar ut mitt i alltihop. Det kan skapa ytterligare elände i arbetsklimatet | |
| vindsus86 | 2008-08-13 12:56 | |
![]() | jag tycker som någon annan nämnde här att ni bör ta upp det med mellanchefen. vem vet, personen kanske lider av sån brist på självinsikt att den inte förstår att den beter sig illa. | |
| pingvin2007 | 2008-08-13 13:00 | |
![]() | knark e nog INTE rätta utvägen:S | |
| asboi | 2008-08-13 13:01 | |
![]() | spotta i hans kaffe | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-13 13:07 | |
![]() | asboi, jag hörde om en tonåring i USA, som feriejobbade på MacDonalds. Han hade något emot poliser och spottade i colan innan han serverade en polis. Det såg denne och grabben fick 6 (!) års fängelse för missfirmelse av tjänsteman! | |
| ANDERStG | 2008-08-13 13:15 | |
![]() | Det heter McDonald's men MacGyver. :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-13 13:43 | |
![]() | Oki, big mc. | |
| Loppan65 | 2008-08-13 13:49 | |
![]() | Ta reda på vilka som är skyddsombud och facklig representant och gå den vägen. | |