Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 523

Forumkategorier

Användare Inlägg  
CrazyQ2008-08-14 00:42
Antal inlägg: 602

En massa tjoller om ingenting!
Hmmmmm.......förstår inte att jag orkar sitta och läsa vissa trådar som eg. är nere på dagisstadiet....
Även om det här är ett forum för allt typ av snack, så är det få trådar som är av relevans. Mest en massa tjoller om ingenting.
Men det är väl så att på nätet håller man en ytlig bild av sig själv, för vem vågar öppna sig på ett djupare plan för främlingar.....
Är det fler än jag som håller med?

Ps. Tjoller är ett norrlänskt uttruck för svammel, tjafs. men man kan också uttrycka sig: " Gud så tjollrig du är!" Om man tex. tvekar för en sak eller så.
kanske det här kan bli en tråd om uttryck i våra dialekter? Haha!

Natti natti! *ZzzzZzzzZzz*

Nu tänker jag krypa in i djupare saker....nämligen min nattsömn och mina kufiska drömmar! *L*
Få se vad som hänt här på tråden i morgonbitti!
Kanske mest en massa tjoller? *L*

bobo flux2008-08-14 00:52
Antal inlägg: 11371

Jag köper att man kan ha en tråd öppen för tjoller, men sen räcker det.

E Solu - Ej medlem längre2008-08-14 00:55
Antal inlägg: 4715

Tänk på att Betapet är en familjesajt (även om det inte är det egentligen). Även dagisbarnen måste få ta del av forumet.

trashone - Ej medlem längre2008-08-14 00:59
Antal inlägg: 18678

Du kan ha en viss poäng även om jag inte förstår varför man skall öppna upp sig här? Som dina trådar, jag ser ingen vits med dem (min åsikt) men tydligen så är jag ensam om det. Trådar av relevans finner man på forum som är med sakinriktade.

run-marie2008-08-14 01:03
Antal inlägg: 1806

CrazyQ, häller helt med dig, vissa är roliga och intressanta att läsa, men andra är bara en massa tjafs om irrelevanta saker för många av oss. Vet inte varför jag läser ibland, men det KAN ju va´nåt intressant som nån har att komma med.

Vissa dagar tänker jag faktiskt att jag aldrig mer ska läsa i forumet överhuvudtaget. Det är bra att vissa trådar blir "låsta", men det kanske behövs lite fler så´na?

E Solu, hur många dagisbarn kan läsa? Hur ånga är vakna så här dag, hoppas igen är vaken, men det är ju bra om dom kan läsa innan dom börjar skolan iofs :-)

run-marie2008-08-14 01:06

Såg just att min stavning inte var nå´t vidare, ska nog gå och lägga mig kanske?

Varför vill förresten en del ha namn på sina valpar, veta vad dom ska köpa i present, snacka om fotvårtor m m. Har man ingen annanstans att snacka om det än här?

E Solu - Ej medlem längre2008-08-14 01:09
Antal inlägg: 4715

Jo, men där riskerar man att någon snäser av en och säger "har du ingen annanstans att snacka om det än här?". Fast det är klart, då kan man fråga: "Varför vill du läsa seriösa saker på en nöjessajt? Har du ingen annanstans att läsa än här?"

run-marie2008-08-14 01:32

Jodå E Solu, det finns ju en massa andra sajter, men jag är ju mest här inne. Det finns mycket bra att läsa här också, men jag kanske var lite hård i min bedömning.

En del HAR kanske ingen att "prata" med om en massa småkram och då blir det ju här om man ändå är inne och spelar.

Tycker fortfarande som jag sagt att man ska kunna döpa sina valpar själv, hitta på en bra present till den man tycker om osv, utan att behöva fråga i Betapets forum, men det är ju upp till var och en.

Det kommer ju upp många bra saker här också, där man kan få råd från andra människor i hela landet och i olika åldrar, det är inte det som gäller utan som CrazyQ skrev, en massa "tjoller" om saker som kanske inte SÅ många är intresserade av.

trashone - Ej medlem längre2008-08-14 01:34
Antal inlägg: 18678

run-marie: Iof att TS är aktiv i de trådarna du nämner så tror jag inte det är dem hon menar.

Det är alltid skillnad på folk o få.

barbi2008-08-14 01:35
Antal inlägg: 1924

hmm run-marie vad är bättre än ett forum o fråga om råd?? som tex namn på sina valpar:=))
Kan hålla me TS att dom flesta trådarna spårar ut:((((

Johanna73 - Ej medlem längre2008-08-14 09:45
Antal inlägg: 614

Och denna tråd var väl oxå "tjoller" dåi sånt fall :)

man behöver ju inte läsa om man inte vill? Jag spelar 80% och kollar i trådar 20%, jag skriver nåt ibland (som nu)

Miss_jk2008-08-14 09:53
Antal inlägg: 8941

Ja, om man vill ha tips på namn, presenter, restauranger o.s.v. så är väl detta ett kanonställe att fråga på! Folk i alla åldrar, från hela landet och med olika erfarenheter. Vi har ju fliken snack för att prata om just sådana grejer. Gillas det inte så kan du läsa i Seriöst i stället, där mer "väsentliga" grejer diskuteras. Däremot håller jag med om att alltför många trådar inte innehåller någonting mer än en chat mellan ett visst antal personer, vilket man kanske kan klara av via msn eller liknande. Men detta diskuteras ju i fler andra trådar redan.

vulcan2008-08-14 10:38
Antal inlägg: 7666

Det finns antagligen lika många åsikter om vad som ska finnas och inte finnas i forum som det finns forumister. Vissa mönster kan naturligtvis urskiljas, men att vi skulle kunna destillera ut nån slags allmän mening bland oss har jag slutat tro på för länge sen. En del tycker det är larvigt att prata om valpnamn, andra tycker att det är larvigt och tröttsamt att diskutera djupare ämnen än vem som vinner nästa upplaga av schlagerfestivalen. En del blir våldsamt upprörda över ett litet "fan" eller en halvsyrlig anmärkning. Andra är lika arga över att vi inte vill ha explicita diskussioner om analsex eller vilket centralstimulantia som ger bästa kicken eller varför. Och alla är tämligen övertygade om att den egna synen på forum är den enda rimliga och riktiga.

Bortsett från det tycker jag ändå att forum är ganska trevligt och innehåller - för att låna en fras från pokerproffset och elitscrabblespelaren Jim Kramers hemsida - "something to bore everyone"

bobo flux2008-08-14 11:10

Som vanligt kloka ord från vulcan. Jag kan hysa en viss förståelse för dem som kanske öppnar en tråd med ett i grunden intressant ämne, och sedan får den översvämmad av oneliners och privata skämt som inte för kärnfrågan framåt. Även om det inte rör sig om så allvarliga ting som svensk rättspraxis eller atomklyvning som öppnar för en plats i seriöst, kan det ändå finnas ett allmänintresse, ett exempel är tråden för allsvensk fotboll.
Jag skriver en hel del i "fjanttråden för vuxna..." emellanåt, och jag tycker den fyller en bra funktion.

Tidigare startade jag trådar vars innehåll lätt hade kvalificerat sig för just fjanttråden. Nu har jag dragit i handbromsen, och istället för att skapa en ny tråd som jag döper till "jag kan inte ställa en tallrik filmjölk på mitt nybyggda korthus, någon som vet hur man gör?" slänger jag numera in dylika inlägg i fjanttråden.

Det som stör mig mest är att det startas nisch-trådar för olika sorters fjanterier, istället för att ha allt på ett ställe. Jag är övertygad om att ju fler fjanttrådar det finns, desto större är nog risken att "fjanterierna" hamnar i trådar avsedda för sakfrågor, vilket i sin tur leder till oönskad frustration och konflikt.

ANDERStG2008-08-14 11:29
Antal inlägg: 7560

Men lustigkurrarna vill ju skämta om allt. Att fjanta i en fjanttråd är som att leka i ett lekrum. Vuxna vill leka i sängen, springa med saxar, kissa i poolen och fjanta kring alla ämnen.

Jag brukar inte läsa fjanttråden, men kan få ett gott skratt i andra trådar när någon slår huvudet på spiken. Visst har några av fjantarna (i mitt tycke) dålig humor men några kan värpa guldägg.

bobo flux2008-08-14 11:52

Jag försöker reservera de värsta av mina lustigheter till fjanttråden. Jag ser inte att de fyller någon funktion i andra trådar.

nystan12008-08-14 11:53
Antal inlägg: 3414

Allting måste väl inte vara så relevant och seriöst hela tiden?
Man kan ju läsa det man vill läsa..

CrazyQ2008-08-14 11:57
Antal inlägg: 602

nystan1: ja men om en person verkligen skriver en relevant fråga, så kommer det ofta in inlägg som inte ens har med saken att göra. Det resulterar i trådar med en massa tjoller istället......
Det är inte ofta som man ser att hela tråden handlar om det TS från början skrev om.

ANDERStG2008-08-14 11:59
Antal inlägg: 7560

bobo: Det är inte samma sak där. Man har inte tillgång till ett sammanhang vilket utesluter alla spontana skämt och 95% av all god humor.

Pottränad - Ej medlem längre2008-08-14 12:00
Antal inlägg: 4315

Har ej läst inläggen i denna tråd.
Vill bara säga att "tjoller" är ett underbart norrländskt ord.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?