Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 20 452 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
CrazyQ | 2008-08-14 12:17 | |
![]() | I fundering på husvagn. Vilken föredrar du? Jag och min karl funderar på att köpa en bättre husvagn, men har fått flera bud på vilket märke som är bäst. Det finns mycket att tänka på innan ett köp. Bla. isolering, comfort, vikt, andrahandsvärde osv. Så nu vill jag höra med er, för att få lite fler åsikter. ( Säkert sitter det många här inne med husvagnar...*L* ) Vilken husvagn tycker du är bra och varför? Och vilken husvagn skulle du absolut inte satsa på? | |
uffe6y | 2008-08-14 12:20 | |
![]() | Kolla med zigenare,,,de lever ju i tattar-termos året om | |
grönöga - Ej medlem längre | 2008-08-14 12:50 | |
![]() | Tänk så många myter det finns. Eller...? då kanske den om dryga rasistiska dörrvakter också är sann... CrazyQ: Jag har aldrig varit mycket för husvagn, däremot känns tanken på husbil trevligare isf, inbillar mig att det är smidigare än husvagn om man vill bila utomlands. Har dock tyvärr inga tips att ge. Hoppas ni hittar något bra iaf =) | |
zmiley | 2008-08-14 12:54 | |
![]() | Morsan köpte en sprillans ny Knaus sport i april, som visade sig vara ett riktigt bottennapp. Dåligt planerade utrymmen(det visste dom iofs), småläckage på flera ställen och ytskikt som lossnar lite här och där. Deras förra var en Eiffelland holiday, en riktigt fin vagn tycker jag. | |
Miss_jk | 2008-08-14 12:56 | |
![]() | Kabe är väl de som är både bäst och finast, men de kostar ju därefter också. Cabby är bra och inte lika dyr. *Husvagnsälskare!* | |
Lill-IT | 2008-08-14 13:00 | |
![]() | Jag tycker att smålandias husvagnar har väldigt bra planerad insida. Goda vänner till mig har haft flera sådana och byter upp sig med jämna mellanrum, utan att behöva lägga allt för mycket emellan. De har inte haft något problem med fukt eller dylikt. | |
zmiley | 2008-08-14 13:01 | |
![]() | Kabe har alltid stått för hög kvalitet. Har själv en, men en ganska gammal. Måste faktiskt erkänna att jag aldrig varit inne i en nyare Kabe. Å andra sidan kan jag sova i en täckt släpkärra om den bara har ugn. | |
CrazyQ | 2008-08-14 13:07 | |
![]() | Zmiley: Nu har vi en gammal Kabe Briljant -79....*L* Den känns lite för liten och har inte så mycket comfort...*L* Men den är faktiskt fin, trots sin ålder. :) Men vi skulle vilja ha en nyare med lite mer space och utrymmen. | |
zmiley | 2008-08-14 13:13 | |
![]() | Jag har en Safir -81:a, stor jädra boogievagn. Köpte nytt jättetält till den i år, 3,50 djupt med en liten hall att ställa skorna i. Komforten är väl sådär i min också men köket är rymligt och jag har installerat en extra ölkyl under ena soffan, och nya tältet älskar både jag och ungarna. Vi satt 15 pers och sjöng gamla progglåtar i det tältet för mindre än en månad sen. Fy vilken semesterångest jag fick nu. | |
Nunnelunan | 2008-08-14 13:20 | |
![]() | Kan inte låta bli att reagera på Storvretabon uffe6y. Inte någon av de romer jag känner bor ens i husvagn på sommaren. Kanske du skall skicka ett privat meddelande till CrazyQ och berätta vilka du känner som bor på det sätt du beskriver! För det är väl inte så att du har fastnat i 1970 talets samhällskunskaps- och historieböcker från grundskolan? | |
CrazyQ | 2008-08-14 13:21 | |
![]() | Ja guuuuuuuud! Men vi har i alla fall bestämt oss och bokat plats på campingen i Byske för "Stugsista" sista helgen i aug. Och vi blir ett gäng! :) Typ 20 pers i alla fall. Så då får vi ta farväl av sommaren för det här året......suck. Men det hade ju inte varit fel med den här vagnen! :) men 950 000:- är ju liiiiiiite saftigt! Haha! www.kabe.se/tower/ | |
grönöga - Ej medlem längre | 2008-08-14 13:34 | |
![]() | 950.000:- =S!! Jag kollade på ett hus förra veckan som kostade ganska så exakt det samma.... | |
beaujolais - Ej medlem längre | 2008-08-14 13:35 | |
![]() | Tom jag blev sugen på husvagn när jag såg den lyxiga! Vem behöver hus om man har en sån? Haha. Men där uppe? Var det nån form av rastgård för hundar eller?? | |
CrazyQ | 2008-08-14 13:38 | |
![]() | Jag var in i den vagnen på Noliamässan i Piteå. Den var verkligen inte pjåkig! "Rastgården" där uppe är ett soldäck med plats för bord och stolar......*L* Det fanns i princip allt i den där vagnen! Till och med en fullstor vinkyl. Så den passar inte en vanlig svensson utan vinkällare! Haha! | |
zmiley | 2008-08-14 13:41 | |
![]() | Jag var inne i den på Elmiamässan i Jönköping. Höll på att gå vilse. | |
egoflickan | 2008-08-14 14:01 | |
![]() | OMG vilken husvagn. Vill ha! :) | |
skogstorparn | 2008-08-14 17:08 | |
![]() | den här duger om du bara tänkt campa hemma i trägårn.. www.bt.se/nyheter/sv...76 4348).gm | |
uffe6y | 2008-08-14 18:51 | |
![]() | inga myter,,,båda är sanna | |
Husa | 2008-08-14 19:31 | |
![]() | Jag har haft flera olika vagnar genom åren, Cabby, Kabe, Adria m m, de sista åren dock en husbil. Om jag skulle välja idag så skulle jag absolut välja en husbil...mkt mer praktisk och vi var ute mkt mer...även vintertid. Men...när det gäller husvagn så var den absolut bästa den sista vi hade...en Kabe Smaragd, 5.40, -85. Då var vi 2 vuxna o 2 barn och den var helt perfekt. En dubbelbädd bak, innanför toa, vilket gjorde att det blev som ett litet sovrum där man kunde ha nedbäddat även dagtid. En stor rundsoffa fram och gott om space för övrigt. Vad sugen jag blev på att leva Taikon-liv igen... :) | |
Husa | 2008-08-14 19:34 | |
![]() | Skulle också tillägga att den var stadig och smidig att köra, (boggi) vi hade då en 745 och då kunde även jag köra som inte har E-behörighet. | |